Jump to content
Solstice

DIY Threaded Barrel Voor Umarex UMP-45 Sportline

Recommended Posts

Laatst heb ik via een ruil een Umarex UMP-45 Sportline op de kop getikt.

Ik wilde op de UMP ook de Osprey kunnen monteren maar had niet veel zin om er een nieuwe steel barrel voor te kopen. Dan maar zelf doen  ^_^

Ik wilde er eigenlijk dezelfde draad op als op mijn FNX (M16x1) zodat ik hem tussen die twee snel zou kunnen uitwisselen zonder de draadbus uit de Osprey te hoeven wisselen.

Geen probleem, snijplaat M16x1 kopen en er overheen rammen zou je zeggen.

Probleem daar was dat de plastic(!) outer barrel maar een diameter van Ø15mm had, als je dan die tap er overheen haalt heb je maar een minimale draaddiepte. Dat houdt dus niks.

Iets anders verzinnen dus. 

Zoals op onderstaande foto te zien zitten er 2 opstaande randen op de barrel. Volgens mij zijn die officieel ook bedoeld om een evt. demper te monteren.

3CjCsu6.png

Aangezien ik daar draad wilde hebben zitten heb ik heb ik er een stuk tape omheen geplakt en dat vervolgens vol laten lopen met 2 componenten lijm.

xx2mYvM.jpg

Dit heb ik een aantal uren laten drogen en vervolgens met een collega, die verstand van draaibanken heeft, de lijm glad gedraaid en de draad erop getapt.

CXhrGBB.jpg

Dat ging behoorlijk makkelijk en was zo gepiept. Waar de diepe windingen van de draad beginnen zit de eerste ring van de barrel. Dat is dus goed 'vlees' om iets op vast te draaien.
Het gedeelte met lijm daarna is vooral voor een beetje stevigheid maar hoeft verder niets te houden.
Je kunt ook zien dat het niet loei hard is, de draad is niet heel scherp gesneden.

Een ander voordeel van dezelfde draad hebben als de FNX is de mogelijkheid om de thread protector te kunnen uitwisselen. Aangezien dit een plastic barrel is leek me dat niet onverstandig.
De outer barrel van de UMP was veel langer dan nodig om de inner barrel af te schermen. 
Er kon een goede 21mm af indien nodig maar ik heb dit beperkt tot een mm of 15 zodat ik het stevige schroefdraad nog kon blijven gebruiken. 
Dus dat ding weer in de draaibank gezet en er een stukje afgehiept.

F6g1n4n.jpg

Nr1HF25.jpg

Aanzicht van de tegenstander:  :P
5ljVav0.jpg

Aanzicht als de barrel gemonteerd is:
2TQBi57.jpg

En het hele plaatje. Ik ga nog meer tan terugbrengen in de replica en denk dat ik met deze ga oefenen voor een paintjob. 
UUlUM8T.jpg

De barrel is wel een stukje korter geworden maar vind het niet misstaan zo.
Het zal geen jaren meegaan maar voorlopig ben ik weer voorzien van een threaded barrel op mijn UMP :D