Jump to content
Patje

[HPA] Ervaringen Wolverine Inferno

Recommended Posts

Een van mijn kortste AEGs is mijn meest nauwkeurige en verder schietende replica :).

Maar het kan met meerdere factoren te maken hebben. FCU settings onder andere, maar sommige engines werken ook weer net weer wat beter met een iets lager druk.

Dus nee, barrellengte acht ik erg klein als mogelijke verbeteringen. Hop setup kan natuurlijk ook een beetje uitmaken.

instagram.com/mataairsoft

Op 20/01/2018 om 17:14 zei Rebelattack:

*zucht* barrel lengte heeft nihil invloed op range, accuracy en etc. in wolverine hun video kwam er zelfs uit dat een kortere barrel zelfs beter zou zijn ook al was dat zo minimaal dat het een margin of error kan zijn. Je hebt een snelle test gedaan en denkt dat er een verschil is maar werkelijke side to side vergelijkingen met concreet geteste groupings zie ik nergens. Empirisch testen is prima maar hou dan ook rekening met alle factoren die invloed kunnen hebben op je resultaat welke je moet weg nemen in je testen. 

Als ik bekijk en denk hoe de bb door de barrel beweegt en door de lucht vliegt is er geen concreet bewijs dat een langere barrel een bb accurater of verder moet tillen, echter ik ben ook geen natuurkundige of ingenieur dus weet ook niet hoe de exacte formules en principes werken op een rond egaal projectiel. 

Voorbeelden waar je rekening mee moet houden, heb je gekeken naar je dwell en dus hoe veel overdruk je geeft op elke barrel setup en of je dus joule creep hebt? Zitten beide barrel stabiel in de outer, hoe goed is de air seal op de setups, is de mate van feeden consistent op beide (als in wordt de bb goed stil gelegd bij beide). Enzovoort enzovoort, hoe kan je bepaalde factoren wegnemen, 100+ bbs schieten en dan kijken of de spread nog steeds een aanzienlijk verschil heeft tussen 2 verschillende setups.

*zucht*
Jouw theorie ken ik ook wel en heb ik ook altijd vertelt tegen anderen, maar ik merkte dus wel een verschil. 
Ik vroeg ook niet wat verder schiet, wel dat ik enorm strakke groupings op 60m had met m'n vriend zijn barrel group in zowel mijn als zijn replica.

Ik heb gisteren namiddag dezelfde barrel group gebouwd met een 300mm 6.05 PDI en 400mm Prometheus 6.0 en in totaal met elk barrel group 300-400bb geknald. De range veranderd niet, de bb vliegen even ver, maar de 400mm barrel had wel strakkere groupings. Horizontale waren de groupings niet zo verschillende, maar de bij de langere barrel was het hop effect constanter. De hopup chamber, bucking en nubs waren dezelfde. Enkel de barrels waren anders. Test bb's waren Green Devil 0.30g.

Dwell, joulecreep, overvoluming, etc. ook rekening mee gehouden? Ik houd mijn standpunt aan zeker zolang er geen concrete test resultaten zijn waar duidelijk op wordt aangetoond dat er een SIGNIFICANT verschil is tussen verschillende lengte barrels in ALLE soorten systemen. Ik ga niet op basis van een persoon zijn mening het opeens anders aan nemen, zeker gezien honderden goeie techs over de hele wereld geen significante relatie zien tussen barrel lengte en accurater schieten. No offence naar jouw en als het ooit wordt getest klopt het misschien wel. Als ik eindelijk eens tijd heb dit jaar om mijn P* te afstellen en te fielden dan zal ik eens mijn 380mm barrel swappen voor een =<300mm barrel en het zelf ondervinden.

Op 16-1-2018 om 11:39 zei mata:

Nog steeds problemen. Begin nu ook een beetje te twijfelen aan de engine zelf. Heb het uiteindelijk nooit goed gekregen in een Specna, het werd beter met het verder weg shimmen van de hopup, maar is moeilijk zonder ringen van 0.01mm enzo.

Heb nu uiteindelijk een VFC Avalon gehaald en daar moet ik nu nog de alignement van fixen. Maar ook daar in eerste instantie issues met de stock VFC hopup. De Inferno nozzle komt te ver de hopup naar binnen en er komen dus geen BBs langs.

