Jump to content
Patje

[HPA] Ervaringen Wolverine Inferno

Recommended Posts

Nadat een Buddy van mij HPA had ingebouwd in zijn specna arms begon het bij mij ook wel te kriebelen. Vooral na het krassen van een te snel afgeknipte veer was ik klaar met mijn AEG.

dddYJLF.jpg

Ik heb  nu mijn 1e skirms gehad met mijn wolverine inferno Bluetooth.
Daarom dat ik dit lijntje start om mijn ervaring te kunnen delen.

Voordelen (wolverine) HPA:
FPS makkelijk af te regelen.
constante lucht per schot.
Dwell (bij aeg is dit cylinderinhoud) met appje af te regelen
ROF met appje af te stellen
Geluid in verhouding met AEG

Nadelen
Prijs
Tankje / slangetje (al vind ik persoonlijk mee vallen)
Lucht zul je bij een duikshop / op locatie moeten afnemen
Het systeem is nogal gevoelig met buckings  met oa modify heb je wel eens feed problemen (G&G green bucking of de madbull red shark zijn wel goed werkende buckings)

Voor beginnende airsofters zal ik altijd een AEG (specna arms) adviseren. Waarmee ik zelf ook 2 jaar heb gespeeld. Door aan deze AEG te sleutelen heb ik veel kennis opgedaan waardoor ik ook veel van het “balletje afvuren” principe snap. Daarbij komt dat je voor een Wolverine Inferno of ander drop in HPA systeem toch een donor nodig hebt. Hierdoor leer je eerst de sport  kennen voordat je nog meer geld uitgeeft.

Het inbouwen Van de (drop-in) Inferno was zeer eenvoudig. Ik heb alleen een stukje van mijn gearboxshell weg moeten veilen. Dit is omdat ik er voor gekozen heb mijn slangetje onder de stocktube naar buiten te voeren. Je ziet vaak dat het slangetje via het handvat na buiten komt. Maar dat leek mij niet handig omdat ik vaak plat lig en zo me replica op dit handvat laat leunen.

rFpTVyRl.jpg96XMSS1m.jpg

mw3zklol.jpg

Na het inbouwen komt het afstellen.
De Luchtdruk (psi) die grotendeels je FPS bepaald doe je met een inbus op je regulator.
Deze regulator zit op je flesje en is door een organisatie te locken met tyraps.
HPA heeft het imago van flesje draaiers maar denk dat dit wel mee valt. Zeker omdat je er na tyrappen niet meer bij kan. Na het inregelen van de fps komt het afstellen van de Dwell.(lucht volume). Je hebt de FPS met 0.20 gedaan. De Dwell ga je afstellen met de BB waarmee je speelt.
begin met bv een Valve van 9000. Schiet nu een aantal keer door de chrono.  Je ziet dat je FPS niet echt constant is. Verlaag nu met stappen van 500. Volgens wolverine zou je fps tot de juiste waarde instel waarde gelijk moeten blijven. Ikzelf ben opzoek gegaan tot me fps zo goed mogelijk constant was. Toen ik deze waarde vond ben ik weer met 0.20 gaan fps-en en weer netjes op 355 gaan zitten.

Instelling dwell

(360fps)

-300mm 6.03 madbull barrel          dwell valve 6500 – 7000 psi : 85     (0.30 gram bb's)
-300mm 601 edgi custom               dwell valve  6000             psi: 85      (0.30 gram bb's)

-285mm 6.20 delta strike barrel     dwell Valve 7000 psi: 90/85            (0.30 gram bb's)

-200mm 6.01 edgi custom               dwell valve 5500 psi 95                   (0.36 gram bb's) 

(450fps)

-400mm 6.01 edgi custom               dwell  valve 7500 psi 100               (0.36 gram bb's)

(graag deel ik setup + instellingen van zoveel mogelijk gebruikers)

CIntdQnl.png

Het instellen van Burst en ROF werkt zeer eenvoudig. Ook het instellen van DRM delay tijd is via een code mogelijk. =D04.007 (uitschakelen =D04.000)

Voor Lucht opslag heb ik naast mijn 0.8 liter flesje een 12 liter 300bar duikfles met fill station. Deze fles kan ik makkelijk laten vullen bij de duikshop hier in de buurt.

Aanvullingen / comments  zijn zeker gewenst.

Mooi stukje Patje, Leuk om te lezen dat ik je aangestoken heb. 

dwell en psi settings hoef ik niet te delen aangezien jij deze al in je post verwerkt hebt ;)

Ik ben ook erg tevreden over de wolverine.

klein minpuntje vind ik dat de app nog erg basic is, ik hoop dat deze nog updates krijgt in de toekomst.

het zou fijn zijn als je bijvoorbeeld waardes in kan typen in plaats van het schuiven met de balk dit gaat namelijk niet soepel.

functies zoals delay moet je echt nog met codes invoeren in de command jammer dat dit niet gewoon onder een knop geprogrameerd is.

het opslaan van isntellingen zou ook wel een toevoeging zijn. 

