Jump to content
Patje

[HPA] Ervaringen Wolverine Inferno

Recommended Posts

On 16-10-2017 at 12:28 PM, LJ.NL said:

Heb jij zo’n setje ontvangen? Ik had het besteld maar nooit meer wat van gehoord :/

Heb een mailtje gehad en mijn setje wordt nu via Kiala verzonden :)

Hier ook eindelijk een vorm van actie. Ben benieuwd.

Dan nog even iets mbt mijn Inferno. Ik heb nu 2x een jam gehad. Door een niet goede feed, hierbij was direct de nozzle lekt. Oftewel de unit er uit, alles open en weer opnieuw assembleren en het werkt weer. Iemand van jullie dit al vaker gehad?

Daarnaast wil ik toch een wat betrouwbaardere optie voor nozzle alignement. Bij mijn eerste installatie was deze perfect, de laatste not so much. Ik ga dus denk ik toch even stoeien met grub screws en wellicht de stock loshalen van de gearbox.

Verder heb ik nog wat inconsistentie wat denk ik met hopups en barrels te maken heeft. Maar daar moet ik nog even verder mee stoeien. Ik ga namelijk voor perfectie en dat duurt soms even :P

Bijna perfect:

yy6qQF7.jpg

En dit lijkt wat apart, maar komt ook door de Madbull Red bucking:

KG3MxW4.jpg

11 hours ago, Patje said:

Heb een mailtje gehad en mijn setje wordt nu via Kiala verzonden :)

Dat is goed nieuws :) Ik heb 1.5 week geleden ook een mailtje gehad met het verzoek om een Kiala punt, maar sindsdien is het weer stil. 

Ik begrijp dat ze geen haast maken met de gratis samples, maar ik mag hopen dat een normale bestelling toch wel wat vlotter gaat :D 

@mata

Heb je ook al eens overwogen je hopup set-screws te geven ipv je gearbox. Ik moet zeggen dat ik het zelf ook nog niet heb gedaan, maar het lijkt me veel makkelijker afstellen. Je stelt dan je hopup met barrel af op je gb ipv andersom. Ik heb hieronder een linkje waar ik het tegenkwam op Facebook. Is wel een besloten groep waar je wellicht eerst lid van moet worden, maar zeker de moeite waard. Zitten die lui van Wolverine zelf ook in. Komen heel veel tips en tricks voorbij.

Wolverine HPA Owners (wolverineairsoft.com/community)

https://www.facebook.com/groups/WolverineAirsoftSMP/permalink/1922134138039664/

On 30-10-2017 at 10:13 PM, Ran-D said:

@mata

Heb je ook al eens overwogen je hopup set-screws te geven ipv je gearbox. Ik moet zeggen dat ik het zelf ook nog niet heb gedaan, maar het lijkt me veel makkelijker afstellen. Je stelt dan je hopup met barrel af op je gb ipv andersom. Ik heb hieronder een linkje waar ik het tegenkwam op Facebook. Is wel een besloten groep waar je wellicht eerst lid van moet worden, maar zeker de moeite waard. Zitten die lui van Wolverine zelf ook in. Komen heel veel tips en tricks voorbij.

Wolverine HPA Owners (wolverineairsoft.com/community)

https://www.facebook.com/groups/WolverineAirsoftSMP/permalink/1922134138039664/

Ik kan me enkele builds bedenken waar dit mee zou kunnen helpen, echter zit de hopup in mijn receiver nagenoeg strak. Daarbij heb ik een door AAC gemaakte outer barrel die dusdanig strak is dat de barrel geen speling heeft. Ik zou dus meer kapot kunnen maken dan kunnen fixen. Verder is de gearbox uitlijnen niet zo veel moeilijker, maar voor mij persoonlijk wel handiger omdat ik meerdere uppers heb, oftewel ik hoef het trucje maar 1x te doen ipv 3x :P.

Erg handig zo'n snake cam (zijn ook wel met micro usb beschikbaar) trouwens. Direct alle replicas maar even nagelopen.

