Jump to content
Airsoft Elite
stanjojo7

Overstappen naar HPA

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben nu een jaar in de hobby/sport actief met mijn specna arms aeg en ben van plan om over te gaan stappen op HPA. Nu zit ik te twijfelen of een Tippman te kopen, of een nieuwe replica en daar dan een HPA engine in te bouwen. Wat raden jullie aan?

Ik hen ook met dat probleem gezeten.

Ik heb uitgezocht wat het zou kosten om em om te bouwen of een Tippy kopen.

Tippy kopen is goedkoper...

Inbouwen zou mij mn aeg hebben gekost en in plaats daarvan heb ik er nu 2 😁

ik heb gekozen voor inbouwen.. Dat klap geluid van een Tippman vind ik gewoon niks.. dat was juist 1 van de dingen die ik belangrijk vond bij de overgang na hpa. minder geluid dan met mijn aeg maken 

hier wolverine inferno, ben niet voor tippmann gegaan omdat het niet zo divers is als polarstar of wolverine...

ik heb mijn AEG omgebouwd, HPA is zo betrouwbaar dat je wel zonder back up kan ;)

nadelen op een rijtje voor mij bij tippmann.

-blowback (niks voor mij)

-preformance (er valt bijna niks af te regelen / fine tunen)

-onderdelen voor een AEG body is veel meer te krijgen.

-geluid (tippmann maakt erg veel geluid)

-kwaliteit (ik heb meer negatieve verhalen over tippmann gehoord dan over polarstar en wolverine)

ik weet dat de tippys goedkoper zijn dan een HPA engine, al wil ik toch wel een leuke high end replica hebben het liefst op HPA (aangezien meerdere teamleden op HPA spelen). Nu wilde ik eigelijk mijn specna aeg zo houden als backup en daarnaast klein upgrade project. en voor HPA een splinternieuwe replica te kopen, het liefst een High end model (goede kwaliteit).

Ik vind de tippman juist leuk om de terugslag, heb em nu een paar keer geleend van een teamlid en schiet echt leuk. maar wat is een beetje de range van zon tippy? natuurlijk na wat upgrades wel te verstaan. maar wat voor upgrades worden er aangeraden voor een tippy?

ik heb geen ervaring met tippmann maar ik neem aan dat het volgende ook voor tippmann geld:

wat betreft range ga je met HPA niet veel meer range halen als AEG (mijn replica AEG met upgrades 100% af is de gearbox uit gegaan en wolverine er terug in en ik denk hier max 5m winst gehaald te hebben). je range zit hem echt voor het grootste deel in de upgrades die je doet.

het grootste voordeel wat betreft upgraden en range halen wat je hebt met HPA is dat je geen cylinder meer hebt, dus geen beperkingen meer om je barrel cylinder ratio goed te krijgen.

en geen gerommel meer met zwaarder of lichter maken van je piston.

dus simpel gezegd denk je met HPA je range flink te vergroten dan denk ik dat dat tegen valt. wil je HPA omdat het een mooi en makkelijk systeem is dan ga je er veel lol aan beleven;)

Vergeet ook niet trigger response :). Het is soms best even knoeien na de zoveelste keer 13:1 shortstroked gears shimmen. En dan weer opnieuw als je er een dmr van maakt en het shortstroken kwijt moet etc :P.

Een van mijn specnas blijft AEG als backup/uitleen en de ander word HPA, de 3e gaat mooi fungeren als extra upper :).

Pff... Met deze uitspraken kan ik nog steeds niet echt kiezen. ook weet ik nog niet welk type/model ik zou willen halen als ik een engine zou kopen...

ik ben ook van plan om mijn specna als backup/uitleen/upgrade project te houden.

Qua engine zou ik momenteel neigen naar een Inferno. Veelzijdig en past in een hoop, plus een bewezen systeem wat al een tijdje op de markt is. Ik hou het zelf bij Specna om dat ik er 3,5 heb. Dus veel is uitwisselbaar aan uppers en parts.

Daarnaast kun je een engine ook zo overnemen naar een andere build, daarom zie je ze denk ik ook niet vaker 2e hands.

Maar nogmaals, het blijft een afweging tussen een 'ervaring' en 'performance' (tippman/engine).

* Kleine disclaimer, ik heb nog geen engine, moet de laatste centjes nog verdienen.

Helemaal eens met Mata, ik en mijn team maatjes hebben wolverine inferno (totaal 3 personen) en zijn hier dik tevreden mee.

waarom wij niet kozen voor tippmann ben ik volgens mij al duidelijk over geweest.

waarom niet polarstar, het gemak van een inferno met instellen... polarstar kun je tot in de kleinste details fine tunen dat is natuurlijk erg leuk maar ook ingewikkeld en fout gevoelig...

Uiteindelijk blijft het ook een gevoel kwestie... ze zijn allemaal goed op hun eigen manier. neem het systeem waar jij het meest vertrouwen in hebt. welke het ook wordt uiteindelijk ga je er heel veel plezier aan beleven...