Jump to content
Gryphon

[GBBP] Tokyo Marui FN Five-seveN pistol

Recommended Posts

@gryphon

Heb jij misschien nog een goed holster voor de five seven?

Ik zoek nog een mooie alleen zijn deze lastig te vinden met goede pasvorm of heel duur 60 euro plus zeg maar.

http://www.opticsplanet.com/blackhawk-sportster-serpa-holster-4135.html

Stel dat ik de 5-7 ga halen, ben ik van plan deze holster te kopen. 26 dollar, echter weet ik niet zeker of hij zal fitten aangezien hij voor de "real steel" (eerder real plastic) is ontworpen.

Er zit echter wel 39.50 Dollar aan shippen kosten bij. Misschien dat we er twee samen kunnen bestellen, stel het gaat door? 

Smelly,

Hij ziet er echt vet uit! Heb je misschien een link van het youtube filmpje?

Ik heb een beetje rondgekeken op google en zag dat hij gemonteerd moet worden op de riem. (Dit weet ik alleen nog niet zeker though).

Deze is ook iets goedkoper en zeker naar mijn smaak :D

Edit: Ik ben op youtube de video tegengekomen van de makers van de Fobus Holsters.

Op 4.55 laten ze alle carry options zien, waaronder molle, belt, holster attachment.

Ik ga even kijken op amazon voor deze attachments.

Die duim lock optie lijkt me heel relaxt! maar de enige voor de five seven is denkik het holster op wrijving....

Maar volgens mij zijn ze alleen maar compatible met riem/heup en niet molle ofzo

Zo zuur. Staat John Snow helemaal uit Waalwijk op de stoep voor mijn 5-7, blijkt er een scheurtje in het Guarder frame te zitten waardoor de hammer assembly aardig wat speling had. Nou had ik 'm gisteren nog getest met 1 BB en dat ging prima, maar bij het vuren van meerdere BBs spande hij de hamer niet én was het gas er na 4 BBs doorheen :wacko: Wie het weet mag het zeggen...

Nou heb ik de 5-7 echt amper gebruikt (150 schoten zou veel zijn) dus dat het Guarder frame nu al gescheurd is is echt belachelijk. Ver vandaan blijven dus!

(John heeft de gun voor niks meegekregen en als het probleem verholpen is door de originele TM frame en slide terug te zetten komt de betaling later wel.)

Ahhh das indd erg klote Ja. Had al beetje op anderen forums gelezen dat die guarder dingen niet heel veel beter zijn indd.

Ik heb denkik ook voor niks een slide gekocht helaas. Ik heb wel de ouder barrel extra getaped met teflon tape om deze sterker te maken bij de gaatjes volgens mij werkt dat prima. Stalen outer barrel is misschien weer te zwaar voor de blow back. Gisteren met abby 144a getest en dat werkt prima. Fps weet ik niet. Moet nog een keertje echt testen hoeveel fps dit gas geeft en hoeveel je kan schieten met 1 fill aan gas.

Liever wat minder power dan een gun waarbij alles breekt

:)

Geen reden tot paniek. Ik dacht even dat mijn 5-7 het niet deed aangezien hij maar met 1 magazijn een aantal keer werkte. Toen ik nog even contact op had genomen met Alex, ben ik toch eens zelf gaan kijken. Blijkbaar had ik bij het terugzetten van de TM body de schroefjes bij de hamer te losjes er terug in geschroefd. Deze heb ik wat harder aangedraaid en toen probeerde ik het opnieuw. Blijkbaar was dit het probleem want vanaf dat moment deden alle magazijnen het.  Omdat de hamer wat hoger zat dan normaal kon de gaskamer van het magazijn niet voldoende aansluiten om de chamber. 

Smelly, ik heb het nu nog even met green gas geschoten omdat mijn abbey 144a pas aanstaande donderdag binnenkomt. Dit gaat redelijk alhoewel ik nog wel liever het iets minder sterke gas wil gebruiken.

Hoe zit het met de Holsters? Zijn er nog plannen? ;p 

AAC, ik het toenet een tutorial gekeken hoe je een holster maakt met kydex. Daar zie ik dat het niet heel moeilijk lijkt te zijn wanneer je de juiste tools bij de hand hebt. Zo zie ik namelijk dat ik bijvoorbeeld geen heatsource heb die tot 350 graden Celsius kan. Dan houdt het al gelijk op ;)

AAC, ik het toenet een tutorial gekeken hoe je een holster maakt met kydex. Daar zie ik dat het niet heel moeilijk lijkt te zijn wanneer je de juiste tools bij de hand hebt. Zo zie ik namelijk dat ik bijvoorbeeld geen heatsource heb die tot 350 graden Celsius kan. Dan houdt het al gelijk op ;)

Bekijk je tutorial nog maar's te goei .