Zijn er hier ook gebruikers die al eens getest hebben met een Maple Leaf Hotshot bucking icm een GBB barrel (ML Crazy Jet bv)? Ik heb door de goede ervaring in de HPA Owners community er maar een aangeschaft (ik kan genetisch gewoon niet genoegen nemen met minder als er een mogelijk betere optie is :)), maar tot dusver krijg ik er niet veel range uit. Ik heb heel erg het gevoel dat het te maken heeft met de nozzle lengte, als in dat de hop er te laat en te beperkt in komt. Dit omdat het contactvlak in zo'n setup eigenlijk al iets eerder begint (bucking lips al wel meerdere malen versterkt met teflon). Al mijn andere barrels hebben rhops en deze hebben er geen last van. Ik twijfel dus toch even om wellicht een keer langs com-bat te gaan om de nozzle lengte na te laten kijken. In theorie zou dit bij de wel werkende setups dit ook positief moeten zijn als het een issue is.

Verder was alignement bij mij trouwens echt een bitch. En voor een ieder die met HPA aan de slag gaat raad ik zo'n goedkope snake cam echt aan. Het is een wereld van verschil op gebied van consistency als je het wel 100% goed krijgt.

mooie setup. 

Was van plan om de inferno aan te schaffen rond de zomer, maar niet van gekomen.

Ik ga voor de reaper met wraith, maar eerst wat youtube builds zoeken e.d.

Heb je het al getest in Gasselte, Mata?

Jazeker! Maar zoals wel vaker bij mij het geval ben ik niet direct tevreden en zoek ik de uitersten op.

Tot dusver alleen een dmr setup gebruikt in Gasselte, maar komend weekend pak ik een assault built.

Een CO2 stock lijkt me wel leuk, maar zou toch echt eens zelf een grondig willen testen voor aanschaf. Te veel issues mee gehoord in de omgeving en ook CO2 icm bepaalde buckings kan ook nog wel eens issues geven.

Ik zou willen dat ik zo'n setup eerst kan testen voordat ik het aanschaf.

De G&G green bucking zou goed moeten zijn.

Bij de Facebook  Tippmann group  hebben ze die getest, ook met CO2, goeie ervaringen.

Op de een of ander manier schijn die het sowieso goed te doen, oh en de Aplus reaper bucking is ook heel goed.

Ik zal de wolverine groep eens opzoeken op Facebook en kijken of ik daar wat kan vinden.

Ik meen me het een en ander te herinneren met snipers op CO2 en inconsistentie door het koud worden van de bucking. Geen idee hoe recent dat is en of het juiste info is. Een tippman is uiteraard al crap van zichzelf

die ene keer......:angry: :( ok ok, ik moest er wel het een en ander aan fixen, maar nu werkt het ge..wel..dig.. 

ik had net de pech dat ik die ene had uit de fabriek die niet goed was gecheckt.

een vriend van me had iets soortgelijks wat betreft co2 capsules, maar zijn probleem was  de o-ring.

De rubberen afdichtringen zijn zo belangrijk bij HPA en vooral niet vergeten dat het een inchmaat betreft voor de meeste hpa engines.

Ik geloof dat Mancraft de enige is die een mm maat gebruikt?

maarr....heb je een filmpje van je inferno?

ik ben eigenlijk wel benieuwd.

Op 31-10-2017 om 09:19 zei mata:

Ik kan me enkele builds bedenken waar dit mee zou kunnen helpen, echter zit de hopup in mijn receiver nagenoeg strak. Daarbij heb ik een door AAC gemaakte outer barrel die dusdanig strak is dat de barrel geen speling heeft. Ik zou dus meer kapot kunnen maken dan kunnen fixen. Verder is de gearbox uitlijnen niet zo veel moeilijker, maar voor mij persoonlijk wel handiger omdat ik meerdere uppers heb, oftewel ik hoef het trucje maar 1x te doen ipv 3x :P.

Erg handig zo'n snake cam (zijn ook wel met micro usb beschikbaar) trouwens. Direct alle replicas maar even nagelopen.

De hopup tappen lijkt me niet zo handig. Dan zet je echt spanning op de barrel.

