Jump to content
mitmit2

Batterij & lader issues

Recommended Posts

Beste airsofters,

Ik heb een vraag betreffende een goede oplader. Ik weet namelijk niet welke ik zou moeten of kunnen gebruiken voor een Nano Tech airsoft 2.0. 2000 mAh  15-25C discharge.
Kan iemand mij helpen svp?

Thnx!!

Bijvoorbeeld: 

1. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__31467__IMAX_B6_50W_5A_Charger_Discharger_1_6_Cells_GENUINE_EU_Warehouse_.html

2. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__73951__Turnigy_B6_Compact_50W_5A_Automatic_Balance_Charger_2_6S_Lipoly_EU_Warehouse_.html

Wel opletten of deze beide met of zonder adapter geleverd worden. Eventueel kun je ook even bij een airsoftshop naar binnen lopen voor een lipo lader (waarschijnlijk wel iets duurder).

allo,

Ik heb een lader voor mijn telegeleide auto. Merk t2m quick charter 4. Er zijn 3 standen op 1/0.5/2.5 A.

Kan ik hiermee een batterij opladen 9.6V 1100 mah opladen? Op welke stand moet ik de lader zetten?

Ik heb ook nog een batterij 8.4V 1600 mah. Kan dit en op welke stand?

Kan iemand mij een korte begrijpelijke uitleg geven?

Vrees dat ik in school niet genoeg heb opgelet : )

Alvast bedankt.

Frederiek

Volgens mij moet dat kunnen... ik geloof dat die lader tussen de 4,8v en 9,6v levert. Maar ik weet het niet 100% zeker, wellicht kan iemand anders dit bevestigen.

Vervolgens zou je dan op standje 1 A  (1000 ampere (per uur)) kunnen laden. Een accu met een vermogen van 1100 mah zou dan 66 minuten moeten duren om op te laden. 1600 mah zo'n 96 minuten.

Wacht nog even wat andere reacties af, ik weet het niet helemaal zeker.

Hoi,

Ben redelijk nieuw op airsoft gebied dus beginnersvragen alom.

Ik wil voor mijn AA extra accu's aanschaffen. Momenteel zit er een 9.6V 1600mAh accu in.

Betekend dit dat ik:

1) alleen een 9.6v accus kan gebruiken

2) alleen 1600mAh accus kan gebruiken

Ik denk dat ik het niet aandurf om een Lipo te nemen. (puur omdat ik daar (ook) niet van weet)

Alle input is welkom

Wees niet bang voor lipos. Zolang je er geen rare dingen mee doet gebeurt je niets.

Het amperage is de hoeveelheid stroom dat geleverd kan worden, zeg maar hoe lang je er mee kunt doen. Hoe meer mAh, hoe meer schoten :). Het voltages is de kracht. Dus je zoekt dan dus 9.6v en xxxx mAh, kijken wat past in je AA.

Ik ben de draad ff kwijt.

Als ik mijn NiMH 9.6V 1600mAh wil vervangen voor een lipo, waarom dan een 7.4V lipo?

Is 7.4V dan niet te weinig?

De batterijen werken iets anders, maar een 7.4 lipo staat gelijk aan een 9.6 nimh. Maar een lipo levert constantere spanning, bij een nimh ga je op een gegeven moment trager schieten plus ze zijn gevoeliger voor kou.

NiMh vs LiPo is een discussie die lang en breed is gevoerd in de RC wereld. Door de andere samenstelling is een LiPo in staat een hogere discharge © te leveren bij een gelijke capaciteit. Als je dus een 2000 mAh 9,6v NiMh tegenover een 2000mAh 20C 7.4v LiPo zet, is de LiPo in staat een langere tijd een constante discharge te leveren.

Daarom, altijd lipo :)

Klein RC tabelletje voor het idee, hier vandaan, de capaciteit is in de RC wereld vaak groter, maar het idee is hetzelfde.

Edit: Ik kan het plaatje niet embedden, gaat om deze: http://www.rcuniverse.com/forum/attachment.php?attachmentid=1326438&d=1375489162

Genoeg interessant leesvoer. Thanx

Lipo is the way to go.. en als ik het goed begrijp maakt het aantal mAh niet uit, zolang het maar in mn AA past. 

Deans of xt60 stekkertjes en een lader.. meer is er niet nodig. :D

Wat voor stekker zit er aan de lipo zelf of moet ik die ook nog vervangen voor een deans of xt60?

Aantal mAh maakt wel degelijk uit, maar dat is een discussie die al eens gevoerd is. Zolang je op 7.4 blijft zul je met 90% van de airsoft lipo's goed zitten.

Let er op dat veel lipo's bij Hobbyking tegenwoordig XT60 hebben.

Aantal mAh maakt wel degelijk uit, maar dat is een discussie die al eens gevoerd is. 

Heb je een linkje naar die discussie? 

Wil asap een lipo bestellen en dan op 26maart mn eerste skirm plannen  ;)

Heb nog veel te leren wat dat betreft

Nee joh, dat is een discussie die je als nieuweling niet in moet gaan mengen. Dat is pas van toepassing als je gaat nadenken over een replica die meer kan trekken dan een standaard replica.

Lipo is the way to go.. en als ik het goed begrijp maakt het aantal mAh niet uit, zolang het maar in mn AA past. . :D

Aantal mAh maakt wel degelijk uit, maar dat is een discussie die al eens gevoerd is. 

Nee joh, dat is een discussie die je als nieuweling niet in moet gaan mengen. Dat is pas van toepassing als je gaat nadenken over een replica die meer kan trekken dan een standaard replica.

Nu is electriciteit niet m'n grootste specialiteit, maar ik weet dat , mAh staat  voor (milli ampére uur) , maw de capaciteit van je batterij.

of hoe lang je bb's gaat kunnen "vuren" kun je die dan best niet ruim genoeg nemen ?

In eerste instantie moet het passen in je replica. De meeste m4 replicas hebben genoeg ruimte voor een 2 cell lipo van bv 1200mah tot aan 2600mah afhankelijk van de tube lengte en breedte. Om het ingewikkeld te maken speel ik met 1200mah lipos ipv 2000mah die ook passen. Waarom? Omdat deze mij door de c-rating een iets hoger amperage kunnen leveren. Maar hier ga je pas naar kijken zodra je doorgeslagen bent in je upgrades :P. Dat duurt wel even.

Een 2000mah heb ik trouwens nog niet leeg gekregen tijdens een skirm.

Nu is electriciteit niet m'n grootste specialiteit, maar ik weet dat , mAh staat voor (milli ampére uur) , maw de capaciteit van je batterij.

of hoe lang je bb's gaat kunnen "vuren" kun je die dan best niet ruim genoeg nemen ?

Klopt, alleen staat de discharge niet voor niets op je lipo.

Een 2000mAh 20C lipo is in staat om 40A te leveren. Stel dat je replica op zijn max 25A vraagt, wat zal er sneller schieten; een 1000mah 15C, of een 20C 2000 mAh? ;)