Jump to content
Airsoft Elite
Gryphon

Binnenkort: Compleet vernieuwd Airsoft Elite

Recommended Posts

Ha allen!

Uw huisbaas hier. Zó lang niet geweest dat ik zowaar opnieuw moest inloggen :o

Het is al eerder ter sprake gekomen, maar er is een nieuwe versie uit van IP.Board, de software achter dit forum. Upgraden naar deze nieuwe versie betekent alleen dat we de vertrouwde Airsoft Elite skin kwijtraken en ik een nieuwe skin zal moeten installeren en customizen. Iets wat ik een tijdje heb afgehouden, maar nu door toenemende interesse van spammers toch maar eens moet gebeuren.

Ik ga even wat mogelijkheden onderzoeken om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen. In het allerergste geval installeer ik de nieuwe versie, gaat alles kapot en moet ik een backup terugzetten waarin de laatste posts ontbreken. Maar hopelijk gaat het voorspoediger dan dat ;)

Ik ga me hier de komende paar dagen over buigen dus als je grote veranderingen ziet: geen paniek! :)

Cheers!

KUT.

KUT. KUT. KUT.

Dus ik heb een backup van gisterenavond moeten terugzetten omdat ik iets verkloot heb. Voor de geeks: ik dacht dat ik de database zelf naar UTF-8 moest converteren via hun tool, maar blijkbaar doen zij dat voor je tijdens de upgrade. Toen de upgrade klaar was bleek echter dat alle tekens met accenten (é, ü, etc.) messed up waren. Enige manier om dit op te lossen: back-up terugzetten en helemaal opnieuw beginnen. Vervolgens bleek de back-up kapot. Huilen dit.

Waarschijnlijk zijn we hierdoor wat posts kwijt, waarvoor mijn enorme excuses. Ook users die na gisterenavond zijn geregistreerd zullen dat opnieuw moeten doen.

Morgen poging twee, ben er nu even klaar mee haha.

Verdorie, en ik had nog een paar gigantisch lange en ingewikkelde posts gemaakt vandaag :(.

Was de sql backup corrupt? Niet meer te repareren?

Ik weet niet of je shell access hebt tot de server, maar backups kun je in mijn ervaring toch het beste en veiligste via de commandline maken (sql dump + rsync). In ieder geval erg veel sterkte :(.

Sorry mata * huilemoji *

Ik ging er vanuit dat dit helemaal vlekkeloos zou gaan omdat ik het niet zelf hoefde te doen, maar Invision support reageerde steeds met super-formele lange antwoorden waarin dan ergens weggestopt stond "doe dit-en-dit niet"... wat ik dus wél net had gedaan.

Lekker kut in elk geval, maar weinig meer aan te doen nu :(

Ja, het is alijd een geklooi met het overzetten van database-gegevens :( Succes!

Komt er met de nieuwe forum-software ook ondersteuning voor Tapatalk? Zou een mooie toevoeging zijn :)

Ja, in dit geval gaat het om een upgrade naar een nieuwe major release met de nodige veranderingen in de databasestructuur. Dat ging allemaal wel goed, maar ik had dus zelf vooraf een scriptje van ze gedraaid om alle content vast om te zetten naar UTF-8, met gevolg dat alle speciale tekens ineens juist verkeerd gecodeerd werden. Zoiets kun je niet meer terugdraaien, dus dat werd een kwestie van de backup terugzetten die ik gelukkig gisterenavond nog even had gemaakt...

Maar ja, één zo'n fuck up is zoveel jaar tijd is me hopelijk vergeven ;)

Ha iedereen! Gryphon hier, even onder een ander accountje.

Zoals sommigen van jullie misschien al hebben gezien is het forum inmiddels geüpgradet naar versie 4.2. Wat dus meteen betekent dat onze oude skin niet meer werkt en opnieuw gemaakt zal moeten worden. Ik dacht dat ik wel even op basis van het FLine theme wat aanpassingen kon doen, maar wat blijkt: slechts de helft van de kleuren kun je aanpassen via de theme editor (overigen geen peil op trekken welke kleuren bij welke elementen horen)... de rest moet je alsnog met een custom CSS oplossen. $ 30 well spent, maar niet heus.

Na anderhalf uur priegelen toch maar besloten om from scratch een CSS file te maken die de standaard theme stijlen overschrijft. Ook dat gaat niet helemaal van harte, dus het zal eventjes duren voordat we weer een mooi jasje hebben. Gebruik tot die tijd gewoon lekker de Default theme (deze) en check het "Theme" menuutje onderaan iedere pagina om de voortgang te checken van het Airsoft Elite theme (de homepage ziet er nu fatsoenlijk uit).

Wish me luck ;)