Ik ben in ieder geval inmiddels al een paar maanden aan het stoeien. (Ook relatief weinig tijd met andere replica klussen tussen door)

Begin maar alvast met sparen :P https://wolverineairsoft.com/mtw/

5 minuten geleden zei mata:

Zag hem voorbij komen ja. Zal er zeker eens naar gaan kijken :P. Alleen de verwachte $-prijs was 500-600. Niet goedkoop.

een replica met een inferno erin is ook niet goedkoop

Ow die zit er bij in? Ik ben op wintersport met een zeer slechte verbinding, dus heb alle info nog niet kunnen bekijken. Een flyer leek het klinken dat het alleen een body was.

Het begint er steeds meer op te lijken dat mijn engine, specifiek de nozzle, niet goed is. Aldus Facebook. Zit nu heel erg te twijfelen om hem te laten fixen en dan te verkopen in afwachting van de MTW of er toch wel iets van te maken. Het nadeel van het zelf uit willen zoeken en gebrek aan expertise in winkels...

46 minuten geleden zei mata:

Het begint er steeds meer op te lijken dat mijn engine, specifiek de nozzle, niet goed is. Aldus Facebook. Zit nu heel erg te twijfelen om hem te laten fixen en dan te verkopen in afwachting van de MTW of er toch wel iets van te maken. Het nadeel van het zelf uit willen zoeken en gebrek aan expertise in winkels...

Ik zou eens mailen naar Wolverine airsoft zelf. Misschien kunnen zij je voorzien van een gratis nieuwe nozzle? Of misschien zelf eentje kopen als die niet te duur zijn :-(
Jammer van Com-bat. Ze doen zichzelf voor als Wolverine en wijzelf the best, maar blijkbaar worden klanten wel niet goed geholpen. Maar dan wel neerkijken op Polarstar en Redline gebruikers omdat er geen service center in Europa is.

Ik heb zelf al hulp nodig gehad bij Polarstar en Redline en dat is allemaal zeer netjes en zeer goed verlopen. Ze troubleshooten met je mee aan de hand van mail/filmpjes/foto's tot de oorzaak gevonden is. Indien het probleem bij een onderdeel ligt, krijg je het kostenloos opgestuurd.

Ik heb de indruk dat Wolverine steeds meer de commerciëlere tour op wil en mooie, eenvoudige producten aanbieden waar iedereen mee overweg kan. Al moet ik wel zeggen dat de MTW er zeer gelikt uit ziet!
Bij Polarstar en Redline zijn het complexere producten, maar ze gaan voor 120% performance en willen geen dozen met engines schuiven. 

Mocht je in de buurt wonen, mag je altijd eens langskomen om de Specna Arms met Polarstar F2 te testen die 2 weken geleden gebouwd heb voor m'n maat. Ik ben er nog steeds onder de indruk en dit is kost hetzelfde als een Spartan Inferno gen 2...

Het is gewoon zo dat shops veel achter de feiten en ontwikkelingen aanlopen. Daarnaast zal ik ook niet snel een makkelijk klant zijn. Ik ben er toen geweest en telefonisch al heel specifiek mijn probleem uitgelegd en mij laten verzekeren dat ze zouden helpen en de tijd er voor zouden hebben. Uiteindelijk heb ik in de shop zelf de meeste dingen gedaan, wat ik geen probleem vind om de kosten drastisch in te perken. Maar uiteindelijk werd het redelijk simpel gehouden en kreeg ik amper tijd. Plus na wat discussie over enkele zaken had kreeg ik niet het idee dat we op hetzelfde niveau zaten. Wat ook weer niet erg hoeft te zijn zolang je het maar aangeeft dat dit nieuw voor je is en dat je evt dingen moet uitzoeken of verifiëren.

Ik woon in Assen wat vast niet in de buurt zal zijn voor je. Jammer genoeg heb ik net niet lang genoeg gewacht op de F2, deze stond namelijk wel hoog op de wensenlijst.

We knutselen iig even door. Ben als het goed is al 2 van mijn 3 specnas kwijt en genoeg parts om in de tussentijd nog een mooie high end AEG te maken van de VFC. Nog genoeg te doen, maar blijft irritant om zoveel tijd kwijt te zijn aan het troubleshooten.

