Jump to content
Gryphon

Bestellen buiten de EU

Recommended Posts

Wat is nou precies de regel bij de fps meting, want de ene keer testen ze met hun .20 en de andere keer maakt het niet uit als het maar 360 fps is.

Want ik zit te kijken naar een spring voor m'n sniper (morgen heb ik hem binnen!!!)

Maar ik zag pdi spring die je fps over de 600 fps tilt. Waarschijnlijk bedoelen ze dan met .20 bb's. Maar wat is nu de eigenlijk de regel of ongeschreven regel? Is het gewoon fps, fps met .20 of ieder veld z'n eigen regel?

Wat is nou precies de regel bij de fps meting, want de ene keer testen ze met hun .20 en de andere keer maakt het niet uit als het maar 360 fps is.

Want ik zit te kijken naar een spring voor m'n sniper (morgen heb ik hem binnen!!!)

Maar ik zag pdi spring die je fps over de 600 fps tilt. Waarschijnlijk bedoelen ze dan met .20 bb's. Maar wat is nu de eigenlijk de regel of ongeschreven regel? Is het gewoon fps, fps met .20 of ieder veld z'n eigen regel?

Officieel gezien moeten de tests worden gedaan met 0.20gram bb's 

En dan is dat 360 voor Full auto en pistols, 450 voor single shot rifles met 2 seconden delay, 500 voor Bolt action sniper rifles.

Dit zijn de standaard regels volgens de NABV, tenzij het veld hun eigen regels hanteren.

Hoe zit het met skirmen in de regen?

Ik lees dat mensen het doen en in diverse filmpjes is dat ook te zien. Dus dat het kan is duidelijk, maar wat daarna?

Hele replica uit elkaar halen, afdrogen en invetten? Of bij lichte regen alleen de body droogmaken en klaar?

Is uiteraard net afhankelijk van hoe zuinig je op je spullen bent maar ergens is wel een soort 'richtlijn' denk ik?!

Paar weken terug op bunker hill in de hoosbuien rondgelopen. Wel met mij sniper, na de tijd de buitenkant goed droog gemaakt. Scope lensen vooral, anders krijg je van die vieze vlekken er op. Verder even snel de simpele dingen los getrokken en gedroogd.

Bij mijn m4 de upper en lower even uit elkaar. Kijken wat nat is, droog deppen en laten liggen (ik haal ze sowieso om de skirm uit elkaar, dus de diepere check komt wel). Ik controleer altijd wel even de accu en connectoren goed.

Ja zo kan het ook ja. Ik moet alleen heel zuinig zijn op deze replica.

Zal voorlopig geen 2e aanschaffen.

Op naar mijn volgende vraag:

Is er al ergens een topic over het 3D-printen van rails, grips, dempers etc.?     Dit Idee Klikkerdeklik

Ik kan op mijn werk gebruik maken van vier 3D printers en ben benieuwd of er hier al mensen ervaring mee hebben.

Of het een beetje sterk is en duurzaam. Zal wel een beetje aan de printer liggen, we hebben 3 goedkope en 1 dure.

Heb al een aantal print-tekeningen gedownload maar ben benieuwd of andere mensen dit al eens hebben geprobeerd.

Ik zou zeggen maak er eentje aan. Misschien kan ik daar binnenkort ook wat in posten dan, aangezien ik ook geregeld toegang heb tot 1 reguliere 3D printer en misschien nog wel eens de mogelijkheid heb om wat kleine dingen te printen op een metaalprinter (rvs of zelfs titanium)

2 vragen:

1.

Is Picatinny hetzelfde als RIS? (Qua breedtemaat dan).

Lees vanalles over Picatinny rails en Weaver maar nooit over het verschil met RIS.

Ik dacht dat dat misschien komt omdat het hetzelfde is. ik kom alleen een maar tegen van 21,2 mm.

Dus ik vraag mij af of er wel verschil is, lijkt nu alleen de recoil groove.

2.

Gisteren even een van mijn nieuwe midcaps gevuld en daarna weer leeg laten lopen.

Tijdens het leeglopen stuukte hij ineens en zag ik een dunne rubber o-ring in de opening klem zitten.

Deze is mee omhoog gekomen denk ik. Waar komt dat ding vandaan? en wat is de functie?

Ik heb het magazijn gevuld met een speedloader (ook nieuw), komt hij soms daar uit?

Het werkt allemaal nog prima overigens.

2 vragen:

1.