Wolverine heeft tot op heden ook nog niet de manual een update gegeven hier staat namelijk nog bij meerdere punten dat het later nog toegevoegd wordt (bijv de delay functie...)

Goed om te weten dat het zo goed als plug&play was. Ik zit zelf al een half jaar met het idee te spelen, maar ik krijg mijn spaarpotje nog niet vol genoeg. En daarbij doen mij AEGs niet tot nauwelijks onder voor HPA, dus de noodzaak was eigenlijk ook niet zo hoog. Ik denk persoonlijk ook nog even door te sparen voor de Redline Airstock, meteen maar even helemaal goed doen zeg maar ;p.

Redline heb ik ook even na gekeken.

Nadeel daarbij leek mij de inhoud te weinig. Met een 0.8L Fles haal ik de ochtend tot de pauze ongeveer. Ik heb het niet getest maar het lijkt het ook zwaar voor voor de balans bij het vast houden

Ik denk wel dat er wat extra gewicht bij komt kijken. Maar dat zit vooral achter. Dus lijkt me mee te vallen in gebruik. Ik wil nog wrl regelmatig mijn M4 neer zetten om snel met een sidearm een huisje te clearen.

Eerst maar eens zorgen dat er gewoon een HPA set in huis komt. Momenteel neig ik heel erg naar de Reaper of N7. Maar op de eerste moeten we nog even wat reviews afwachten.

Heb recentelijk een 2de hands Fusion Engine V2 Gen3 en redline air stock overgenomen met braided hose, hopelijk binnen kort ook de rest. Hoop hier ook goede resultaten mee te bereiken. Wolverine Inferno of Reaper stond ook op mijn lijst maar deze deal was te goed om te laten liggen.

Heb recentelijk een 2de hands Fusion Engine V2 Gen3 en redline air stock overgenomen met braided hose, hopelijk binnen kort ook de rest. Hoop hier ook goede resultaten mee te bereiken. Wolverine Inferno of Reaper stond ook op mijn lijst maar deze deal was te goed om te laten liggen.

M416? ;)

hahah yes how do you know XD. Even sparen en dan een goedkope body uit Deutschland halen :P. Hoef dan nog alleen een tank en Scuba tank fill station welke waarschijnlijk via de verjaardag komen :D.

Ik kreeg hem ne de laatste pricedrop ook in het vizier ;) maar de airstock is gewoon te groot voor mij en ik hou mijn spullen graag licht.

Edit:let op dat je geen te hoedkope body neemt deze zijn soms buiten tolerantie en veroorzaken alignment issues met je engine. Beste is een vfc body p* maakt hun spullen om te passen in die bodies. Gebruik even de zoekfunctie op de polarstat owners group op fb en de kans is groot datiemand je al voor geweest is.

Oh en niet vergeten om nooit meer terugvte kiklen eens je hpa gaat ;)

Ik kreeg hem ne de laatste pricedrop ook in het vizier ;) maar de airstock is gewoon te groot voor mij en ik hou mijn spullen graag licht.

Edit:let op dat je geen te hoedkope body neemt deze zijn soms buiten tolerantie en veroorzaken alignment issues met je engine. Beste is een vfc body p* maakt hun spullen om te passen in die bodies. Gebruik even de zoekfunctie op de polarstat owners group op fb en de kans is groot datiemand je al voor geweest is.

Oh en niet vergeten om nooit meer terugvte kiklen eens je hpa gaat ;)

Haha maar nee die heb ik niet gekocht heb alleen een losse engine gekocht :P en ja ik ga voor een VFC juist om die reden, specifiek dus de VFC HK416 maar het mooie is dat deze 380 kost in Duitsland wat dus gauw 50+ scheelt met zowel Nederlandse als Poolse prijzen. HPA is er vooral om een stabiel systeem te hebben waar ik altijd mee kan spelen en alleen een beetje lucht voor nodig heb dan kan ik gewoon lekker aan me AEG's kloten zonder gezeik, zeker als ik dan ten minste een back up heb.

Redline heb ik ook even na gekeken.

Nadeel daarbij leek mij de inhoud te weinig. Met een 0.8L Fles haal ik de ochtend tot de pauze ongeveer. Ik heb het niet getest maar het lijkt het ook zwaar voor voor de balans bij het vast houden

Dan zou ik toch echt even naar je air consumption kijken.

Ik speel zelf met een gen1 inferno en uit mijn 0.8l tank op 3000psi haal ik ongeveer 3000 schoten. Uit een CO2 cartridge 240.

Ofwel schiet je heel veel of is er duidelijk iets mis met de instellingen in je engine.

Om even te reageren verder:

Ikzelf speel met een gen1 inferno met premium electronics en mijn broertje speelt met de spartan edition, en ik moet zeggen dat ik de spartan edition zelfs fijner vind dan de premium (en mogelijk dus zelfs ook de bluetooth.) Dit komt doordat je in principe de replica 1 keer afstelt en daarna laat staan. Het scheelt je de FCU verbergen in je stocktube of pistolgrip en door de live fire tuning ben je heel snel klaar met het instellen. Bovendien scheelt het je ook gewoon geld en maakt het de aanschaf aantrekkelijker.

