Jump to content

Photo

Nieuwe sidearm: FNX-45 of HK45(CT)

FNX-45 HK45(CT)

• Please log in to reply
32 replies to this topic

Solstice

Solstice

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 480 posts
  • Gelderland

EDIT: Resultaat van deze thread vind je onderaan.

Gentlemen,

Het is even wat stil geweest vanaf mijn kant maar ik ben weer aan de slag gegaan met mijn mooie hobby. Het gebrek aan 'airsoftmaatjes' in de buurt maakte dat ik er steeds minder mee bezig was. Dat is nu veranderd en heb ik het weer herontdekt.

Ik keer gelijk goed terug, ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe sidearm en heb mijn oog laten vallen op een van deze schoonheden:

Optie 1: FN FNX.45 TAN

dNDNr98.jpg

Ik zou hem uiteindelijk graag zo zien met Osprey :wub:  Kan hem zo snel alleen hier vinden.

Zal hem waarschijnlijk meer zonder demper gebruiken dan met denk ik ivm de hanteerbaarheid, maar vind het wel echt heel erg vet.

Optie 2: HECKLER & KOCH HK45

NvMUU8z.png

Nu wil ik hem graag in Tan of Half-Tan en dat er een silencer op kan. Dus deze zal afvallen zover ik weet.

Optie 3: ​Heckler&Koch HK45CT - Tan

gnoCMll.jpg

Iemand zei me eens dat de FNX-45 de absolute top was, beter kreeg je niet. Kan iemand dit bevestigen danwel ontkennen?

De FNX is iets groter, zwaarder en heeft 6bb's meer capaciteit in de houder ten opzichte van de HK45CT. De grotere(?) HK45 heeft er ook 26. 

Wie kan me helpen om tot een goede keuze te komen?

Bedankt alvast. Cheers,

Shortage of B12 vitamin? Let me help you with that...

Solstice.jpg

Alxwithanm4

Alxwithanm4

Member

• Members
  • PipPip
  • 49 posts

Tokyo Marui maakt tegenwoordig ook een HK45 tactical in half-tan. Komt dan met threaded barrel voor je Osprey.

Ivm de Osprey, Unit 13 heeft een doos zwarte en desert op hun toog liggen voor een schappelijke prijs. Ze gaan echter niet de website op dus je zal even moeten bellen of langsgaan.

Reden hiervoor is mij niet volledig duidelijk, maar ik ben dus sinds kort eigenaar van een zwarte Osprey  ( Draad 14mm CCW) :D 

alxwithanm4.jpg

Solstice

Solstice

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 480 posts
  • Gelderland

Tokyo Marui maakt tegenwoordig ook een HK45 tactical in half-tan. Komt dan met threaded barrel voor je Osprey.

Ivm de Osprey, Unit 13 heeft een doos zwarte en desert op hun toog liggen voor een schappelijke prijs. Ze gaan echter niet de website op dus je zal even moeten bellen of langsgaan.
Reden hiervoor is mij niet volledig duidelijk, maar ik ben dus sinds kort eigenaar van een zwarte Osprey ( Draad 14mm CCW) :D

Maar aangezien ze bij TM voor zover ik weet alles van kunststof maken, heb je dan niet een beetje een plastic achtig ding in handen voor je gevoel?

En thanks voor de tip vwb de Osprey!

Solstice.jpg

AAC

AAC

Chairsofter

• Administrators
  • 3,056 posts
  • Antwerp

Indien je wat om de impressie-factor geeft,

De FN FNX -alhoewel een erg vet pistool- is ondertussen weeral uit de boot gevallen bij de laatste Modular Handgun Competition  van de US fighting forces

En verder bij mijn weten nergens in gebruik genomen.

De HK45 is een opvolger van de USP, waaruit dan weer de MK23 kwam, maar die in de praktijk toch wat te "beefy" bleek, maar ook de HK45 was toch best

nog wat aan de zware kant, uiteindelijk hebben de Naval Special Warfare Command (SEAL) de HK45CT (compacte versie) ingevoerd als de MK24mod0

Ik zou zeggen ga voor de HK45CT in black, voor de  SEAL factor ;)  

• Solstice likes this

Nil Volentibus Arduum

mille verba pictura

https://www.facebook...85113148696522/
aac.jpg

Alxwithanm4

Alxwithanm4

Member

• Members
  • PipPip
  • 49 posts
Ja Tokyo Marui is plastiek. Het is wel GOED plastiek
Ik verwijs je even naar mijn eigen HK45:
http://airsoftelite....kyo-marui-hk45/

Zelf heb ik dus ook de slide veranderd

alxwithanm4.jpg

Solstice

Solstice

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 480 posts
  • Gelderland

Indien je wat om de impressie-factor geeft,

De FN FNX -alhoewel een erg vet pistool- is ondertussen weeral uit de boot gevallen bij de laatste Modular Handgun Competition  van de US fighting forces

En verder bij mijn weten nergens in gebruik genomen.

