Jump to content
Gryphon

Bestellen buiten de EU

Recommended Posts

Ik zou ook eens kijken of alles intern schoon is en of er geen nare naadje ofzo zitten.

Heb het zelfde gehad met mijn metalen mid caps van G&G. Een follower had nog een fabricage randje. Nadat ik dit had weggehaald deed ie het prima.

Ik heb toevallig van de week de midcaps open gehad en daar was niks aan te zien.

Ok dus ik heb een beetje een probleem, mijn bb's worden perfect gefeed als ik ze in een highcap gooi.

Maar zodra ik dezelfde bb's in een midcap doe worden er weinig tot geen bb's gefeed.

Iemand tips? Het gaat om 0.28g trouwens en ook vandaag meerdere merken geprobeerd.

De magazijnen zijn allebei G&G high en midcaps

was je bij B&A??

Prowin en de mid caps zitten er zonder speling in dus dat maakt geen verschil

Heb je nog een oude hopup die je kunt proberen? Werkt die wel dan weet je waar je het zoeken moet.

Je kunt ook een papiertje vouwen en onder het kapje van de mag drukken. Dan komt het binnenste deel van de mag iets hoger. Prowins zijn vaker picky met midcaps, in mijn geval zijn de G&Gs de eerste die falen.

Mijn G&G's werken prima met elke hop up behalve de prowin, bij deze wilden ze onder geen enkel beding feeden. Zelfde trouwens geld voor slechte feeding met namaak prowins. Terwijl el cheapo ARES mid caps in alles feeden.

Also in general: Waarom is ondertussen niet de nieuwe standaard de lonex hop up unit ipv de Prowin?

Als ik mij niet vergis heeft de lonex side dials en deze zijn soms onderhevig aan ontregeling omdat de dials in de dezelfde richting draaien als trillingen veroorzaakkt binnen het systeem door vuren. De prowin is rotary en is het hier veel minder tot zelfs niet aan geaffecteerd.

Als ik mij niet vergis heeft de lonex side dials en deze zijn soms onderhevig aan ontregeling omdat de dials in de dezelfde richting draaien als trillingen veroorzaakkt binnen het systeem door vuren. De prowin is rotary en is het hier veel minder tot zelfs niet aan geaffecteerd.

misschien als het zo los zit dat het onstabiel is en dit gebeurd maar dit zijn dan de el cheapo M4 hop up units, want dit gebeurde zelfs niet in mijn G&G stock hop up unit. In de Lonex gebeurd dit ook niet en daarnaast kan je elke trilling zo goed als stoppen door wat O-ringen op de barrel te plaatsen. De lonex werkt ook met elke bucking en mag, terwijl een prowin met zowel beide bepaalde combo's niet kan gebruiken vanwege feed problemen. De Lonex is gewoon solide en als die trillingen een lonex unit zouden moeten los trillen dan zou de prowin ook allang ontregeld moeten zijn gezien deze wordt vast gehouden door frictie van een O-ring, voor de rest zit de arm ook op een slope en zou deze dus zonder die O-ring ook zo moeten loslaten onafhankelijk van de richting van de klap.

@longshot, nee ik was dit weekend bij Dark forest.

@ze_dwarf, G&G Green bucking (AEG)

@mata, Ik heb de stock chamber nog ergens in stukken liggen.

@broodrooster, ik zal wel eens een keer naar de green devils kijken.

Vind het trouwens wel een vaag verhaal dat het aan de prowin zou liggen want heb in mijn HB altijd een prowin gehad zonder problemen.

En in mijn G&G feed de highcap wel prima en de midcaps juist niet dus ik ga het probleem toch bij de magazijnen zoeken ipv de prowin.

En anders ga ik eens de G&P ROF mags of de goedkope Amoeba magazijnen proberen, want blijkbaar zijn er meerdere ontevreden over de G&G midcaps.

Prowins werken wel, maar de uitlijning moet precies goed zijn en de mag moet er hoog genoeg tegen aan zitten. Met specnas is het standaard een gekloot om ze met alle midcaps te laten feeden (G&G midcaps zijn in dat geval de eersten die het niet doen). In een G&G GCxx had ik het zo voor elkaar, in een CM16 was het weer anders. En in bijna al gevallen was er wel een schot uit te persen als je de mag iets aandrukte naar boven, of naar voren of naar achteren.

Daarnaast lees je op tal van plekken dat de prowins steeds minder aangeraden worden. Dus ik zal het me niet helemaal inbeelden.

Ik heb het volgens mij voor nu gefixt door de veer wat uit te rekken en heb ook de internals van de mag geshimmed zodat ie niet naar beneden kan zakken in zijn behuizing.

En hier in me kamer schieten ze voor nu prima.

Ben benieuwd hoe lang ze het volhouden.

Ik wil jullie allemaal wel even bedanken voor alle tips :D.

De veer uitrekken? Oftewel de hopup niet ver genoeg naar achteren? Je kunt dit beter doen met een paar oringen om de barrel tegen de hopup, in de bouwmarkt bij de kraanrubbers e.d.

En als je mazzel hebt met de outer barrel kun je misschien zelfs de schroef waar je nu de veer in hebt er iets verder uit draaien zodat die de functie van de veer over neemt.

De kracht van de veer neemt af en met een beetje pech gaat dan de hopup op een gegeven moment weer naar voren, of door een aantal ongemakkelijke snelle reloads.

De veer uitrekken? Oftewel de hopup niet ver genoeg naar achteren? Je kunt dit beter doen met een paar oringen om de barrel tegen de hopup, in de bouwmarkt bij de kraanrubbers e.d.

En als je mazzel hebt met de outer barrel kun je misschien zelfs de schroef waar je nu de veer in hebt er iets verder uit draaien zodat die de functie van de veer over neemt.

De kracht van de veer neemt af en met een beetje pech gaat dan de hopup op een gegeven moment weer naar voren, of door een aantal ongemakkelijke snelle reloads.

Nee de veer van de magazijnen ;) aka de veren van de G&G midcaps zijn ruk want normaal gesproken heb je altijd wel weerstand als je de magazijn veren er terug in wilt steken en ze gingen zonder moeite er zo in zonder dat de veer er uit wilde springen.

Met een schroefje heb ik slechte ervaringen.

Ik heb eens een schroefje in een prowin gedraaid zodat het mooi strak spande i.p.v. een veertje gebruiken. Ik had het schroefje zo afgesteld dat ik de upper moest aandrukken op de lower om de pin er in te krijgen.

Ondanks dat de seal dan goed was, deed de replica rare dingen. En toen ik dat geprobeerd heb op m'n Polarstar, deed m'n hopup echt vreemde dingen. Skyrocketten ofwel direct afvallen na 20m.

Toen ik de schroef er uit haalde en Oringen gebruikte, was alles terug normaal. Wellicht omdat je met een schroefje zoveel druk heb op de bovenkant, dat de hopup kamer kantelde of verschoof. 

Vanaf nu gebruik ik enkel nog O ringen rond de barrel. Dan wordt de kracht netjes verdeeld en druk ie op alle punten even hard aan op de gearbox. 

Met een standaard veertje heb ik opzich nog geen grote problemen gehad, maar soms zie je wel de hopop een klein vooruit gaan bij het schieten, wat de airseal wellicht slechter maakt. Dus nu kies ik standaard altijd voor O ringen en dat heeft me tot nu toe nog geen problemen opgeleverd.

Ik gebruik ook alleen maar oringen hoor. Heb het 1X met een schroef gedaan. Werkte in dit geval prima, maar een AEG geeft ook aardige klappen, dus daadwerkelijke demping is gewoon verstandiger.