Jump to content
Airsoft Elite
Solstice

Paracord sling maken

Recommended Posts

Ik ben van plan om zelf een paracord sling voor mijn SA te maken. Heb het nu een paar keer gezien en vind het erg vet.

Wilde ook nog een keer een paracord weave door mijn handguard heen maken en wellicht wat andere accessoires. 

Ik las in een oud topic dat het eerder aan bod is geweest maar niet heel uitgebreid. En hij heeft, net als ik, last van irritante Photobucket acties. Dus zijn foto's zijn verdwenen.

Het is wel een klusje om het te doen maar het lijkt me leuk om er handig in te worden. Kan dan gelijk mijn collectie armbanden uitbreiden, een lanyard maken, etc. Possibilities are endless.

Ik wil graag iets in deze richting maken:

Kooplinkje voor luie mensen  :P 

s-l1600.jpg

types-paracord.gif

Ik twijfel nog een beetje over welke dikte of een mix van diktes.

Vanaf de voorkant gezien wil ik de buitenrand in Ø6mm (type V) willen en het koord in het midden Ø4,5mm (type IV).

Kleuren(combi) kijk ik nog even, zal iets met OD worden aangezien mijn PC en soon-to-come molle belt dat ook zijn.

Ga nog ff opzoek naar waar ik goede bevestigingen/haken kan vinden om mijn replica aan te hangen.

Heb nu een single point sling die door mijn PC loopt en houd dat nu even aan als uitgangspunt, dus heb voor nu maar 1 haak nodig.

Als het een beetje wil lukken met weven en knopen wil ik (denk ik nu) waarschijnlijk wel wat meer van dat spul gaan maken. Niet omdat kant en klaar kopen zo schreiend duur is, maar vooral voor het DIY gehalte en fun.

Is er hier soms iemand die er ook al mee aan de gang is geweest? 

Ik heb voor paracord nu deze shops gevonden:

- Paracord.nl

- Goedkoopste kralen Goedkoop maar lijkt alleen per 5m te leveren.

- Knives & Tools

Eigenlijk verkoopt alleen paracord.nl de afwijkende maten, dus denk dat ik snel daar terecht zal komen.

Ik ga er nog even goed induiken.

Dat was het voor nu, later meer :)

Ik heb hier ook al eens over nagedacht. Het enige dat me tegengehouden heeft is dat je een relatief enorme hoeveelheid parakoord nodig hebt om een sling te maken. En ik jad er geen in om in de bginfase telkens 15m+ koord door de knoop te halen. :P

Ja ik wil graag eerst een beetje feeling krijgen voordat ik begin. Ben anders bang dat ik een sling maak die niet helemaal strak is. Wilde ook even kijken hoe de kleuren bij elkaar staan.

Naar aanleiding van deze armband ga ik denk ik denk ik voor 2 tinten groen ipv zwart erdoor. Maar ik twijfel nog.

Aangezien er 1001 kleuren beschikbaar zijn denk ik dat dat uiteindelijk wel goed komt. 

Diy jobs vind ik sowieso altijd geweldig om naar te kijken, en je bent er al aardig mee op weg zo te zien !  :) 

En je kan er ook nog altijd mee op een feestmarkt of braderij mee gaan staan he  :D

Oké, ik heb het patroon gevonden voor de sling.

I present to you: The Sanctified Double Webbed Endless Falls

cX7xDpm.jpg

Heel eenvoudig patroontje :P

Vanmiddag de materialen besteld en dan lekker knopen...

Het hele knoopproces kun je HIER vinden mocht je geïntresseerd zijn.

Klein voorbeeld  :o

B2jcWvm.jpg

Ik heb deze kleuren besteld overigens, de Ø6mm woodland is voor de buitenste banen, de rest is gewoon Ø4mm. Volgorde moet ik nog even kijken. 

De Tan is wel een uitschieter in dit gezelschap maar het leek me wel mooi om het donkere iets te doorbreken. Ik heb straks nog een paar meer kleuren op de plank dus wie weet wissel ik nog wel wat.

19FFNIY.png Woodland Ø6mm 

9vhqRGx.jpg Olive drab

eGrfeTv.jpg Zwart

5COUwu8.jpg Tan

2Ln99Tf.jpg Moss diamonds

Ja het wordt wel even knutselen ja. Veel handelingen voor 1 winding zegmaar.

Ik hoop maar dat het resultaat er naar is. Als deze klaar is ga ik denk ik sowieso nog een sling maken, want ik heb nog meer leuke patronen gezien waar ik wat mee wil.

@AAC: Ja idd. Ik kom elke dag weer nieuwe tegen. Net ook weer een paar gezien die me ook wel mooi lijken als sling. Ik wordt nog druk haha

@Alx: Alles? :P Dat worden er nog wel wat. Maar idd, het topic is er toch al. Better fill it up.

Gister de vrouw aan het werk gezet en die heeft deze gemaakt:

3hq1tJam.jpg?3

Heb hem zelf ook gemaakt met een zwart/rood koord.

TcRfoIj.jpg

Voor wat betreft het plan nu.

Ik heb deze clip besteld om de sling mee aan mijn replica te hangen

kdZdoDtm.png

Ik maar daar vandaan 2 banden naar mijn schouders en die bevestig ik aan deze geborstelde alu clips

sCiM4DEm.png

Hoe ik het deel maak wat over mijn rug/nek door mijn plate carrier loopt moet ik nog even kijken.

Ik heb nu een sling die ik daar kan verstellen wat wel handig is aangezien er vaak nog wat rek op paracord zit.

Al denk ik dat het met zo'n dikke weave als dat ik wil maken wel meevalt, gezien hoe strak het gevlochten wordt.

Ik heb nu deze sling:

zfdUdDMm.jpg

Mijn idee is om het voorste (verende) deel eraf te halen en het gladde deel aan de nieuwe sluitingen hierboven te maken.

Dan kan ik hem in mijn PC gewoon op de juiste lengte stellen. Als er straks op mijn schouders een stuk van dat gladde zichtbaar is ga ik daar ook nog ff iets omheen vlechten. puur voor de show.

Ik heb een extra set van die sluitingen dus wil ook proberen of ik daar een verstelbaar paracord deel van kan maken, maar moet nog even bekijken hoe ik dat moet aanpakken. Vind het vooral zonde om moeilijk veel te knopen om het vervolgens in mijn PC te hebben zitten waar je het nooit meer ziet.

Dat ga ik waarschijnlijk pas doen nadat ik mijn 2e sling heb gemaakt voor wanneer ik een keer zonder PC wil spelen en alleen de battlebelt gebruik.

EDIT: Begin is gemaakt. Kon helaas het 6mm koord niet gebruiken omdat het te dik was. Hoopte het net genoeg te kunnen pletten maar helaas.

Het gaat nog wel ff duren. voorbereiding en dit stuk maken heeft me rond de 2 uur gekost :P

Maar dit zal straks sneller gaan. Vanaf nu is het enkel stappen blijven herhalen.

wMB3kcq.jpg