Verder nog wel een kleine opmerking: Het installeren is in principe inderdaad plug en play, maar moet je wel even opletten dat de uitlijning tussen de nozzle van je engine en je barrel echt exact recht is. Is dit namelijk niet zo, dan verspil je een hoop lucht en consistency. HPA is hier extra gevoelig voor. Op youtube zijn genoeg What The Tech?! filmpjes te vinden van wolverine airsoft hoe je dit controleert en fixt. Het inbouwen van een HPA engine is zo gedaan, het perfect afstellen, uitlijnen en inschieten is een ander verhaal en duurt dat wat langer.

1 tip: de go-to bucking voor HPA engines zijn eigenlijk altijd of de G&G green bucking of de madbull red shark door zijn feed lipjes

Verder ben ik zelf met mijn eigen HPA engine bezig en worden daar as we speak de eerste prototypen van gefreesd, en heb ik nog veel meer ideëen om te introduceren, maar dat is allemaal nog toekomstmuziek. 

Dan zou ik toch echt even naar je air consumption kijken.

Ik speel zelf met een gen1 inferno en uit mijn 0.8l tank op 3000psi haal ik ongeveer 3000 schoten. Uit een CO2 cartridge 240.

Ofwel schiet je heel veel of is er duidelijk iets mis met de instellingen in je engine.

Ik heb eigenlijk het aantal schoten niet geteld. afgelopen zaterdag in Ulicoten (spoei festijn) op 3000 psi begonnen tijdens de pauze 1000 psi over.

maar  ik ga ook niet altijd met 3000 psi starten omdat ik niet elke skirm naar de duikwinkel wil (delen onze duikfles met meer personen)

De Groene G&G was ons inderdaad ook al positief opgevallen.  

Probleem van FCU verbergen snap ik niet helemaal? je stopt dat ding in je motor grip (of tube) wat gewoon een lege ruimte is.

Ik vind het persoonlijk wel handig als ik met een andere setup wil spelen dat ik dan alleen even me telefoon hoef te pakken voor aanpassingen. Replica hoeft dus in principe niet meer open.

Ben wel benieuwd wat je precies aan het maken bent. 

Afgelopen week mijn Inferno Gen2 geïnstalleerd en lijkt zijn werk te doen. Installatie was eenvoudig en als ik het goed zie perfecte alignement met mijn Specna/E&C bodies. Ik moet nog wel even stoeien met de dwell en zou graag willen weten hoe jullie dit doen. Ik heb het als volgt gedaan, maar of dat 100% correct is of er nog trucjes voor zijn hoor ik graag. Dwell op ca. 7000 (bt fcu), fps met de regulator zetten, dan dwell laten zaken tot het punt dat de FPS minder word en dan zet ik hem hier iets boven.

Welke settings gebruiken jullie? Dwell, PSI, FPS, Barrellengte?

in de startpost staan de volgende dwell setting

(360fps)

-300mm 6.03 madbull barrel          dwell valve 6500 – 7000 psi : 85     (0.30 gram bb's)
-300mm 601 edgi custom               dwell valve  6000             psi: 85      (0.30 gram bb's)

-285mm 6.20 delta strike barrel     dwell Valve 7000 psi: 90/85            (0.30 gram bb's)

-200mm 6.01 edgi custom               dwell valve 5500 psi 95                   (0.36 gram bb's) 

(450fps)

-400mm 6.01 edgi custom               dwell  valve 7500 psi 100               (0.36 gram bb's)

ik heb vooral gekeken wanneer de fps constant werd. maar rond de 7000 kom je ongeveer wel uit. ik weet niet welke barrel set-up je gebruikt hebt ?

Ik ben benieuwd na hoe je dit weekend de 1e skirm gaat ervaren.

Ik ben er nog niet helemaal uit met welke setup ik ga starten. Waarschijnlijk een Lapped/Rhopped 363mm barrel in een DMR setup. Maar dat is even een kwestie van uitlijnen en checken of ik die setup wel goed krijg. In het andere geval pak ik mijn cqb upper met een 220mm barrel. Ik heb me alleen zo gefocused op alles klaar krijgen qua bodies en barrels, dat ik helemaal vergeten ben om de BB voorraad door te lopen :p. 

5 minutes ago, Patje said:

Misschien is dit interessant om wat mee te testen . 

https://www.cobra-ts.eu/nl/biodegradable-bbs/free-bio-bb-sample-set

(als allerlaatste de kortingscode toepassen en dan kiezen voor niet betaalde bestelling) 

Dat is zeker een goede, maar maak jij wel of niet een account aan? Bij direct afrekenen krijg ik alleen maar verzendkosten er bij.

And done. Ben benieuwd of er wat komt, vast niet voor komend weekend ;P

Ben wel benieuwd hoe .45 schiet. Ik heb ook nog een zakje .36 van Specna Arms liggen welke ik nog niet heb kunnen testen.