De HK45 is een opvolger van de USP, waaruit dan weer de MK23 kwam, maar die in de praktijk toch wat te "beefy" bleek, maar ook de HK45 was toch best

nog wat aan de zware kant, uiteindelijk hebben de Naval Special Warfare Command (SEAL) de HK45CT (compacte versie) ingevoerd als de MK24mod0

Ik zou zeggen ga voor de HK45CT in black, voor de  SEAL factor ;)  

Thanks voor de info. Ik moet wel zeggen dat ik de laatste dagen toch wel meer naar de FNX kant neig.  :)

Ja Tokyo Marui is plastiek. Het is wel GOED plastiek
Ik verwijs je even naar mijn eigen HK45:
http://airsoftelite....kyo-marui-hk45/

Zelf heb ik dus ook de slide veranderd

Hmm ja ik weet het niet zo goed met kunstof. Al verschilt het uiteindelijk maar weinig omdat alleen de slide van alu is anders.

Maar zulke nieuwe slides zijn bijna net zo duur als een nieuwe replica.. Dat vind ik het niet waard eerlijk gezegd.

• AAC and Alxwithanm4 like this

Solstice.jpg

Alxwithanm4

Alxwithanm4

Member

• Members
  • PipPip
  • 49 posts

Maar zulke nieuwe slides zijn bijna net zo duur als een nieuwe replica.. Dat vind ik het niet waard eerlijk gezegd.

Klopt, ze zijn duur. En uiteindelijk doen ze niet superveel. Het is maar wat de gek ervoor geeft natuurlijk *kuch*
Ik wou realistisch gaan, dus heb ik de slide veranderd.

Aan de andere kant kan je altijd een tweedehands replica op de kop tikken en van daaruit verdergaan. Scheelt je waarschijnlijk wel iets.

Maar om op je originele vraag terug te komen: Welke moet je nou kiezen?
Een shop bij mij in de buurt heeft een FNX liggen, die heb ik eens vastgehad. Is best wel een hoop materiaal in je handen. Dat kan je dan goed of slecht vinden.
Persoonlijk stoort een fullsize pistool mij niet, maar dat kun je best zelf testen door er eens 1 vast te nemen.

En hoewel de HK45 ongeveer hetzelfde is van formaat ligt hij wel "kleiner" in de hand omwille van de vorm van de grip. Hij is ergonomischer, vindt IK.

Ik raad aan om ze eens langs elkaar te leggen moest het je lukken om in een shop te gaan kijken.

alxwithanm4.jpg

AAC

AAC

Chairsofter

• Administrators
  • 3,056 posts
  • Antwerp

Groote van je handen speelt idd ook wel mee, zo valt de MK23 voor veel mensen te groot uit, bij mij ligt hij perfect in de hand

Nil Volentibus Arduum

mille verba pictura

aac.jpg

Solstice

Solstice

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 480 posts
  • Gelderland

Klopt, ze zijn duur. En uiteindelijk doen ze niet superveel. Het is maar wat de gek ervoor geeft natuurlijk *kuch*
Ik wou realistisch gaan, dus heb ik de slide veranderd.

Aan de andere kant kan je altijd een tweedehands replica op de kop tikken en van daaruit verdergaan. Scheelt je waarschijnlijk wel iets.

Maar om op je originele vraag terug te komen: Welke moet je nou kiezen?
Een shop bij mij in de buurt heeft een FNX liggen, die heb ik eens vastgehad. Is best wel een hoop materiaal in je handen. Dat kan je dan goed of slecht vinden.
Persoonlijk stoort een fullsize pistool mij niet, maar dat kun je best zelf testen door er eens 1 vast te nemen.

En hoewel de HK45 ongeveer hetzelfde is van formaat ligt hij wel "kleiner" in de hand omwille van de vorm van de grip. Hij is ergonomischer, vindt IK.

Ik raad aan om ze eens langs elkaar te leggen moest het je lukken om in een shop te gaan kijken.

Groote van je handen speelt idd ook wel mee, zo valt de MK23 voor veel mensen te groot uit, bij mij ligt hij perfect in de hand

Ja weetje, enerzijds lijkt het me best vet om zo'n TM te hebben en dan te upgraden maar ik heb helaas te doen met een WAF.... Wife Acceptance Factor. En die ligt voor zulke upgrades niet heel hoog, want 'Hij doet het toch gewoon?' ;)

Full size pistols zijn voor mij geen probleem aangezien ik ook vrij grote handen heb. Mijn Deagle en MK23 liggen er prima in.