Ik heb m'n receiver getapt waar m'n Polarstar FE in zit en aligment is nu zeer precies en makkelijk in te stellen. Als ik de FE er terug wil uithalen, dan draai ik de grubscrew langs 1 kant 3 slagen los. En als ik hem er terug inzit, terug 3 slagen indraaien en het is perfect :-) 
Als je netjes geboord hebt, is er ook niet veel van te zien. Leg misschien wel een tapje op de receiver, want als je er doorschiet met de boormachine, krijg je anders een rondje rond het gaatje waar de verf weg is.

mAwXBou.jpg

Vandaag eens bij com-bat geweest om de 'wolverine experts' eens te polsen. Na wat minimaal geknoei met alignement (taps etc zaten er al in, maar had zelf nog geen zin gehad om er mee verder te gaan) werd met testen toch duidelijk dat mijn hypothese wel eens kon kloppen. Als in mijn nozzle komt te diep. Ergens wat shims opgezocht voor de hopup en het lijkt nu beter. Nou thuis even verder knoeien en even checken hoeveel afstand er echt moet komen tussen de gearbox en hopup.

Het begon mij op te vallen dat ik beduidend meer hop moest geven voor een soortgelijke afstand dan met mijn aeg lower. En dat met rhops en andere setups, maar vooral met een Maple Leaf GBB barrel en hotshot bucking viel er niet fatsoenlijk te schieten.

instagram.com/mataairsoft

Op 27/12/2017 om 16:50 zei mata:

Vandaag eens bij com-bat geweest om de 'wolverine experts' eens te polsen. Na wat minimaal geknoei met alignement (taps etc zaten er al in, maar had zelf nog geen zin gehad om er mee verder te gaan) werd met testen toch duidelijk dat mijn hypothese wel eens kon kloppen. Als in mijn nozzle komt te diep. Ergens wat shims opgezocht voor de hopup en het lijkt nu beter. Nou thuis even verder knoeien en even checken hoeveel afstand er echt moet komen tussen de gearbox en hopup.

Het begon mij op te vallen dat ik beduidend meer hop moest geven voor een soortgelijke afstand dan met mijn aeg lower. En dat met rhops en andere setups, maar vooral met een Maple Leaf GBB barrel en hotshot bucking viel er niet fatsoenlijk te schieten.

Is het probleem intussen opgelost? Of heb je nog problemen?

Nog steeds problemen. Begin nu ook een beetje te twijfelen aan de engine zelf. Heb het uiteindelijk nooit goed gekregen in een Specna, het werd beter met het verder weg shimmen van de hopup, maar is moeilijk zonder ringen van 0.01mm enzo.

Heb nu uiteindelijk een VFC Avalon gehaald en daar moet ik nu nog de alignement van fixen. Maar ook daar in eerste instantie issues met de stock VFC hopup. De Inferno nozzle komt te ver de hopup naar binnen en er komen dus geen BBs langs.

Ik ben in ieder geval inmiddels al een paar maanden aan het stoeien. (Ook relatief weinig tijd met andere replica klussen tussen door)

Op 16/01/2018 om 11:39 zei mata:

Nog steeds problemen. Begin nu ook een beetje te twijfelen aan de engine zelf. Heb het uiteindelijk nooit goed gekregen in een Specna, het werd beter met het verder weg shimmen van de hopup, maar is moeilijk zonder ringen van 0.01mm enzo.

Heb nu uiteindelijk een VFC Avalon gehaald en daar moet ik nu nog de alignement van fixen. Maar ook daar in eerste instantie issues met de stock VFC hopup. De Inferno nozzle komt te ver de hopup naar binnen en er komen dus geen BBs langs.

Ik ben in ieder geval inmiddels al een paar maanden aan het stoeien. (Ook relatief weinig tijd met andere replica klussen tussen door)

Hmm, dat is bizar. Over het algemeen zie je toch vrij goede ervaringen met de gen 2. Misschien toch eens vragen als je een andere engine mag testen?
Meet ook eens de nozzle length vanaf de gearbox tot het puntje van de nozzle. Zowel op de AEG als op de HPA GB. Zit daar verschil in?

