Jump to content
Solstice

[USA/IN] Moaihobby

Recommended Posts

Adres zegt dat het uit USA komt maar lees ook verhalen over telefoonnummers uit India.

"Fast, reliable, cheap; You can only have two" is een veel gebruikte zin. Meestal gaat dit aardig op, but not for this one...

In dit geval heb je alleen 'cheap'. De prijzen liggen vrij laag maar de service en orderafhandeling zijn echt om te janken.

Ik heb 09-06-2017 een ACE1 Arms Tookit besteld zodat ik mijn Osprey op mijn FNX kan maken. Onderdelen waren in stock dus vol vertrouwen de boel besteld.

Ontving na bestelling en betaling via PayPal gelijk 2 mailtjes met een welkom en de order bevestiging. So far so good.

Maar toen begon het lange wachten.

Ongeduldig als ik ben vroeg ik na een dag of 4 wat de status was omdat de orderstatus onveranderd op ‘Processing’ bleef staan.

Bij uitblijven van een reactie heb ik een aantal dagen daarna een ‘kind reminder’ gestuurd. Ook hierop kreeg ik 0 respons.

Ik begon langzamerhand van mijn wolk van vertrouwen af te glijden en om de downfall compleet te maken stuitte ik op de Facebookpagina van de webshop.

Een aantal reviews die er niet om logen maakte dat ik genadeloos te pletter sloeg op de harde werkelijkheid. Een verdwaalde 5 sterren review omringd door 1 of 2 sterren reviews met stuk voor stuk verhalen over de slechte communicatie van deze winkel. Toen ook maar gewaagd een facebook bericht te sturen in de hoop daar een reactie te krijgen. ‘Tipically replies in a day’ stond er. Guess what.. Nope.

Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat er op de site vermeld stond dat er een processing time tot maximaal 10 werkdagen werd aangehouden dus ik heb mezelf voorzichtig overeind gehouden met het idee dat ze de 23e wel zouden reageren.

[sarcasm] Die reactie bleef geheel tegen verwachting uit. [/sarcasm]

Toen een semi boze/aandringende mail (2x) gestuurd met de vraag wat ik nou met ze moet en dat ik tot het einde van de week zou wachten voor ik een refund ging aanvragen.

Ik vind het niet erg om te wachten, zo lang ik maar weet dat ik ook daadwerkelijk iets ga ontvangen.

Tegelijkertijd heb ik mezelf bij de kudde slachtoffers gevoegd en een review op de facebookpagina gezet.

Bij sommige mensen bleek dat de trigger te zijn voor Moaihobby om in actie te komen.

En verrek, ik kreeg zowaar het flabbergasme van mijn leven toen ik zojuist een mailtje van ze in de mailbox had zitten…

Dear Vincent,

Thank you for your inquiry.

According to our logisitics, the order will be shipped out tomorrow and you will be advised with the shipment details with tracking code afterward.

Thanks again for buying from us and sorry for keep you waiting.

CS Team

Moaihobby

Wat me nog het meest verbaasde is de afsluiting.. ‘CS team’… Ze hebben dus een Customer Service team??

HOE DAN??

618px-Y-u-no-exploitable.png

Het lijkt er nu op dat ik eindelijk mijn spullen ga krijgen maar dit wel de eerste en laatste keer is dat ik hier iets bestel.

Tenzij je hard gaat op lage prijzen en 0,0 communicatie is dit niet de shop waar je wilt zijn.

Ik betaal de volgende keer liever 10 euro meer zodat ik weet waar ik aan toe ben.

En nu maar hopen dat ik morgen daadwerkelijk ook een tracking nummer krijg of dat we opnieuw een radiostilte van 18 dagen in gaan.

Solstice out.

Ze zitten idd niet in de VS maar in China/Taiwan ofzo.

De prijzen zijn inderdaad laag maar het verzenden duurt eeuwen, ik heb er een aantal keer kleine parts gekocht en dat duurde 3 a 4 weken met een track&trace code die weinig info gaf.

Dus zoals gezegd: als je geen haast hebt en wat wil besparen is deze shop wel te doen, maar grote/kostbare items zal ik er ook niet bestellen.

Mijn pakket is toevallig net verzonden eindelijk. Zal dus nog een kleine 2 weken duren voor ik die binnen heb. Ben dan idd ook 4 weken onderweg al.

Het is dat dit de enige shop was die deze set had, anders was ik al wel ergens anders heen gegaan.