Is Picatinny hetzelfde als RIS? (Qua breedtemaat dan).

Lees vanalles over Picatinny rails en Weaver maar nooit over het verschil met RIS.

Ik dacht dat dat misschien komt omdat het hetzelfde is. ik kom alleen een maar tegen van 21,2 mm.

Dus ik vraag mij af of er wel verschil is, lijkt nu alleen de recoil groove.

2.

Gisteren even een van mijn nieuwe midcaps gevuld en daarna weer leeg laten lopen.

Tijdens het leeglopen stuukte hij ineens en zag ik een dunne rubber o-ring in de opening klem zitten.

Deze is mee omhoog gekomen denk ik. Waar komt dat ding vandaan? en wat is de functie?

Ik heb het magazijn gevuld met een speedloader (ook nieuw), komt hij soms daar uit?

Het werkt allemaal nog prima overigens.

1.  RIS is een verzamelnaam voor systemen waarbij een rail geintegreerd is. Het is dus geen bemating van iets. Picatinny en Weaver zijn wel verschillend, maar vrijwel alles gebruikt vaak de Picatinny (iets van 21mm idd) standaard.

2. Die komt wss uit je speedloader.

Ik ben vandaag bezig met een m100 spring installeren in mn replica (kwa sr7). Dit doe ik om hem te downgraden want hij schoot iets te hard (370 fps). Ik begreep dat de geinstalleerde veer een 120 is maar nu ik hem vervang is de m100 veer die ik erin wil doen langer en voor mn gevoel stugger.... Is dit normaal?

Ja dan kan kloppen. Alle aftermarket veren bij mij zijn langer dan de originele. Misschien omdat ze tig tijd in de doos compressed waren? Het kan best zijn dat je dat je als nog wat circels van je spring moet halen hoor. 370 met 120 klinkt wat aan de lage kant voor een 120 (hier doen ze meestal romd de 400)

Het nabouwen van de novritsch aimcam is misschien geen gek idee. Zoek op mobius action camera en regel er een mooie cctv lens bij met zoom. In ieder geval kleiner dan een camcorder :)

Is deze bril geschikt voor airsoft?

Hij staat te koop bij Airsoftshop.be maar kan niets vinden over keurmerken.

Of zijn hun producten altijd geschikt voor airsoft? Je zou het wel denken maar neem liever geen risico.

Fosco Tactical Assault HO18

fosco-tactical-assault-bril-ho18.jpg

Op de doos staat deze info:

- Polycarbonate Lens

- Anti fog / Anti Scratch Coating

- 100% UVA, UVB, UVC protected up to 400 nm

- EN 1836:2005+A1

Vooral die laatste weet ik niet of goed genoeg is..

EDIT: Snelle vraag, Snel antwoord van Airsoftshop. (Binnen 10 minuten ^_^ )

Ja hoor, zeker geschikt voor airsoft.

Best regards,
Met vriendelijke groeten,

Mathieu Wicke
Airsoftshop / Everyday Tactical

Ik speel ook met deze bril. Is een aanrader. Simpel en snel de glazen wisselen als het zonnetje door komt en toch heel stevig. Heeft mijn kopstoot met een brug bij RSL overleeft zonder dat de glazen uit het frame schoten of iets. Ook niet zo duur.

Stel ik bezit een stuk bosland.

Wat moet ik doen om hier te kunnen en morgen skirmen zonder hier problemen mee te krijgen?

Het ligt niet aan de openbare weg of in een woonwijk.

Stel ik bezit een stuk bosland.

Wat moet ik doen om hier te kunnen en morgen skirmen zonder hier problemen mee te krijgen?

Het ligt niet aan de openbare weg of in een woonwijk.

Commercieel of prive events tot 20 man? Groot verschil namelijk  :)

Bij een prive event zou je in theorie enkel goedkeuring van eigenaar + lokale korpschef nodig hebben. Bij commercieel zou je een orga status moeten hebben, NABV certificaat, goedkeuring van eigenaar en korpschef en voldoen aan nog wat regeltjes.

Ik garandeer niet dat het bovenstaande 100% klopt trouwens  ;)  :P

Is er iemand in de buurt van Otterlo/Ede/Arnhem waarvan ik een keer de fps meter mag gebruiken?

Ben benieuwd wat ik eigenlijk schiet. Zowel pistols als mijn B12.

En stel dat ik iemand vind, is een fps meting een geldige reden om met je AA op stap te gaan? Of hoe zou ik dat moeten aanpakken?