Ik wil een keer naar Bunker 501 gaan om te kijken. Maar daar is de FNX TAN versie nu niet op voorraad. Maatje van me hier in de buurt heeft hem wel dus ga nog even vragen of ik zijn blaffer even mag vasthouden. Say what? :P

Als het een HK wordt, dan wel de CT versie. Ik wil er een demper op en de gewone heeft daar gen threaded barrel voor. De CT heeft minder capaciteit in de houder dus dat vind ik wel een nadeel. Hij is wel weer iets kleiner en handzamer. Maar zoals je zegt, naast elkaar leggen indien mogelijk. Dat is het best

• AAC likes this

Solstice.jpg

Rebelattack

Rebelattack

Dedicated Member

• Members
  • PipPipPipPip
  • 554 posts

Maar als je geen upgrades wil erin stoppen dan koop je toch juist een TM omdat die de beste OOTB performance heeft vergeleken met andere pistolen? Wil zelf nog een Glock en zal wss een TM halen zover dat mogelijk is (heb er adressen voor), omdat ik in principe daar goede ootb performance bij krijg en niet per se iets aan hoef te doen. Ik snap ook wel dat sommige externals ook heel belangrijk vinden en dan de correctheid van het gebruikte materiaal :).

Solstice

Solstice

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 480 posts
  • Gelderland

Maar als je geen upgrades wil erin stoppen dan koop je toch juist een TM omdat die de beste OOTB performance heeft vergeleken met andere pistolen? Wil zelf nog een Glock en zal wss een TM halen zover dat mogelijk is (heb er adressen voor), omdat ik in principe daar goede ootb performance bij krijg en niet per se iets aan hoef te doen. Ik snap ook wel dat sommige externals ook heel belangrijk vinden en dan de correctheid van het gebruikte materiaal :).

Ja, maar het idee dat ik een kunststof replica in handen heb staat me niet zo aan. Maar dat kan ook aan mij liggen ^_^ .

Qua keuze ben ik er eigenlijk al voor 95% uit dat het de FNX wordt.

Heb zojuist via Unit13 een Tan Osprey besteld die erop moet komen. Nu nog even een Trijicon RMR op de kop tikken en de FNX zelf  B)

Thanks voor jullie inbreng zover!

• Rebelattack and Alxwithanm4 like this

Solstice.jpg

Solstice

Solstice

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 480 posts
  • Gelderland

Om dit even netjes af te ronden hierbij de foto's van mijn nieuwe aanwinst....  B)

Ze vertelden me in de winkel dat deze de nieuwe kleur slide heeft. Iets meer metallic dan het vorige model.

Hierdoor zou hij nog dichter bij de realiteit komen. Toch nog een klein detail puntje voor AAC ;)

Moest helaas voor de Osprey een adapter bestellen. Deze is nu onderweg vanaf Moaihobby. Hopen dat hij er een beetje vlot geleverd wordt.

Jammer dat ik hem nog moet bestellen maar voordeeltje is dat ik de Osprey nu ook op mijn Specna Arms kan maken als ik wil.

F1jSr7v.jpg

AXO5pfg.jpg

tq7Owql.jpg

jgDjX1k.jpg

12eNhcK.jpg

J7d3oxg.jpg

Ik had wel fotograaf kunnen worden.  ^_^  :huh:

Details en markings:

TVtF6it.jpg

eG7DHs2.jpg

6IwF8wi.jpg

8Ndzbk0.jpg

jeaPBX8.jpg

vNaOClS.jpg

Nog bedankt voor de reacties en tips! Goed om hier weer terug te zijn  ^_^

Solstice out.

Moest helaas voor de Osprey een adapter bestellen. Deze is nu onderweg vanaf Moaihobby. Hopen dat hij er een beetje vlot is.

Jammer dat ik hem nog moet bestellen maar voordeeltje is dat ik hem nu ook op mijn Specna Arms kan maken als ik wil.

• AAC likes this

Solstice.jpg

Alxwithanm4

Alxwithanm4

Member

• Members
  • PipPip
  • 49 posts
Heel cool, veel plezier ermee!
De foto's mogen er wezen.

Ps: wat voor adapter had je nodig? Mijn Osprey heeft er ook aan.
  • Solstice likes this

alxwithanm4.jpg

AAC

AAC

Chairsofter

• Administrators
  • 3,056 posts
  • Antwerp

Blijft toch wel een erg vet design die FNX

• Solstice likes this

Nil Volentibus Arduum

mille verba pictura

aac.jpg

Solstice

Solstice

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 480 posts
  • Gelderland

Heel cool, veel plezier ermee!
De foto's mogen er wezen.

Ps: wat voor adapter had je nodig? Mijn Osprey heeft er ook aan.

