Jump to content
Gryphon

[GBBP] Tokyo Marui FN Five-seveN pistol

Recommended Posts

@Gryphon gelezen en begrepen ;)

@ Flash Dank voor het aanbod maar ik heb zelf geen 5/7. Ik haakte alleen in op het magazijn probleem. Ik heb overigens wel even gekeken naar je KWA. Ben zelf al voorzien hoor maar is wel goed om te zien dat er ook weer wat leven komt in het verkooptopic.

IMAG4440_zpstksefuoo.jpg

Gister binnengehad :D wow wat een vet ding en wat een kwaliteit ook.

Heb gelijk de barrels erin gezet maar ik krijg de slide interals niet goed uit elkaar toen ik de slide wou vervangen.

heb em nu maar standaard gelaten verder, zie em nml ook niet 123 uit elkaar klappen ofzo :P

Dat frame uit elkaar halen vergt wat eng wrikwerk ja. Vond het ook niet heel relaxed om te doen, maar uiteindelijk prima gelukt. Veel plezier ermee man. Mooi ding is het. De enige kritiek die het ding krijgt is dat het handvat te breed is waardoor het niet zo lekker ligt in wat kleinere handen.

Dat frame uit elkaar halen vergt wat eng wrikwerk ja. Vond het ook niet heel relaxed om te doen, maar uiteindelijk prima gelukt. Veel plezier ermee man. Mooi ding is het. De enige kritiek die het ding krijgt is dat het handvat te breed is waardoor het niet zo lekker ligt in wat kleinere handen.

hehe ja ik probeer t wel een andere keer !

Ik vind de ergonomie top en het handvat perfect voor mijn handen. Ik ben niet zo een grote vent maar heb wel grote handen i guess dan.

Het enige puntje van kritiek wat ik heb is het ontbreken van een lanyard oogje. gebruik altijd een lanyard icm een pistol, dingetjes vallen nml wel uit de holsters

Red gas gebruiken B)  of Co2  :ph34r:  gaat alleen je fps wel redelijk omhoog.

@Flash: goed holster kopen waarbij dat niet gebeurt  :P. Als je een IMI Roto/Blackhawk Serpa holster kunt vinden ben je meteen klaar, zijn mijns inziens de fijnste holsters hiervoor. En met de juiste attachment geschikt voor riem/vest/been.

Red gas gebruiken B)  of Co2  :ph34r:  gaat alleen je fps wel redelijk omhoog.

@Flash: goed holster kopen waarbij dat niet gebeurt  :P. Als je een IMI Roto/Blackhawk Serpa holster kunt vinden ben je meteen klaar, zijn mijns inziens de fijnste holsters hiervoor. En met de juiste attachment geschikt voor riem/vest/been.

Heb gister op ebay een originele blackhawk Serpa gekocht ;)

had er namelijk ook al een icm molle platform op me mollebelt :)

@Flash Door de hoge druk van de tank gaat het "voeden" van je magazijn waarschijnlijk een stuk efficiënter, waardoor je magazijn altijd 100% vol raakt.

Ik denk ook dat het hem vooral daar in zit. 100% is een beetje raar in dit geval, omdat je er druk op zet. Maar het lijkt me in ieder geval niet goed om te veel druk op je mag te zetten. Misschien vandaar het lekken.. ;\ hij kan duidelijk wel wat meer druk aan dan de busjes greengas, maar te veel is ook niet goed.

Het kan niet aan het soort gas liggen, want de vuurkracht zit hem enkel in het verschil van de druk.. Of dat nu propaan, co2 is of wat dan ook.

Toevoeging van silione ed is enkel smering

Moet Flash toch even bedanken voor de tip: mijn 5-7 mags waren niet lek/kapot maar gewoon uitgedroogd. Ik heb gisterenavond op advies van Flash wat siliconenolie op de ventielen gedruppeld en een paar keer gevuld/geleegd met green gas. De eerste keer liepen ze nog leeg, de tweede keer minder en nu zijn ze alledrie weer helemaal in orde :D

Scheelt toch weer even € 70 aan nieuwe magazijnen, dus thanks Flash!

