Jump to content
Flash

Mosfet Upgrade

Recommended Posts

Mijn conclusie van alle elektra componenten (eigen ervaring):

- standaard bedrading kan problemen opleveren na upgrades, voornamelijk door aftermarket motoren en lipos.

- betere bedrading en connectoren kan response iets verbeteren + zekerheid

- hi torque all the way (mijn hi speed is kadoek gedraait, plus verschil in rof is te verwaarlozen)

- mosfet, altijd een plus in combi met lipos. Ik ben momenteel mijn trigger contacts van mijn g36 aan het verbranden :P

Mijn conclusie van alle elektra componenten (eigen ervaring):

- standaard bedrading kan problemen opleveren na upgrades, voornamelijk door aftermarket motoren en lipos.

- betere bedrading en connectoren kan response iets verbeteren + zekerheid

- hi torque all the way (mijn hi speed is kadoek gedraait, plus verschil in rof is te verwaarlozen)

- mosfet, altijd een plus in combi met lipos. Ik ben momenteel mijn trigger contacts van mijn g36 aan het verbranden :P

just came to read the comments.

MAAR:

met een m100 is een high speed met neo magneten sneller dan een hightorque qua triggerresponse....dit vergeten veel mensen. pas bij zwaardere veren is een high torque wenselijk

In mijn setup heeft dus de hi speed het begeven. Had het idee dat de shimming goed was. Maar misschien toch te veel weer stand door een type 0 cylinder icm een m100? Kan het eigenlijk niet zo best plaatsen. Mijn handvat waar de motor zit zat al een paar keer vol met roet. (Dat was btw die mishandelde a2a cheetah van je :pp)

zou moeten kunnen heb het zelf nooit geprobeerd, heb na wat google(n) ook Nederlandse handleiding gevonden van de bwkk2. Kan hem nu helaas niet meer vinden maar heb hem zelf wel digitaal opgeslagen

Gisteren voor het eerst zelf een Gate mosfet gehardwired in de V2 Gearbox. Ik moet zeggen, dat viel mij alles mee. Ik ben nog het langst bezig geweest met de bezopen triggerveer die elke keer bij het monteren van de trigger af viel :P Enige wat ik nog moet doen is de bedrading netjes aanpassen, het is mijn hobby mp5 voor intro's dus, en er mag mee gekloot worden.

zou moeten kunnen heb het zelf nooit geprobeerd, heb na wat google(n) ook Nederlandse handleiding gevonden van de bwkk2. Kan hem nu helaas niet meer vinden maar heb hem zelf wel digitaal opgeslagen

Die heb ik er van het weekend ook op gezet, en meteen een houder geprint zodat hij mooi blijft zitten in de stock.

post-849-0-03910000-1449747068_thumb.jpg

post-849-0-80129300-1449747067_thumb.jpg

Ik heb net een nieuwe jefftron dropin mosfet geinstalleerd. Alles aangesloten volgens handleiding, incl een zekering. Sluit men lipo aan en de power up self test wordt correct uitgevoerd. Zet hem op semi, haal de trekker over en hij doet het 1 keer. Bij de volgende trigger pull...... niks 😠. Zekering doorgebrand??????

Iemand hier die weet wat er fout is gegaan? Ben redelijk thuis in soldeerwerk, maar snap er echt helemaal niks meer van. Misschien een probleem met men lipo's. De vorige keer had ik ook al kortsluiting. Heb die lipo al weggegooid omdat ik het niet meer vertrouwde. Sta op het punt om dat ding gewoon weg te doen....

altijd eerst alles doormeten met je multimeter om te kijken of je geen kortsluiting hebt voor je een accu aansluit!! erg belangrijk en bijna niemand doet het...

ik heb zelf altijd de zekeringen eruit geflikkerd.. nadat ik gecheckt had of er kortsluiting was. Naar mij  mening geeft de mosfet genoeg bescherming.

kan verder zijn dat je de triggerswitch gesloopt hebt, deze is erg kwetsbaar.

En wat gebeurt er als je de gearbox open houdt, de motor aansluit buiten de gearbox (wel vasthouden) en dan de lipo er aan. Handmatig even het triggercontact aantikken.

YES!!!! Het werkt!!! Voor nu dan. Hoop dat hij het nu blijft doen.

Heb hem getest met losse motor zonder zekering en dat werkte. Daarna alles ingebouwd en het werkt perfect. Meteen maar ff ingesteld op semi semi voor het komende event.

Bedankt mata en flash voor de info! 👍

Hmmm, als de motor zonder in de gearbox te zitten zonder issues wel draait (met zekering?) dan moet hij mogelijk te zwaar trekken? Cut off lever misschien te vast gedraait? Shimming te strak?

Semi trekt vaak meer A dan full auto.