Thanks! De barrel van de FNX heeft een 16mm CW draad. M'n Osprey nu een 14mm CW draad.

Ik heb zo'n setje besteld waarbij je de draadhuls kunt wijzigen. Deze 'Replace tool kit'.

Heb jij dat stukje nog besteld wat Patje voorschreef in jouw eigen gezocht-thread? Want anders kun je miscchien beter ook deze nemen denk ik.

Hier (Klik) hebben ze het over de Range-up series. Klinkt wel interssant. Maar weet niet wat het dan doet met het geluid. Wil eerst ff horen hoe hij nu gaat klinken.

En hier bouwen ze hem in.

• Alxwithanm4 likes this

Solstice.jpg

Alxwithanm4

Alxwithanm4

Member

• Members
  • PipPip
  • 49 posts

@Solstice 

Ben je zeker dat deze kit gaat werken? Want er zijn meerdere Osprey's op de markt. 
De range up -kit en bijhorende adapters lijken me niet echt compatibel. De osprey's die wij beiden gekocht hebben bezitten geen inner-barrel of mogelijkheid om een inner-barrel te installeren. 

alxwithanm4.jpg

Solstice

Solstice

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 480 posts
  • Gelderland

@Solstice 
Ben je zeker dat deze kit gaat werken? Want er zijn meerdere Osprey's op de markt. 
De range up -kit en bijhorende adapters lijken me niet echt compatibel. De osprey's die wij beiden gekocht hebben bezitten geen inner-barrel of mogelijkheid om een inner-barrel te installeren.

Oei, daar zeg je me wat.. Ik ben bang dat je gelijk hebt. Dan zal ik het ook moeten oplossen met een adapter. Maakt opzich niet uit maar ik gok dat de demper daardoor nog verder van de slede af komt te zitten en dat vind ik minder mooi.

Nu maar even snel die bestelling annuleren als dat kan. ;)
  • Alxwithanm4 likes this

Solstice.jpg

Alxwithanm4

Alxwithanm4

Member

• Members
  • PipPip
  • 49 posts

Ik wil je niet opjagen, ik stel enkel de vraag. 
Ik heb vroeger ook de Osprey met verlenging van inner-barrel en dus verhoogde FPS bekeken .
Maar toen ik bij U13 kwam lag daar gewoon een Osprey die 20% van de prijs was als de high end replica's online ... dus heb ik snel meegenomen.

Maar het is dan ook gewoon een mock silencer voor de show,  het is geen Ace1Arms OSP ( http://ace1arms.com/goods.php?id=134)

Sorry dat ik in mijn eerste bericht mss onduidelijk was.

Aan de andere kant, wie weet past 'ie wel en is alles gewoon vals alarm :-D

Heb je een tang om te zien of de base los kan? De kant waar de adapter zou in gaan?

alxwithanm4.jpg

Solstice

Solstice

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 480 posts
  • Gelderland

Nou je jaagt me niet op hoor. No stress ;)
Ik heb net even gekeken met een punttang. ik kan de ring wel draaien maar hij komt niet naar buiten. Ik ga de bestelling denk ik ff omzetten naar een trijicon rmr of een passende adapter als ze die hebben.

Toch nog eens goed naar die demper gekeken want hij is uiteindelijk ook ooit in elkaar gezet, dan kan hij ook uit elkaar.

De voorste ring (meest links op de foto) draait loos, maar als je hem goed uitlijnt zie je achter de 3 grote gaten langs de rand een 2e ring met overeenkomende gaten.

Als je die 2e ring weet te draaien met een punttang oid dan gaat hij wel los. Is gewoon normale draad overigens.

Je houdt dan uiteindelijk dit over:

ZdpazZc.jpg

Detail van de ring: (Viel niet helemaal mee om het fatsoenlijk op de foto te krijgen)

De gekartelde is ring 1, de gladde ring 2.

pLST8d9.jpg

Zover ik nu kan bepalen betekent dit dat het setje wat ik besteld heb gewoon moet passen. Zijn dezelfde draadbussen als die ik er nu uit haal.

• Alxwithanm4 likes this

Solstice.jpg

Alxwithanm4

Alxwithanm4

Member

• Members
  • PipPip
  • 49 posts

allright, ik ben licht verwonderd van de opbouw van de silencer. (voor de prijs verwachte ik gewoon , ja simpel spul) . Ik gokte op 1 uitgefreesd stuk.

Als de draad van de "Piston" inderdaad hetzelfde zou zijn als de OSP adapter kit dan is er geen reden waarom hij niet zou werken.

Goed nieuws dus, want ik ben ook geen fan van de extra millimeters die zo een standaard 14mm CW naar 14mm CCW adapter meebrengt. 

Ik volg alvast je voortgang!  :D

alxwithanm4.jpg

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users