2 uur geleden zei mata:

Het is gewoon zo dat shops veel achter de feiten en ontwikkelingen aanlopen. Daarnaast zal ik ook niet snel een makkelijk klant zijn. Ik ben er toen geweest en telefonisch al heel specifiek mijn probleem uitgelegd en mij laten verzekeren dat ze zouden helpen en de tijd er voor zouden hebben. Uiteindelijk heb ik in de shop zelf de meeste dingen gedaan, wat ik geen probleem vind om de kosten drastisch in te perken. Maar uiteindelijk werd het redelijk simpel gehouden en kreeg ik amper tijd. Plus na wat discussie over enkele zaken had kreeg ik niet het idee dat we op hetzelfde niveau zaten. Wat ook weer niet erg hoeft te zijn zolang je het maar aangeeft dat dit nieuw voor je is en dat je evt dingen moet uitzoeken of verifiëren.

Ik woon in Assen wat vast niet in de buurt zal zijn voor je. Jammer genoeg heb ik net niet lang genoeg gewacht op de F2, deze stond namelijk wel hoog op de wensenlijst.

We knutselen iig even door. Ben als het goed is al 2 van mijn 3 specnas kwijt en genoeg parts om in de tussentijd nog een mooie high end AEG te maken van de VFC. Nog genoeg te doen, maar blijft irritant om zoveel tijd kwijt te zijn aan het troubleshooten.

Dat snap ik volledig. Al lijkt het me vrij duidelijk dat er iets mis is met de nozzle of evt. een ander onderdeel wat het nozzle movement beperkt. Heeft de winkel dat niet gewoon ff een nieuwe nozzle er in gezet? Of zelf gewoon ff een nieuwe engine er in zetten? Dan sluit je al uit dat het probleem niet bij de gearbox/hopup ligt.

Ik woon in de buurt van Maldegem (Belgïe), dus is helaas een eind :(

Dat snap ik volledig. Al lijkt het me vrij duidelijk dat er iets mis is met de nozzle of evt. een ander onderdeel wat het nozzle movement beperkt. Heeft de winkel dat niet gewoon ff een nieuwe nozzle er in gezet? Of zelf gewoon ff een nieuwe engine er in zetten? Dan sluit je al uit dat het probleem niet bij de gearbox/hopup ligt.
Ik woon in de buurt van Maldegem (Belgïe), dus is helaas een eind
Toen ik uiteindelijk na alignement checken en bijwerken aangaf dat het niets verbeterde en dat ik toch echt bijna zeker weet dat de nozzle te ver naar voren komt, kreeg ik wat hopup shims (Toevallig een ringetje wat er net over heen passte). Toen zag ik iets verbetering en dacht ik ga thuis wel verder. Meer spullen bij de hand. Maar die ringen waren 0.6mm en had ze eigenlijk dunner moeten hebben. Dit was allemaal nog met een van de specnas. Kom er nu met de VFC pas veel beter achter. Stock VFC hopup feed niet, Prowin niet en een Lonex niet, bij allemaal zit de nozzle te ver naar voren. De maxxmodel SE doet het wel enigsinds, maar die is sowieso offspec en geeft weer andere issues.

In eerste instantie ging ik uit van een issue Specna specifiek, omdat die sowieso al kortere (21mm) nozzles gebruiken als AEG. Hen de VFC net een maand en het hele shop gebeuren was daar dus voor. Heb nu in de Wolverine owners Facebook pagina een hoop staan en wacht nog even een paar reacties af. Dan weer contact zoeken met com-bat.

2 uur geleden zei mata:

Toen ik uiteindelijk na alignement checken en bijwerken aangaf dat het niets verbeterde en dat ik toch echt bijna zeker weet dat de nozzle te ver naar voren komt, kreeg ik wat hopup shims (Toevallig een ringetje wat er net over heen passte). Toen zag ik iets verbetering en dacht ik ga thuis wel verder. Meer spullen bij de hand. Maar die ringen waren 0.6mm en had ze eigenlijk dunner moeten hebben. Dit was allemaal nog met een van de specnas. Kom er nu met de VFC pas veel beter achter. Stock VFC hopup feed niet, Prowin niet en een Lonex niet, bij allemaal zit de nozzle te ver naar voren. De maxxmodel SE doet het wel enigsinds, maar die is sowieso offspec en geeft weer andere issues.

In eerste instantie ging ik uit van een issue Specna specifiek, omdat die sowieso al kortere (21mm) nozzles gebruiken als AEG. Hen de VFC net een maand en het hele shop gebeuren was daar dus voor. Heb nu in de Wolverine owners Facebook pagina een hoop staan en wacht nog even een paar reacties af. Dan weer contact zoeken met com-bat.

