Jump to content
Flash

Mosfet Upgrade

Recommended Posts

trigger contacten en microswitches die in aeg's zitten standaard zijn kunnen vaak niet zo goed tegen hoge stromen en andere vormen van mishandeling die een airsofter veroorzaakt(bijv voor 3cell lipos).

Daarvoor is er een mooie oplossing bedacht: De Mosfet.
eng_pm_JeffTron-mikro-Mosfet-unit--11522

Een mosfet is een stukje electronica wat je tussen je accu motor en trigger doet waardoor je trigger geen grote stromen meer hoeft te verduren.

Nou zijn er heel veel soorten mosfets waaronder de meeste ook erg duur zijn(+100eur voor chimeramosfets, ascumosfets, btc spectre's etc. ) en dat weerhield mij eigenlijk ervan om er een te halen. Ik heb echter sindskort een leverancier die zeer goedkoop kan leveren en daarom heb ik er een lading van besteld(ook voor de webshop :)) na deze binnengehad te hebben heb ik er natuurlijk gelijk een paar geprobeerd.

Zie hier het resultaat:

Ik heb de wat geavanceerdere versie met active brake/burstfire/delay/ lipoprotect /etc. in mijn aeg gedaan.(16:1 gears, high torque motor, lipo)
hier het resultaat op 7,4Volt:
http://www.youtube.com/watch?v=UGBXLSDC658
schiet ong 18 rps
Hier dezelfde aeg op 11,1volt
http://www.youtube.com/watch?v=iBtXARfiNPY
27 rps schiet hij hiermee

ohja en dit is een aeg met ebb haha!
De triggerresponse is een stuk beter geworden en de rate of fire ook!

Heb de active brake laatst ook ingebouwd voor iemand en dit was het resultaat daarvan:
https://www.facebook.com/photo.php?v=10201259103651889&set=vb.1000745205&type=2&theater
:D

De Mosfets die ik nu op voorraad heb zijn hier te krijgen : http://www.airsoftlipo.com/nl/46-mosfets

27 RPS?!  :o WANT!!!

Ik zag laatst een video van een King Kong mosfet, maar begreep totaal niet wáár je zo'n ding nou monteert/laat. Zit die mosfet ín je AEG (zo ja: waar) of moet je creatief gaan tapen? :)

Misschien nog even een installatie videootje plaatsen? Je prijzen zijn in ieder geval érg interessant!

Een mosfet moet je solderen tussen de triggercontacten, motor en accu. Het soldeerschema verschilt per mosfet maar staat bij de productpagina :)

Je kan hem in je buffertube, handgaurd, stock of peq box doen. Bij mij passen de accu en de mosfet beide in de buffertube.

Hm, heb nog nooit in mijn leven iets gesoldeerd dus dat wordt spannend. Misschien iets voor in m'n ICS MP5. Ben er nog niet uit of ik in überhaupt m'n Tokyo Marui SCAR-H wil gaan rommelen, behalve misschien een tightbore.

Zou echt iets voor mijn zijn om dat solderen in de soep te laten lopen. Klinkt als een vrij specifiek werkje voor een leek. Heb nog nooit een gearbox uit elkaar gehaald (zou bijna zeggen nog niet het lef voor gehad zeker niet bij de duurdere of meer dierbare AA's) Alleen gbb's gestript maar die zijn in de kern qua constructie een stuk eenvoudiger.

Ik dacht eraan voor een budgetmodel wat ik al heb (in mijn geval CM) een extra losse gearbox te halen. Die heb je al voor iets van 3 tientjes. Daarin te gaan klussen om er gevoel voor te krijgen. Die geheel te up graden en als dat een succes is eventueel om te zetten in de betreffende AA.

Een mosfet was voor mij nog wel vrij onbekend dus dank voor de nuttige info!

Mosfet (met burst en LiPo/LIFE bladieblah) gaat er bij mij ook nog in. Moet mijzelf nog even in verdiepen. Maar dan klop ik wel bij je aan (als je een mooie prijs hebt :P ).

Mosfet (met burst en LiPo/LIFE bladieblah) gaat er bij mij ook nog in. Moet mijzelf nog even in verdiepen. Maar dan klop ik wel bij je aan (als je een mooie prijs hebt :P ).

Vergelijk mijn duurste advanced mosfet(36,95) maar es met een btc chimera of een ascu....die kosten 100+ euro :)

Vergelijk mijn duurste advanced mosfet(36,95) maar es met een btc chimera of een ascu....die kosten 100+ euro :)

Ok, prijs lijkt goed.

Mag ik je ff lastigvallen?

- Moet je voor deze upgrade icm met bijv. 7,4 LiPo ook alle connectors vervangen? En met 11,1 LiPo? (Deans?)

- Hoe programmeer je deze mosfets?

Bedankt alvast.

ik heb vorige week ook een mosfet laten installeren en ook een 130 spring in een nieuwe upper van mijn ICS cxp16s

wilde meer wisseling van power wanneer ik het wil en van ICS is de wisselbare uppers een uitkomst

Mosfet toch eigenlijk meer voor het welzijn van je apparaten zal ik maar zeggen

wilde 1st de HK416 laten upgraden maar sinds ik de ICS heb is vind ik die veel beter om mee te werken

De 416 wprd er ook zeker mee uitgerust zo ook de M4 van Deep fire maar deze moet verbouwd worden

De cxp bezit nu ook een 11,1lipo en het lijkt wel of j

hij een blowback heeft!!

het geluid is veel harder dan ik van deze gewend ben, hoofdzakelijk door de veer waarschijnlijk maar de R.O.F.is geweldig  en ben heel blij met de upgrade (mosfet,130 veer 11,1 lipo(zat al in de HK416) maar wil er enkele lipo of 10,8 nihm bij halen,heb er wel een lipo melder bij gekocht die waarschuwt als de spanning te laag is van de accu

Maar heb een vraag nog even

heb op een US site gelezen dat 9,6v nihm en 7,4 lipo afgeraden word

Waarom is dat eigenlijk?  is dat om de mosfet meer piekvermogen te geven of ....voor constante spanning?

