Jump to content
Gryphon

[GBBP] Tokyo Marui FN Five-seveN pistol

Recommended Posts

Update..

Ik dacht al dat er iets verkeerd was gegaan met de levering.. Dus kreeg ik dit mailtje terug :D

"Hello, 

colleague send first time to Netherlands and he do a litle mistake.

We resend you a packet in few days.  

Sorry for troubles."

Ik zal dus nog iets langer moeten wachten, haha.. Niet echt een heel groot probleem aangezien ik hem nu nog steeds eerder binnen krijg. Wel jammer dat ik er pas later een korte review over kan gaan doen.

Zo zuur. Staat John Snow helemaal uit Waalwijk op de stoep voor mijn 5-7, blijkt er een scheurtje in het Guarder frame te zitten waardoor de hammer assembly aardig wat speling had. Nou had ik 'm gisteren nog getest met 1 BB en dat ging prima, maar bij het vuren van meerdere BBs spande hij de hamer niet én was het gas er na 4 BBs doorheen :wacko: Wie het weet mag het zeggen...

Nou heb ik de 5-7 echt amper gebruikt (150 schoten zou veel zijn) dus dat het Guarder frame nu al gescheurd is is echt belachelijk. Ver vandaan blijven dus!

(John heeft de gun voor niks meegekregen en als het probleem verholpen is door de originele TM frame en slide terug te zetten komt de betaling later wel.)

Ai vervelend.

Ik had volgens mij op jouw aanraden ook meteen een gaurder body gekocht, deze scheurde al zeeer snel.

daarna heb ik 1,5jaar lang probleemloos met de stock body geschoten voor ik hem verkocht.

Ik had wel een cnc alu insert in de slide om de klappen op te vangen en dat ging als een droom.

Verder had ik vroeger een real steel blackhawk serpa cqc holster waar de 5-7 perfect in pastte, dus als je die haalt zit je goed :) zie ook ebay daarvoor.

Ik heb 1,5 jaar lang mijn 5-7 intensief gebruikt totdat de hamer veertjes een beetje op waren.

in die 1,5 jaar heeft hij veel te verduren gehad en bijna altijd goed gepresteerd.  mijn setup was:

PDi palsonite barrel 6.01

pdi piston

mag steel outer barrel

cnc alu slide insert

Verder moet je inderdaad eigenlijk altijd wat gas in de mags laten anders gaan deze lekken. Ik schoot altijd met greengas (nuprol 2.0, abbey red  etc. ) vond ik chiller dan propaan ivm lekken.

Hij schoot echt super lekker, icm die precion barrel schoot hij verder dan sommige aeg's. ik noemde hem ook wel de pistolsniper :P

Uiteindelijk heb ik hem weggedaan om mn TM glock te kunnen betalen, die in principe hetzelfde interne systeem gebruikt (alleen dan ietsje ouder).

Update..

Ik dacht al dat er iets verkeerd was gegaan met de levering.. Dus kreeg ik dit mailtje terug :D

"Hello, 

colleague send first time to Netherlands and he do a litle mistake.

We resend you a packet in few days.  

Sorry for troubles."

Ik zal dus nog iets langer moeten wachten, haha.. Niet echt een heel groot probleem aangezien ik hem nu nog steeds eerder binnen krijg. Wel jammer dat ik er pas later een korte review over kan gaan doen.

En al binnen :)?

Sorry voor de late reactie Smelly..

Het was flink wat geklooi met de winkel uit Tsjechië maar hij is uiteindelijk binnen. Echter heb ik wel een leg holster van Warrior besteld omdat de winkel eerst zeiden dat de levering was kwijtgeraakt. Na twee dagen wachten had ik dus maar de leg holster besteld. Ze zeiden namelijk al dat ze het geld terug zouden storten (dus niet, aangezien ze hem de dag erna hadden gevonden)

Vandaag eenmaal binnengekregen, gelijk wat pro's en cons:

- Tan kleur past perfect op de rest van mijn gear

- Voelt solide aan

- Verstelbaar

- 5-7 past er goed in

cons:

- Kan door sommige mensen als zwaar worden beschouwd. (valt echter flink mee, dit komt de bouwkwaliteit ten goede)

- van de 20 keer dat ik mijn 5-7 erin en eruit had gehaald, hing hij mij 3 keer vast waardoor ik hem moeilijker uit het holster kon halen. (dit komt waarschijnlijk omdat ik te weinig kracht gaf met mijn duim)

De 5-7 past er na wat modificaties met het klitterband perfect in. Hij beweegt niet tot nauwelijks en valt er ondersteboven zeker niet uit. Ik krijg morgen het legholster binnen. Ik wil gaan kijken welke ik wil gaan verkopen (waarschijnlijk deze universal holster, omdat deze te hoog uitkomt op mijn vest. Dit maakt het onaangenaam om hem er uit te halen. Dit komt door mijn lange postuur en het goedkope kleine vest wat ik heb gekocht.) Hier komen wat foto's:

774f494eb6d76af103efaba06884d787.png

2100c0e63bd5644146403ebe11bc20c1.png

0fe82e1dff6080fafc815d0dadb7f3fc.png

7da594e4ed9b6d9464fc96e8a6cacfc3.png

Sorry voor de late reactie Smelly..