Het is 165 a 205 °Celcius  , maar   (en dat komt wel overeen met 350°Fahrenheit

350°Celcius is best al wel heel warm hoor ,  Denk dat die Kydex der dan heel vreemd gaat beginnen uitzien  :D

Bekijk je tutorial nog maar's te goei .

Het is 165 a 205 °Celcius  , maar   (en dat komt wel overeen met 350°Fahrenheit

350°Celcius is best al wel heel warm hoor ,  Denk dat die Kydex der dan heel vreemd gaat beginnen uitzien  :D

Ja klopt, in de video heeft hij het over 350 graden, maar hij verteld er niet bij of het Fahrenheit of Celsius is.  Na wat research op het internet is het inderdaad fahrenheit.

Ik vraag me alleen af of de het frame van de tokyo marui 5-7 het houdt wanneer je het kydex in vorm brengt. Je oefent namelijk flink wat druk uit wanneer je dat aan het doen bent.

John snow,

Ik ga eerst even kijken hoe mijn molle holster zit en werkt daarna wil ik checken voor een anderen om sneller te kunnen wisselen van primary naar sec. Ik weet niet of jj er haast bij hebt?

Vandaag mijn eerste five seven even kunnen testen en damn wat ik dat ding accuraat (denkik) 20 meter ver een verfblikje raken kan echt goed. Je moet wel goed de bbs in het magazijn stapelen anders blijft hij soms hangen en feed hij niet goed. Schiet nu ongeveer 2 magazijnen met iets van 20 bbs op 1 fill abby gas en dat de slide lock werkt. Vindt wel dat de slide een beetje losjes zit op de body maar niet dat je het merk met schieten. Als hij het zo uithoud dan ben ik tevreden :)

@aac, welke video haha?

ja dat heb ik nu ook hoor, ik merk wel dat ik de hopup nog iets moet aanpassen, maar dat ga ik pas doen zodra ik mijn siliconolie binnen heb en ik de loop heb schoongemaakt. Ik merk namelijk dat er best veel vuil met het laden van het magazijn op de bb's komt. 

Ik hoor het wel wanneer je evt een nieuw holster wilt aanschaffen. Ik heb er redelijke haast bij. Ik was vandaag wat aan het oefenen en aan het 1v1'en met een vriend en hij was 1 keer gevallen omdat hij in mijn broekzak moet..

Ik heb gekeken naar de mogelijkheden van kydex, maar ik durf het toch niet aan met de plastic body van de 5-7. Als het een full metal body zou zijn, had ik het zeker willen proberen. Het benodigde gereedschap had ik namelijk wel bij elkaar kunnen schrapen.

Verder zoekend naar een holster die geschikt is voor de 5-7, stuitte ik op een nieuwe vondst: De Warrior Universal Pistol holster - Tan/Mulitcam.

Ik heb wat reviews gekeken en wat naar de vorming van de 5-7 zelf.. Daarbij kijkend lijkt het me mogelijk om de 5-7 in de holster te fitten. Naast de Tacticool look is hij ook nog eens sturdy, snel en goed verstelbaar.

Ik probeer hem in tan te krijgen, maar deze is overal uitverkocht. Als het te lang duurt ga ik voor de Multicam versie.

Een volledige loadout van al mijn gear zal volgen wanneer ik mijn holster binnen heb. Het ziet er al goed uit :D

Heb hem nog niet binnen helaas, maar dat komt ook omdat ik de multicam-versie had geannuleerd. De winkel waar ik hem had besteld had hem blijkbaar toch niet op voorraad.

Ik was dus gaan zoeken op de site van Warrior Assault Systems en daar hebben ze lijsten per land welke winkels de gear verkoopt. Ik heb onderhand half Europa gehad en OVERAL was de tan-versie uitverkocht. Toen vond ik een Tsjechische site waar ze er nog 1'tje op voorraad hadden liggen.

Ik met google vertalen aan de slag gegaan en heb zo de laatste tan-versie bij de winkel besteld. Zeer goedkoop 46 euro incl. verzendkosten vanuit Tsjechië. In Nederland zijn ze 45 euro excl verzendkosten.

Als het goed is komt hij rond woensdag aankomende week binnen.