Ben niet echt technisch beleerd hoor

Nadat ik bij Airsoftlipo zo'n active break mosfet gekocht heb, ben ik deze gister met behulp van een maat die erg actief is in de RC wereld een mosfet gaan inbouwen.
Na wat gepiel om de gearbox weer in elkaar te zetten (al met al ruim een uur mee bezig geweest!). Uiteindelijk hadden we alles goed.
Toen even voordat ik 'm weer helemaal in elkaar ging zetten maar even een testschot gedaan, Nihm batterij aangesloten. Eén keer trekker overhalen, niets aan de hand, motortje draaide. Tweede keer ook. Derde keer bleef de motor draaien, en steeds harder. Plots flinke rookontwikkeling. Snoer dat van de mosfet naar de triggerunit ging doorgebrand... Direct de batterij losgekoppeld.

Dat was even vloeken.

Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

in de ogen van de meeste mensen kan je dan beter geen mosfet nemen(ff geplakt van facebook):

Een plug en play mosfet beschermt je triggercontacten niet, dus ook geen snellere response of rate of fire etc.

Met Zo'n plug en play heb je nog steeds je standaard bedrading, meer tussenverbindingen die voor weerstand zorgen en geen bypass van je triggerunit. T enige waar een plug en play dus voor kan dienen is bijv instellen dat je verschillende fire modussenem hebt of bijv delay maar dat hebben onze advanced mosfets standaard sowieso al :).

bij deze nota van genomen FLASH

ICS geeft zelf aan in hun product omschrijving  "battery 11,1v 1200mah"

dan ga ik er vanuit dat ze ook de trigger contacten daar op aangepast hebben

toch bedankt dat je het duidelijk stelt

ik had deze nog niet gelezen

in mijn TRANSFORM topic vroeg ik al om uitleg maar die heb ik dus nu al

Nadat ik bij Airsoftlipo zo'n active break mosfet gekocht heb, ben ik deze gister met behulp van een maat die erg actief is in de RC wereld een mosfet gaan inbouwen.

Na wat gepiel om de gearbox weer in elkaar te zetten (al met al ruim een uur mee bezig geweest!). Uiteindelijk hadden we alles goed.

Toen even voordat ik 'm weer helemaal in elkaar ging zetten maar even een testschot gedaan, Nihm batterij aangesloten. Eén keer trekker overhalen, niets aan de hand, motortje draaide. Tweede keer ook. Derde keer bleef de motor draaien, en steeds harder. Plots flinke rookontwikkeling. Snoer dat van de mosfet naar de triggerunit ging doorgebrand... Direct de batterij losgekoppeld.

Dat was even vloeken.

Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Zaterdag Alle draden vervangen, alles uitbundig gecontroleerd voor het testen, 100% alles goed aangesloten maar wederom zelfde probleem.

Motor blijft draaien.

Lijkt er toch heel erg op dat de mosfet niet helemaal 100% is.

Zaterdag direct maar even contact opgenomen met airsoftlipo waar ze mosfet vandaan komt. Nu even afwachten op reactie.

Hoop het toch wel snel allemaal aan de praat te krijgen.

Heel frustrerend om je replica thuis uit elkaar te zien liggen en er niets mee te kunnen nog...

Yes, de handleiding zit erbij ;)

Kijk uit voor kortsluiting voor je een accu aansluit(even doormeten  met een multimeter).

Als je verder nog vragen hebt stel ze gerust!

Zie hier nog een vraag :)!

Ik heb de laatste tijd last van geen werkende semi omdat ergens de cutoff lever niet de switch goed terug duwt, moet hier nog even naar kijken alleen toen bedacht ik.. kan ik dit oplossen met een mosfet met processor unit? Kan je dan de delay zo instellen dat je cutoff lever niet meer nodig hebt?

Dus dat je bijv burts/semi schiet en de actieve trigger tijd zo kan instellen dat hij semi schiet bij activatie van de knop en bij deactivatie een soort van reset uitvoert tot je weer contact maakt?

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg :D

Zie hier nog een vraag :)!

Ik heb de laatste tijd last van geen werkende semi omdat ergens de cutoff lever niet de switch goed terug duwt, moet hier nog even naar kijken alleen toen bedacht ik.. kan ik dit oplossen met een mosfet met processor unit? Kan je dan de delay zo instellen dat je cutoff lever niet meer nodig hebt?

Dus dat je bijv burts/semi schiet en de actieve trigger tijd zo kan instellen dat hij semi schiet bij activatie van de knop en bij deactivatie een soort van reset uitvoert tot je weer contact maakt?

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg :D

Laat maar Flash, Heb hem al bij je besteld bij je :).

Vondt het zon goede complete oplossing voor alles wat ik nog wou verbeteren aan de specna arms kon niet wachten op een reply ;)