Jump to content
Gryphon

[AEG] Tokyo Marui SCAR-H upgraden

Recommended Posts

aan de precisie gaat de 550mm lengte weinig doen, die zal de snelheid van de bb wel opdrijven, "als"

het volume van de cilinder groot genoeg is !

het feit dat de diam. 6.03 mm bedraagt laat de bb minder heen  en weer stuiteren in de loop

en maakt hem accurater, althans das de theorie  erachter ben 's benieuwd  naar 't resultaat 

Jup, komt een full cilinder in voor barrels

tot 550mm, maar ook een sorbo pad voor AoE correctie, wat de cylinderinhoud weer vermindert. Een M110 veer ipv een M100 zou dat weer moeten compenseren. Al met al maar even kijken hoe het presteert, de barrel inkorten kan altijd nog :)

Wat vinden jullie van deze handguard / rail extension? Tof of spuuglelijk?

lax-scr-04-500x500.jpg

Ik probeer even te bedenken hoe ik die enorme lange silencer (27cm) visueel wat meer kan integreren in het weer. Ik heb onze gunsmith AAC al gevraagd of hij een kortere barrel extension voor me kan maken, waardoor de silencer zo'n 4/5 cm dichter naar het geweer te komt, maar misschien is een omhulsel dat het gasblok bedekt wel fraai.

De Vltor CASV handguard die ik eerder postte vind ik persoonlijk nog mooier (net zo "lomp" als de SCAR zelf) maar die is dus $ 249 en komt maar nét voorbij het gasblok. Nu is er ook nog een extension voor (zie hieronder) zodat-ie een paar cm voorbij het gasblok gaat, maar die kost ook weer $ 79. Niet te doen, dat real steel spul :(

AIRSOFT_ASGI_PTT_BLK7_A.jpg

Vind ik zelf wel meevallen ware het niet dat die rail nog even doorgaat na de frontsight. Dat maakt het wat onevenwichtig. Die tweede is wel tof maar ligt het aan mij of lijkt de SCAR dan opeens een beetje op de Remmington ACR? 

Zelf vind ik het esthetisch altijd wel mooi als een accessoire iets toevoegt maar het originele design en de natuurlijke lijnen intact laat. Je ziet heel veel mensen die een AA maar blijven behangen met accessoires alsof het een kerstboom is. Uiteindelijk echter zoals altijd: Over smaak valt niet te twisten!

neen voor een keer ni zelfgemaakt  :)

die kun je op internet vinden "gun posters" of zoiets

heb die 's allemaal gedownload,  heb zo een hele collectie.

wat betreft die surefire grip/lamp, ben meer voor de an- peq 15,  m3x illuminator, en dual switch combo

@ Gryphon,

Waarom een 550 barrel en niet een 430 of 450 lengte gestoken,? Als je dan die barrel verlenging die je hebt plaatst valt je barrel nog in je flash hider.

450 wordt door velen gezien als de meest optimale barrel lengte voor een standaard cilinder en levert al heel reproduceerbare schoten op.

Zag je eerder een vraag stellen over meerdere BB's in je barrel dat valt wel mee.

Laten we even uitgaan van een ROF van 20 (das al vrij hoog) en je barrel lengte van 550 mm, voor het gemak een halve meter.

20 BB's per seconde door een buis jagen van 0,5 m als er maar 1 bb in de buis mag zitten.

Dit betekend dus 20 x 0,5 = 10m/s terwijl je bb's schiet met een fps van 350-360 en dat is 360x0,348m=125m/s. 

Dus zelfs met een barrel van 550mm zul je nooit meer dan 1 bb in je loop hebben.

Overigens wel een zeer fraai project.

Heb zelf een VFC SCAR-H

Ja, nu ik zie wat die 550mm barrel esthetisch aanricht was ik inderdaad liever voor een 450mm gegaan. Hoor ook dat alle winst voorbij die lengte nagenoeg verwaarloosbaar is. Echter wil ik er wel graag een silencer op om dat "bulky" uiterlijk wat meer te benadrukken, en kon zo gauw geen korte silencer vinden voor die SCAR-H. Heb jij er een gevonden voor je VFC?

Degelijk rekenwerk trouwens! Dank!

Ja, nu ik zie wat die 550mm barrel esthetisch aanricht was ik inderdaad liever voor een 450mm gegaan. Hoor ook dat alle winst voorbij die lengte nagenoeg verwaarloosbaar is. Echter wil ik er wel graag een silencer op om dat "bulky" uiterlijk wat meer te benadrukken, en kon zo gauw geen korte silencer vinden voor die SCAR-H. Heb jij er een gevonden voor je VFC?

Degelijk rekenwerk trouwens! Dank!

Geen dank, graag gedaan. Ik heb zelf een demper op mijn SCAR-H zitten maar die kwam mee met de SCAR  en die past perfect op de SCAR flash hider is ook een VFC product.

De WGC shop heeft hem, redwolf zo te zien ook.

Of je hem fraai vindt, geen idee smaken verschillen.

Linkjes;

http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/product_detail3.php?tabpage=3&search=searchItem&rs=ssr&item=VFC-ACC-S762SD&search_From=searchItem

http://uk.redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/Accessories_Silencers_VFC_SCAR_H_762SD_Silencer.htm

Sja Gryphon, Je hebt nu eenmaal voor een scar-H gekozen die sowieso ook in real steel groter is,  zeker de loop

blijft ,zelfs in de kortste versies, langer dan de .223

een silencer voor een .308 is ook altijd een stuk langer dan voor een .223

wil het er een beetje geloofwaardig blijven uitzien zul je dat een beetje moeten respecteren,  denk ik ?

Ach, zolang ik mensen kan raken voordat ze mij kunnen raken maakt het me niet uit hoe lang m'n toeter is :) Misschien een bi-pod eronder voor een DMR look. Er is trouwens ook een SCAR SSR (Sniper Support Rifle) met een langere rail, misschien is die rail wel los te koop bij een Marui onderdelenboer. Kan ook wel gaaf zijn.

Ik heb AAC — Airsoft Elite's eigen gunsmith — gevraagd of hij misschien een custom 60mm barrel extension voor mijn SCAR-H kon draaien. Na het doorgeven van wat afmetingen ging hij aan de slag en kreeg ik gave work-in-progress foto's die we van AAC gewend zijn. Vanmorgen kwam het onderdeel binnen, vers gespoten uit België. Supergaaf om een écht custom onderdeel in m'n SCAR-H te hebben. Hier wat foto's:

apdECUg.jpg

Tussenstandje van AAC, het staande pijpje is de extension (work in progress), het liggende buisje is een mal om het schroefdraad te passen.

fnQfcwb.jpg

De extension, klaar en gespoten.

QBoDYmd.jpg

De extension gemonteerd. Zelfs het keurig meegeleverde montagevet was niet nodig. Paste direct!

tIAkf5l.jpg

Extension + AAC (mooi toeval) PTS silencer, toch een stuk fraaier dan deze lange toeter :)

Enorm applaus voor AAC  :D  :D  :D