Bever Sport, Sint Jacobsstraat 121-123, Utrecht :) Gewoon zo'n Coleman cilinder pakken van een tientje.

had t inmiddels ook al gegoogeld, zal morgen wel even langslopen ;)

Even wat anders, Ik had dus ook zon Guarder plastic body gekocht om me tm body te sparen, echter is deze opeens kapot gegaan na zon 50 schoten indoor ofzo.

dus had er niet eens mee geskirmd. de gaten van de 2 schroefjes waarmee de triggerunit vast zit waren gescheurd..heel raar had er niks mee gedaan ofzo..

Tokyo marui body er weer op gezet, niks over te klagen tot nog toe.

Heb gister ook mn Real steal Blackhawk Serpa binnengehad, past mn 5-7 mooi in, hangt fijn aan me molle belt en kan hem supersnel trekken.

Jammer van die Guarder body. Heb er nog niet veel mee geschoten, maar dat polycarbonaat is een stuk "stijver" dan het polynogwat kunststof dat TM gebruikt. Kan zijn dat je de schroefjes nét iets te strak hebt aangedraaid; i.c.m. met het weinig absorberende kunststof kan zo'n klein schroefje dan breken bij een paar flinke klappen.

Die holster is gaaf maar ik heb er dus een lampje onder hangen dus aan mij helaas niet besteed...

@Flash

Effe je garantie opeisen? ;)

ah na ja boeie zal wel weer lastig worden, ik hou er niet van de lastige klant uit te hangen :)

Wil jij trouwens miss mijn precision barrel overkopen? van laylax voor de 5-7, ik heb em maar een paar schoten gebruikt. heb em over,  er is niks mis mee en zo goed als nieuw . 15 eu is hij van jou ;)

Ik had geen idee dat die barrels nog zo prijzig waren, hoopte tussen de € 15 - 20. Nu eerst even wat andere uitgaven aan mijn hoofd en denk dat ik toch ook aan een 6.01mm wil, sorry :) Knal 'm even in het Marktplaats sub-forum anders.

Dit is trouwens ook wel interessant: Propaangas. Ik heb er zelf nog niet zoveel last van gehad, maar bij Laurens lijkt de gasvulling soms maar een half magazijn mee te gaan. In deze "review" van What Are You Buyen zie je hetzelfde probleem. Propaangas lijkt de oplossing. Zo'n tank kun je heel goedkoop scoren bij een campingshop, alleen zul je even een adaptor en siliconenolie (want die zit normaalgesproken in Green Gas, maar ontbreekt in propaan) moeten halen voor je magazijn. Ik ga morgen iets bestellen bij AirsoftWorld en heb daar gratis verzendkosten dus als je interesse hebt, PM me even, dan bestel ik er twee :) (verzendkosten van mijn huis naar jouw deur uiteraard voor eigen rekening).

http://www.youtube.com/watch?v=_pGz7bmbgrM

Beste Gryphon, 

Ik ben nu bezig met het halen van mijn VOG zodat ik ook kan beginnen met airsoften.

Dit forum heeft me tot nu toe al veel geholpen, dus kudo's voor dat!

Ik ben geinteresseerd in een TM Five-Seven, alleen las ik dus dat je propaangas moet gebruiken, zodat de magazijnen beter functioneren. 

Hoewel dit al 1.5 jaar geleden is sinds je dit geplaatst heb, hoe bevalt de Five-Seven? Moet ik nog ergens op letten wanneer ik er een zou gaan kopen?

hmm zit ook te twijfelen om een 5-7 erbij te nemen, eerst maar is me glock verkopen hehe

Edit: oeps nou heb ik em besteld ook hahah!

samen met een laylax 6.03mm en een MAG Stainless Steel Outer Barrel + extra magazijn

ben benieuwd wanneer hij er is :P

Mag ik vragen waar je dit allemaal hebt gekocht? Bij ehobbyasia? Zoja, heb je ook iets van importbelasting of iets dergelijks bij moeten betalen?

