Jump to content

Recommended Posts

Verwijzing naar de wetgeving Wet Wapens en Munitie en de Regeling van de Staatssecretaris (Staatcourant 610, Regeling 332642 https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2013-610.html#d16e383 en http://wetten.overheid.nl/BWBR0008804/geldigheidsdatum_17-12-2013 ) is altijd goed als naslag lijkt mij.

- Maximum FPS is gelimiteerd aan maximum schotkracht van 3,5 Joule zoals gesteld in de wetgeving. Dus afhankelijk van de BB-gewicht is het FPS gemaximeerd (iemand met een rekenmachine? vlgs mij ergens in de richting van max 620 FPS met 0.20gr).

- AA's moeten opgeborgen worden in een afsluitbare ruimte (koffer oid). Ik denk dat een wapenslot (zoals deze http://www.antris.nu/index.php?pag=producten&cat=39&sub=103) niet toegestaan is aangezien onbevoegde personen de AA nog steeds kunnen pakken, en dat de AA nog steeds als dreigmiddel snel gepakt kunnen worden.

edit: typo.

@Nopainnoglory; Kun je deze mededeling hier ook posten? Als (ex)sportschutters lees ik de circulaire en wijziging WWM namelijk geen aanpassing op het gebied van opslag t.o.v. reguliere vuurwapens.

Zou het zekere voor het onzekere nemen.

Dus OV gaat hem niet worden? 

En een taxi dan? :P

-

Even serieus, hier een topic op het ACN forum.

Ik reis zelf iedere keer met mijn gear in de trein naar een station toe waar ik vervolgens opgehaald wordt door mede-ACN’ers.
Ik heb contact opgenomen met de NABV en heb hen precies dezelfde vraag gesteld. Zij antwoordde hier op dat het een beetje een grijs gebied is. Zolang je je replica in een tas of koffer vervoert met een slot er op en je magazijnen in een ander compartement als je replica gestopt hebt, doe je volgens de Nederlandse wet niets verkeerd. (mits je je niet in volledig leger uniform in publieke ruimtes vertoond.)

Nu het grijze gedeelte:
De NS vindt het niet prettig als mensen met wapens in de trein zitten. Dit is dus ook verboden. Maar een airsoft apparaat is geen wapen. Al wordt hij wel in dezelfde catergorie gepropt door de Nederlandse wet.

Ik heb zelf al vaak genoeg in de trein gezeten met mijn gear op het bagagevak. Nooit problemen mee gekregen.

Ik lees op de site van de Belgische AAB dat de mm leeftijd daar 14 jaar is.

Dus naar Schoten zou je waarschijnlijk wél een minderjarige (14+) mogen meenemen.

Persoonlijk zou ik ze eerst even bellen.

In de praktijk is het ook iets genuanceerder heb ik gemerkt.

De meeste organisatoren in noord Belgie lijken toch 16 jaar als m/m te handhaven.

Ik heb er één gevonden bij Mechelen die 14 jaar opgeeft maar zijn skirm terreinen liggen dan weer dicht bij de Franse grens.

Zo, ben een tijd niet op het forum geweest, maar ben er weer, met een hele simpele vraag, weet denk ik het antwoord al, maar heb helaas nog geen zwart op wit bewijs gevonden.

Ik knutsel graag aan mijn gearbox, wat er eigenlijk op neer komt dat ik me gearbox wil meenemen naar werk/vereniging/of waar dan ook.

Nou neem ik aan dat alleen een gearbox en motor niet als replica word beschouwd en dus ook niet op een "wapen" lijkt.

Heb ik het juist dat het dan ook mogelijk is om deze onderdelen vrij te vervoeren????

Zwart op wit kan ik je het niet geven maar eigen ervaring wel:
Mijn gearbox moest voor reparatie naar de shop, daar nagevraagd en alleen de gearbox kon zo opgestuurd worden, hij zei dat dat zonder papierwerk mocht, zou ik mijn hele AA hebben opgestuurd had er wel een papierwinkel bijgemoeten. Dus ik verwacht geen probleem voor jou.

Ik denk dat je heel simpel kan redeneren of iets mag of niet. Lijkt het op een wapen? Kan je er iemand schade mee aanrichten? Is het antwoord twee keer nee zit je al aardig goed. Maar misschien dat MikVis ons hierin kan verlossen?

Hi all,

Wat ik nog een beetje onduidelijk vind; moet je nu een evenement aanmaken in 'Mijn NABV' als je je hebt ingeschreven voor een skirm (bijvoorbeeld bij Veluwe Airsoft) of hoeft dit alleen als je naar een maat gaat, een schietvereniging gaat, etc?