Jump to content
mitmit2

Batterij & lader issues

Recommended Posts

Mensen, ik zit met wat onduidelijkheid over het amperage voor mijn LiPo accu's die ik wil gaan aanschaffen.

Ik zie een uiteenlopend aanbod en heb inmiddels begrepen dan 800 mah wel op zijn minst nodig is voor een AEG.

Nu zie ik ook lipo's van 3000mah, is dit nuttig of kan ik beter voor hetzelfde geld gewoon 2 x een 1500 mah pakken die ik tussendoor om kan wisselen tijdens een skirm?

dit is het enige voor mij nog niet compleet duidelijke stukje wat betreft de accu's.

Bij voorbaat dank voor de hulp!

Als ik het goed zie zit de batterij in je stock/kolf.

Zelf heb ik deze 67728.jpg

Zou er zonder problemen in moeten passen. Enige is dat je dan de stekker van je replica of lipo moet vervangen. Heb er 2 gekocht maar eigenlijk nog nooit mee gemaakt dat ik er een heb moeten wisselen. Je moet er dan wel voor zorgen dat je lipo volledig is opgeladen.

Ze kosten bij hobbyking 8,44 dus dat is goed te doen.

Thanks! dat is een zeer mooie prijs, voor dat geld haal ik er gewoon 2, weet ik zeker dat ik goed zit met aantal.

En qua stekker was ik sowieso van plan om degene van de replica te vervangen, tamiya schijnt te kunnen smelten met lipo's, niet ideaal lijkt me haha

Was een vraag aan AAC ;)

Als 20C 2000 mAh 40A kan leveren, wat zal 15C 1000mAh doen? Precies, 15A ;)

Ha ok dus de C-rating is geen vaste LiPo waarde ?

is mede afhankelijk van de mAh's dus ?

Uiteraard ben ik ook zoekende naar een goede lader, ik weet dat een goede kwaliteit noodzakelijk is voor het netjes en veilig laden van Lipo's. Thanks voor de tip!

Volgens mij gebruikt het gros de imax B6 incl. ik zelf, ben er erg tevreden over.

en die goekopere LiPo ladertjes bij Gunfire ?

Naar wat ik heb begrepen van de info die ik opgezocht heb is het probleem bij het overgrote deel van de goedkopere laders dat ze een stuk minder nauwkeurig zijn, waardoor sommige cellen zwaarder of minder zwaar geladen worden wat niet geheel goed is voor de levensduur van je accu (maar correct me if I'm wrong)

Eindelijk alles binnen;

lipo 2000mAh 7.4v 15-25C 

en natuurlijk de  Imax B6 A/C lader 

----

Gelijk weer tijd voor de volgende beginnersvraag.. Dit accus gedoe is echt niet mijn ding ;)

Nu wil ik mn LiPo gaan opladen, maar wat zijn nou de goede instellingen?   :rolleyes:

Ik moet op mn Imax het aantal Ampere opgeven, mja...... beats me..

Aantal volts weet ik wel (staat op mn LiPo  :lol: )

Zorg wel det je BALANCE aantikt ipv charge. Je wilt ze gebalanceerd opgeladen hebben. Zelf laad ik die LiPos op .5 tot 1A. Alleen als het snel moet hoger. Is net weer iets beter. Maar in theorie zou je ze met 5C (5 x mAh, dus 10A) kunnen laden zo uit mijn hoofd.

Hij staat te laden, op balance 1A. 

Die imax b6, weet die vanzelf wanneer de LiPo vol is, of moet ik dat zelf in de gaten houden? (zo ja, hoe kan ik zien dat de LiPo vol is?

Als het goed is heb je 7.4V ingesteld. Hij laad dan alle cellen tot 8.4V en dan piept hij als ie vol is. Volgens mij kun je met de pijltjes zien hoe ver hij is met laden.

Wat je zegt, een kloon. Voor niet veel meer heb je de real deal. Klonen schijnen nog wel eens sverschillend cellen uit te meten of missen een zekering van wat ik begreep.