Nou jongens aangezien iedereen zo enthousiast was kon ik ook niet achterblijven :)

Heb ik ook maar wat bestellingen gedaan :)

Tokyo Marui FN Five-Seven GBB Pistol

Tokyo Marui 26rd Magazine for FN5-7 Series GBB

Guarder Polycarbonate Custom Slide for Marui FN5-7 GBB (Desert Tan)  

Nine Ball Spring Guide Smooth Ring (POM) for Marui FN5-7  

Pro-Arms Molle Pistol Holster (Coyote Brown)

Ben benieuwd!

Mag ik vragen waar je dit allemaal hebt gekocht? Bij ehobbyasia? Zoja, heb je ook iets van importbelasting of iets dergelijks bij moeten betalen?

Ik heb alles besteld bij E hobby asia, shipping was heel snel maar ligt nu bij UPS te wachten op juiste documentatie..(NABV pas scan) Die hun er ook al bij hebben gedaan als het goed is.

Zou morgen aan moeten komen....ben benieuwd :)

Geen idee of er nog kosten bij komen...ga het allemaal mee maken :)

Als iemand nog een 5-7 zoekt... Ik heb eentje met:

• Metalen outer barrel (dus green gas compatible)
  • Guarder zwart polycarbonate frame en slide
  • Guarder zwarte upgrade parts (pic)
  • 3 magazijnen

Originele frame, slide en parts heb ik ook nog. Ik denk dat ik er één keer mee gespeeld heb, verder altijd in de kast gelegen. De hele set mag voor € 100 weg.

Bijzonderheden:

• Er ontbreekt een schroefje uit de slide. Mogelijk is deze in een compartimentje vóór in het frame gevallen (achter het serienummerplaatje), want daar hoor ik iets rammelen. Deze schroefjes zijn hier verkrijgbaar, maar momenteel out of stock.
  • De magazijnen lekken, wat komt doordat ze lang niet gebruikt zijn. Rubbertjes stijf geworden. Dit is me eerder overkomen en na een paar keer vullen (gas mét siliconenolie) deden ze het weer als vanouds.

Reden dat ie weg mag is omdat ik een Hi-Capa wil proberen en ondanks de Airsoft Player's Choice Award nooit heel erg gecharmeerd ben geweest van de 5-7.

Als iemand nog een 5-7 zoekt... Ik heb eentje met:

• Metalen outer barrel (dus green gas compatible)
  • Guarder zwart polycarbonate frame en slide
  • Guarder zwarte upgrade parts (pic)
  • 3 magazijnen

Originele frame, slide en parts heb ik ook nog. Ik denk dat ik er één keer mee gespeeld heb, verder altijd in de kast gelegen. De hele set mag voor € 100 weg.

Bijzonderheden:

• Er ontbreekt een schroefje uit de slide. Mogelijk is deze in een compartimentje vóór in het frame gevallen (achter het serienummerplaatje), want daar hoor ik iets rammelen. Deze schroefjes zijn hier verkrijgbaar, maar momenteel out of stock.
  • De magazijnen lekken, wat komt doordat ze lang niet gebruikt zijn. Rubbertjes stijf geworden. Dit is me eerder overkomen en na een paar keer vullen (gas mét siliconenolie) deden ze het weer als vanouds.

Reden dat ie weg mag is omdat ik een Hi-Capa wil proberen en ondanks de Airsoft Player's Choice Award nooit heel erg gecharmeerd ben geweest van de 5-7.

Ik ben geïnteresseerd, ik heb je een prive bericht gestuurd.