Het was flink wat geklooi met de winkel uit Tsjechië maar hij is uiteindelijk binnen. Echter heb ik wel een leg holster van Warrior besteld omdat de winkel eerst zeiden dat de levering was kwijtgeraakt. Na twee dagen wachten had ik dus maar de leg holster besteld. Ze zeiden namelijk al dat ze het geld terug zouden storten (dus niet, aangezien ze hem de dag erna hadden gevonden)

Vandaag eenmaal binnengekregen, gelijk wat pro's en cons:

- Tan kleur past perfect op de rest van mijn gear

- Voelt solide aan

- Verstelbaar

- 5-7 past er goed in

cons:

- Kan door sommige mensen als zwaar worden beschouwd. (valt echter flink mee, dit komt de bouwkwaliteit ten goede)

- van de 20 keer dat ik mijn 5-7 erin en eruit had gehaald, hing hij mij 3 keer vast waardoor ik hem moeilijker uit het holster kon halen. (dit komt waarschijnlijk omdat ik te weinig kracht gaf met mijn duim)

De 5-7 past er na wat modificaties met het klitterband perfect in. Hij beweegt niet tot nauwelijks en valt er ondersteboven zeker niet uit. Ik krijg morgen het legholster binnen. Ik wil gaan kijken welke ik wil gaan verkopen (waarschijnlijk deze universal holster, omdat deze te hoog uitkomt op mijn vest. Dit maakt het onaangenaam om hem er uit te halen. Dit komt door mijn lange postuur en het goedkope kleine vest wat ik heb gekocht.) Hier komen wat foto's:

774f494eb6d76af103efaba06884d787.png

2100c0e63bd5644146403ebe11bc20c1.png

0fe82e1dff6080fafc815d0dadb7f3fc.png

7da594e4ed9b6d9464fc96e8a6cacfc3.png

Bedankt voor de foto`s!

Ziet er wel erg low profile uit dat holster.. wel zeker wat ik zoek.

Met een lampje eronder past hij niet geloofik he, of kan je hem dan groter instellen zegmaar?

Laat maar weten of je hem weg doet want misschien neem ik hem dan van je over :P

Hij is zeker low profile. Met de 5-7 erin is hij hoogstens 6-7 centimeter breed.

Het lampje past er helaas in niet. Dit komt omdat de replica wordt vastgezet bij de trigger. Het systeem grijpt als het ware de voorkant van je trigger guard vast. Hierdoor is het dus niet mogelijk om een front-rail-attachment te gebruiken samen met dit holster.

Morgen ga ik de legholster proberen. Je zal dan antwoord krijgen!

Smelly, ik ben er uit en wil de universal holster toch weg doen. Hij houdt de 5-7 beter vast en is makkelijker op te gebruiken, maar het zit gewoon zo irritant op mijn vest dat ik voor de legholster ga. Deze is ook van Warrior zit ook goed! Ik moet alleen wat verzinnen met de sluiting aan de bovenkant.

Misschien kun je me een mail sturen met een offer etc?: Johnvdven1997@hotmail.nl

Na lang wikken en wegen heb ik gisteren ook de TM FN Five-seveN besteld \m/

Bruut, kan niet wachten tot ik hem heb. Ben al jaren verliefd op dit mooie beestje en ook al raadt iedereen hem af (er is ook veel beters te krijgen tenslotte), it shall be MINE.

Wel gelijk een alu CNC outer barrel meebesteld en ik denk dat ik het slide-probleem eerst aanzie door de blowback unit en de slappe onderdelen aan elkaar te verankeren.

Ik verwacht hem niet enorm vaak te hoeven trekken tijdens skirms dus ik denk toch gewoon green gas te gaan gebruiken. Iemand tips welke green gas juist wat minder sterk is? Iedereen adverteerd juist met 'stongest gas evahhh', en dat is dus juist even niet verstandig.

Welke Serpa raad je aan Flash? Ik heb mijn oog laten vallen op de Serpa Sportster die blijkbaar geschikt is. Ervaring mee?