Het is een hele zoektocht dus :-(
Ik zou alvast ook een mailtje sturen naar Wolverine zelf als je dat nog niet gedaan. Die kunnen misschien ook wel helpen troubleshooten. 

Inmiddels een mailtje van Wolverine en het lijkt een garantie dingetje te worden. Daarbij vroegen ze ook of ik het bij hun warranty centre wilde doen of zelf. Dan laat ik eerst even Com-bat knoeien, die hebben immers vervangende onderdelen en materiaal om te vergelijken. Kijk daarna zelf wel weer verder. Nu alleen benieuwd hoe lang dit nu weer gaan duren.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5S) Plus met Tapatalk

2 uur geleden zei mata:

Inmiddels een mailtje van Wolverine en het lijkt een garantie dingetje te worden. Daarbij vroegen ze ook of ik het bij hun warranty centre wilde doen of zelf. Dan laat ik eerst even Com-bat knoeien, die hebben immers vervangende onderdelen en materiaal om te vergelijken. Kijk daarna zelf wel weer verder. Nu alleen benieuwd hoe lang dit nu weer gaan duren.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5S) Plus met Tapatalk

Mooi. Dat is toch al 1 stap verder. Hopelijk geraakt het snel opgelost.

Ik zal eens een update plaatsten aangezien het hele traject lang geduurd heeft. Onder garantie is de engine dus naar Com-Bat gegaan. Waar in eerste instantie de hele engine gecheckt is en perfect werd bevonden. Maar aangezien mijn hele probleemomschrijving nooit bekeken was hielp dat mij totaal niet.

Uiteindelijk werd ik gevraagd de replica op te sturen zodat ze het zelf konden testen (op dat moment een VFC Avalon welke ik aangeschaft had om Specna Arms compatibility uit te sluiten). Tot 2x toe werd mij verteld dat ie klaar was. Maar daar aangekomen, aangekoppeld, mag er in en schieten was een drama. Misfeeds alom en consistentie nergens te vinden. Dit had dan te maken met het feit dat men de hopup nooit goed vast had gezet en bij verschillende mags de hop dus in een andere positie kwam.

De 2e keer was ik wat geïrriteerd en heb alles weer meegenomen. Dat heeft eventjes gelegen ivm de wereld aan tune klussen voor Jan en alleman. Met een random bestelling had ik al wel een nieuwe M4 nozzle meebestelt want ik dacht al heel erg lang dat het hem daar in zat. Maar geen vergelijkingsmateriaal en zou gecheckt zijn door Com-Bat. Wat blijkt, originele nozzle 0.7mm Langer dan de oude. En zoals sommige wel weten hier icm bevoordeeld specna arms, nozzle lengte matters! A lot!

Afgelopen week ingebouwd, tests gingen meteen beter. Alignement wat gefixt en tot zover lijken er lasers uit te komen. Volgende week als het goed is de praktijktest. En na de aanschaf in oktober vorige jaar hoop ik ten zeerste dat ik er een keer mee kan spelen....

Momenteel afgesteld als volgt:
- VFC Avalon Calibur Carbine
- Prowin hopup
- ZCI 363mm gelapped met rhop
- G&G green bucking

50PSI geeft me ~350 fps met .2 en 320fps met .32 met Dr dwell op ca 7900. Maar dat laatste is nog wat fine tunen en feeling er mee krijgen.

instagram.com/mataairsoft - facebook.com/mataairsoft

@mata ik zou voor de zekerheid een lonex hop up als backup meenemen.. bij mij deed de prowin het redelijk in combi met een paarse promy. Maar met een green g&g niet.. daarna lonex erin gedaan en dit werkte perfect ook met de groene g&g.. wat vooral het probleem was is dat als de mags bijna leeg zijn de laatste bb bleef hangen. Maar zoals zo vaak met prowin.. als die eenmaal goed past kan het zijn dat het prima werkt

Lonex past niet helemaal goed in deze VFC. Alleen zonder bolt cover. Maar ik heb zowel een lonex met een zelfde barrel groep als de stock VFC met A+ bucking als backup

De prowin is een oude van 3 jaar terug. Wellicht nog van de goede batch.

Ow en ik heb meerdere hopups kort getest. Retro Arms, Lonex, Prowin, SHS rotary, element rotary en Maxxmodel SE. Maar zoals altijd, results may very per replica :)

instagram.com/mataairsoft - facebook.com/mataairsoft