Jump to content
Sign in to follow this  
Gryphon

Contractor / PMC loadout

Recommended Posts

Oooh, wanneer hebben we nou eens genoeg spulletjes? Voor CQB games (moet mijn eerste nog spelen) vind ik camo en pouches minder belangrijk en heb ik liever een lichte loadout die wendbaar en tof is. Een contractor (Blackwater / eX / Academi) loadout lijkt me erg leuk, dus ik ga hier weer even wat inspiratie verzamelen. Volgens mij is het redelijk eenvoudig:

• khaki of coyote tan broek
  • zwart shirt
  • coyote tan plate carrier
  • baseball cap
  • beenholster
  • HIGH SPEED, LOW DRAG ;)

large_Blackwater-Firefight-04.jpg

04blackwater_span.jpg

Boodschappenlijstje tot dusver. Ben er nog niet uit of zo'n eenvoudige chest rig wel werkt, maar zo lichtgewicht lijkt me ook wel eens fijn. Wil ook overwegen eens met een rugzak te spelen waar je gas e.d. in kunt meenemen en eventueel kunt achterlaten bij de spawn, zodat je minder ballast meesleept tijdens het spelen.

Ik kan nog niet zo goed inschatten of de kleur van die Condor chest (tan) rig een beetje met de 5.11 broek (coyote) matcht. Misschien maar gewoon een zwarte rig.

Under Armor Friend or Foe Stretch Fit Cap (€ 27)

41YRQCs4pmL._SY300_.jpg

Under Armor Tactical Charged Cotton shirt (€ 27)

Under_Armour_Mens_UA_Tactical_Charged_Co

Condor Coyote Chest Rig (€ 35)

121106.jpg

Mechanix Covert Gloves (€ 25)

covert-glove-all-purpose-1.jpg

Coyote 5.11 Taclite Pro Pants (€ 50)

2cbc6896dda04955792182fa719fc70c.jpg

Die handschoenen van mechanix die heb ik ook :D Ik vind het super fijne dingen. gebruik ze op mn werk ook als ik buiten sta. 

Ben benieuwd of zo'n cheast rig wel goed werkt aangezien je in totaal minder bij je hebt als op een carrier. Maar is daarentegen wel  lekker licht.

Condor heeft zelfs nog een goedkoper chest rig (Chest Panel, geloof ik) en een Hydration Harness, die je heel slim aan de rig kunt bevestigen. Het hydration harnass neemt namelijk de plaats in van de kruisband op de rug van de rig! Alleeeen, de Condor hydration pack heeft volgens mij helaas geen ruimte voor extra spullen. Ga nog even kijken of ze misschien ook een rugtasversie hebben :)

http://www.youtube.com/watch?v=Vby0lFayeWg

Hmm. Dat Hydration Harness is echt alleen voor hydration. Voor een rugzak met wat ruimte (én ingebouwde hydration) zal ik aan zoiets moeten. Maar dan heb je dus twee paar schouderbanden over elkaar heen wanneer je dit met een chest rig combineert.

Condor Fuel Hydration Pack (€ 70)

CR-165-2.jpg

TYR Tactical Brokos Belt incl. Warrior Harnass + 3x ITW FastMag + 1x TYR Tactical Double M4 Mag Pouch + Warrior Radio Pouch + TYR Tactical Utility Pouch + 1x TYR Tactical Double Pistol Mag Pouch + IMI Roto Holster + 1x TYR Tactical Triple Pistol Mag Pouch. Daarnaast een Warrior Cargo pack met Source 3L reservoir en wat eten, gas, smokes etc. Verder de Kitanica Gen1 Pants met polo/t-shirt, HWI kneepads, Adidas GSG9.2 of Lowa Zephyr en Warrior of NLD cap. Afhankelijk van het weer aangevuld met een Helikon fleece of softshell jack. Ik gebruik de PMC-outfit alleen als ik CQB speel of een combi CQB/Woodland.