Ik ga in ieder geval ook een Crazy Jet barrel en Hot Shot bucking kopen voor m'n Polarstar FE. In closed bolt mode moet dit toch wel bijna werken zoals bij een sniper?
Ik twijfel alleen nog tussen 50-60-70°. Heeft iemand ervaring met de hardheden van Maple leaf buckings? Ik speel ook in de winter buiten, dus kan er ook eentje voor  de zomer en eentje voor de winter kopen als dat aan te raden is.

Nozzle lengtes had ik bij de Specna al een nagemeten en dit scheelde 0.4mm als ik me niet vergis. Maar hier moet ik nog verder mee. Momenteel liggen er nog wat builds te wachten.

Ik heb zelf al een tijdje 2 hotshot buckings, een Crazy Jet barrel en een gewone VSR/Hybrid barrel liggen maar nog niet echt goed kunnen testen, heb ze ook nog niet in een AEG geprobeerd, maar dat komt binnenkort. Voor een Inferno moet je wel de bucking Lips versterken (open bolt uiteraard). Wat betreft de hardheid gebruik ik altijd 50 of 60 graden. Harder werkt eerder averechts in ons klimaat. 60 is een mooie tussenmaat.

16 uur geleden zei mata:

Nozzle lengtes had ik bij de Specna al een nagemeten en dit scheelde 0.4mm als ik me niet vergis. Maar hier moet ik nog verder mee. Momenteel liggen er nog wat builds te wachten.

Ik heb zelf al een tijdje 2 hotshot buckings, een Crazy Jet barrel en een gewone VSR/Hybrid barrel liggen maar nog niet echt goed kunnen testen, heb ze ook nog niet in een AEG geprobeerd, maar dat komt binnenkort. Voor een Inferno moet je wel de bucking Lips versterken (open bolt uiteraard). Wat betreft de hardheid gebruik ik altijd 50 of 60 graden. Harder werkt eerder averechts in ons klimaat. 60 is een mooie tussenmaat.

Thanks. Ik heb een fusion engine, dus van double feeds heb ik geen last.
Ik ga de hot shot 60° bestellen dan :-)

Momenteel ben ik tevreden van m'n polarstar, maar op hele lange rage wisselt de bb lichtjes van hop. Dit komt wellicht omdat het bb placement nooit helemaal hetzelfde is, dus ik hoop dat dit met de hot shot bucking opgelost is :-)

Thanks. Ik heb een fusion engine, dus van double feeds heb ik geen last.
Ik ga de hot shot 60° bestellen dan :-)
Momenteel ben ik tevreden van m'n polarstar, maar op hele lange rage wisselt de bb lichtjes van hop. Dit komt wellicht omdat het bb placement nooit helemaal hetzelfde is, dus ik hoop dat dit met de hot shot bucking opgelost is :-)
In de korte test die ik heb uitgevoerd met een te lange nozzle was hij wel consistent. Ook op afstand. Maar bij mij werd de BB te ver naar binnen gedrukt en kon ik uiteindelijk niet genoeg hop geven. Let wel dat de Crazy Jet barrel ietsiepietsie dikker is dan de meeste barrels, vergelijkbaar met een PDI. Ik heb outer barrels waar hij eigenlijk net niet inpast. Maar dat kan ook de QC van de cheapass outer zijn

1 uur geleden zei mata:

In de korte test die ik heb uitgevoerd met een te lange nozzle was hij wel consistent. Ook op afstand. Maar bij mij werd de BB te ver naar binnen gedrukt en kon ik uiteindelijk niet genoeg hop geven. Let wel dat de Crazy Jet barrel ietsiepietsie dikker is dan de meeste barrels, vergelijkbaar met een PDI. Ik heb outer barrels waar hij eigenlijk net niet inpast. Maar dat kan ook de QC van de cheapass outer zijn emoji14.png

Thanks. Ik heb hoge verwachtingen :D
Ik schiet nu met een PDI barrel en die past netjes in de outer met 1 laagje Scotch tape er rond, dus dan zal een Crazy Jet ook wel passen denk ik.