Jump to content
Flash

Mosfet Upgrade

Recommended Posts

Ik probeer een beetje wijs te worden inzake MOSFET's, en ASCU's (blijkbaar is dit niet het zelfste ?) dus was nu het verschil ?

Als ik bijvoorbeeld op de Gunfire Mosfet&Ascu page kijk zie ik ook,  dat er grote prijsverschillen zijn.

Het lijkt ook zo dat de prijzen niet altijd evenredig opgaan met de functies van de betreffende unit's ? zie ik dit juist ? 

samengevat zie ik volgende functies;  

• Relais-functie (beschermen van je contacten)
  • Active break
  • Lipo protect
  • SAO & burst functie's
  • Diverse alarmen die waarschuwen of er wat mis is ? 
  • Bij de ASCU-only de mogelijkheid om te combineren met een ASHU hop- chamber,  die alleen "vuren" toelaat met een BB in de kamer. 

De ASCU vind ik persoonlijk iets te duur voor wat je krijgt, standaard Active Brake aan en wat Fire modes. De hopup functie is leuk, maar de hopup zelf schijnt weer niet zo super te zijn.

Dan heb je de vele plug&play mosfets waarbij je weer wat extra betaald voor het gemak, maar beschermen als nog je trigger contacts niet als je hem niet hardwired. En als je dat gaat doen zou ik juist weer minder voor een uitgebreidere betalen.

Genoeg keus in ieder geval. Zelf zweer ik bij de JeffTron computer mosfets (en het liefst nog de dropin versie). Giga veel opties en instellingen voor een mooie prijs, helemaal als je zelf de bedrading hebt en goed kunt solderen. (JeffTron.cz)

Ascu is gewoon een merk term lijkt me want heeft niet echt andere opties als andere drop in trigger board, op de hop up unit na dan, is programmeerbaar, trigger switch voor je trigger en vervangt de trigger contacts net zoals de jefftron v2 drop in en de spectre om er een paar te noemen. Oftewel wat mata al zei.

Vergeet niet dat de ascu andere install is dan de jefftron. Ascu vervangt ook je selector plate bijvoorbeeld.

Ik vond de Jefftron een stuk makkelijker installeren in ieder geval.

Er gaat waarschijnlijk niets mis, maar je zet onnodig stress op je gearbox voor iets wat je in mijn ogen amper gaat merken.

Als voor een snelle trigger response gaat zet je toch 9 van de 10 keer 13:1 gears in je replica. In combinatie met een HT motor, mosfet en goed geshimde replica heb je al een behoorlijk zieke trigger response. Dan ga je pre cock echt niet merken.

Ik merkte zelfs nagenoeg geen verschil met 16:1 en 18:1. Gebruik zelf geen precocking of fastshot zoals JeffTron het noemt omdat ik bang ben dat ik het vergeet uit te zetten aan het einde van een skirm.

@Mata, wel een andere motor erin dan? Heb nu een 13:1, SHS HT en ASCU in de TR, maar daar heb ik op 11.1 PME op full auto. Dat wordt dus Short Stroken (er zit een M100 veer in :) )

Ben blij als mijn v2 jefftron triggerboard weer binnen is en ik mijn 13:1 gears heb dan kan ik daar ook mee gaan spelen. Trigger response op 18:1 met mosfet en shs ht is al goed maar lijkt me echt baas ok 13:1 en 18:1 met dsg te proberen.

Er gaat waarschijnlijk niets mis, maar je zet onnodig stress op je gearbox voor iets wat je in mijn ogen amper gaat merken.

Als voor een snelle trigger response gaat zet je toch 9 van de 10 keer 13:1 gears in je replica. In combinatie met een HT motor, mosfet en goed geshimde replica heb je al een behoorlijk zieke trigger response. Dan ga je pre cock echt niet merken.

Ik merkte zelfs nagenoeg geen verschil met 16:1 en 18:1. Gebruik zelf geen precocking of fastshot zoals JeffTron het noemt omdat ik bang ben dat ik het vergeet uit te zetten aan het einde van een skirm.

Gaat je ROF niet te ver naar beneden met 13:1 ?

Nee juist omhoog xD, lagere ratio dus je zet hem in essentie in een hogere versnelling van bijvoorbeeld je fiets en dus draait hij sneller rond. Wat betekent dat je een HT motor wil gebruiken om dit efficient te trekken. Moeilijk om goed uit te leggen misschien kan iemand anders het beter.

Heel simpel: 13:1 betekent dat je pinion gear 13 keer moet draaien voor 1 cycle, terwijl 18:1 18 keer moet draaien.

Houdt in dat je niet boven m130 moet gaan zitten, anders schiet je zo door je koolborstels van je motor heen.

Nee juist omhoog xD, lagere ratio dus je zet hem in essentie in een hogere versnelling van bijvoorbeeld je fiets en dus draait hij sneller rond. Wat betekent dat je een HT motor wil gebruiken om dit efficient te trekken. Moeilijk om goed uit te leggen misschien kan iemand anders het beter.

Heel simpel: 13:1 betekent dat je pinion gear 13 keer moet draaien voor 1 cycle, terwijl 18:1 18 keer moet draaien.

Houdt in dat je niet boven m130 moet gaan zitten, anders schiet je zo door je koolborstels van je motor heen.

Inderdaad ja , was ff abuis  :ph34r:

Simple but clear, that works xD