Jump to content
Alxwithanm4

Gezocht: adapter van 14mm CW naar 14mm CCW

Recommended Posts

Ik zoek een silencer adapter om van mijn 14mm CW (+) draad op mijn loop ( = buitendraad) naar een 14mm CCW (-) silencer (= binnendraad) te gaan.
Heeft iemand zo iets liggen waar hij wel vanaf wilt?

Let me know!

Ik zoek een silencer adapter om van mijn 14mm CW (+) draad op mijn loop ( = buitendraad) naar een 14mm CCW (-) silencer (= binnendraad) te gaan.

Heeft iemand zo iets liggen waar hij wel vanaf wilt?

Let me know!

Maar onze Osprey heeft een CW binnendraad, als ik de draad bekijk dan moet ik hem aandraaien als een gewone moer. Daarnaast werd dit ook nog expliciet vermeld door de verkoper bij Unit 13. :o

Maar onze Osprey heeft een CW binnendraad, als ik de draad bekijk dan moet ik hem aandraaien als een gewone moer. Daarnaast werd dit ook nog expliciet vermeld door de verkoper bij Unit 13. :o

Ik heb na aankoop snel snel geprobeert om de Osprey op mijn threaded barrel te zetten. Maar de draad komt niet overeen.

Mijn loop heeft een positieve draad, ben ik 99% zeker van.

Ergo, de Osprey is dus negatief, CW, toch?

ps: Ik ga morgen alles uit de doods halen en nog eens proberen, ook omdat de andere thread die lopende is (http://airsoftelite.nl/topic/1690-nieuwe-sidearm-fnx-45-of-hk45ct/) vragen oproept.

CCW is negatief. Counter ClockWise ofwel linksom.

CW is positief. ClockWise ofwel rechtsom. Dat is de normale gang van zaken. Righty tighty, lefty loosy. Dit geldt ook voor mijn osprey. Maar het zou kunnen dat dit alleen bij de TAN variant is.

Maar daar zie ik de logica niet echt van in eigenlijk.

Dit zeiden ze van Unit13:

Beste,

We hebben nog een aantal  osprey silencers in onze “Eurobak”. Hier zitten ook de TAN varianten in, echter zijn deze CW draad.

Ze kosten 20 euro, ivm lichte beschadigingen.

Bij verdere vragen horen wij het graag!

Met vriendelijke groet,

Unit 13 Replica Technische Dienst

Ik heb de zwarte en die is ook CW. Volgens mij is deze standaard CW aangezien de CCW te krijgen is via een adaper set. Ik ben zelf erg klungelig geweest en heb de draad van mijn Osprey beschadigd doordat ik niet door had dat deze CW was en ik hem op een CCW loop probeerde vast te draaien..stom natuurlijk.

Niet erg praktisch dat deze CW is terwijl het gros van de replica's CCW is maar je kunt dus een setje kopen voor deze demper specifiek of een algemene adapter voor CW-CCW. 

Ok ik zie al dat het uitgebreid besproken is in het FNX topix  :ph34r:

Edited by Altum Silentium

Heb de Osprey op mijn GHK loop gedraaid. Die is 14mm CCW en daar past hij zonder probleem op.
Dus zoals eerst al gedacht, moet een adapter zoeken voor mijn HK45

CCW is negatief. Counter ClockWise ofwel linksom.

CW is positief. ClockWise ofwel rechtsom. Dat is de normale gang van zaken. Righty tighty, lefty loosy. Dit geldt ook voor mijn osprey. Maar het zou kunnen dat dit alleen bij de TAN variant is.

Maar daar zie ik de logica niet echt van in eigenlijk.

Dit zeiden ze van Unit13:

Beste,

We hebben nog een aantal  osprey silencers in onze “Eurobak”. Hier zitten ook de TAN varianten in, echter zijn deze CW draad.

Ze kosten 20 euro, ivm lichte beschadigingen.

Bij verdere vragen horen wij het graag!

Met vriendelijke groet,

Unit 13 Replica Technische Dienst

Solstice, hoe stevig sluit je Osprey? Ik bedoel hoe straks is je sluit hendel onderaan om de Osprey correct te oriënteren? Ik heb het gevoel dat de mijne bijna geen contact maakt met de tanden en dus vrij kan draaien.

Heb de Osprey op mijn GHK loop gedraaid. Die is 14mm CCW en daar past hij zonder probleem op.

Dus zoals eerst al gedacht, moet een adapter zoeken voor mijn HK45

Dat is apart, de mijne is 100% CW  :wacko:

Als Altum Silentium ook de imitatie osprey heeft die wij hebben maakt dat het wel extra vreemd.

Of ze hebben eerder van meerdere soorten draad een voorraad gehad en nu het overgebleven spul in de eurobak gepleurd.

Solstice, hoe stevig sluit je Osprey? Ik bedoel hoe straks is je sluit hendel onderaan om de Osprey correct te oriënteren? Ik heb het gevoel dat de mijne bijna geen contact maakt met de tanden en dus vrij kan draaien.

Zeer strak. Als ik hem niet helemaal goed heb staan dan kan ik de hendel niet helemaal aandrukken en krijg ik hem ook amper meer los. 

Het voelt dan niet helemaal lekker aan, alsof je op het punt staat iets stuk te maken. Moet even het juiste punt opzoeken om hem aan te draaien zegmaar.

Je zou evt een strookje papier of melkpak er tussen kunnen stoppen. Kun je die extra ruimte misschien net mee oplossen.

Zeer strak. Als ik hem niet helemaal goed heb staan dan kan ik de hendel niet helemaal aandrukken en krijg ik hem ook amper meer los. 

Het voelt dan niet helemaal lekker aan, alsof je op het punt staat iets stuk te maken. Moet even het juiste punt opzoeken om hem aan te draaien zegmaar.

Alright, dat is erg vreemd.

Dan zit er niets anders op om hem uit elkaar te draaien en te kijken wat ik kan corrigeren. Adapter er op en klaar.

Had je je nieuwe piston al aangekregen?

Want eventueel wil ik jouw piston wel ruilen tegen de mijne dan.. als ze dan toch verschillen. Ik heb 14mm CCW en jij hebt 14mm CW?

Dan zit er niets anders op om hem uit elkaar te draaien en te kijken wat ik kan corrigeren. Adapter er op en klaar.

Nee, die order staat nog steeds op processing... Heb al gemaild maar nog geen reactie. :angry: 

Want eventueel wil ik jouw piston wel ruilen tegen de mijne dan.. als ze dan toch verschillen. Ik heb 14mm CCW en jij hebt 14mm CW?

Ik heb 16mm CW en die haal ik uit die set. In die set zit ook nog een 14mm CCW, maar ik denk dat ik die wil bewaren voor mijn evt gebruik met mijn primary. Maar wil eerst even kijken hoe dat staat. Mocht dat niks zijn dan mag je hem wel overnemen. Ik heb nu niks met 14mm CW draad, dus ruilen heb ik helaas niet veel aan.  ;) 

Nee, die order staat nog steeds op processing... Heb al gemaild maar nog geen reactie. :angry: 

Ik heb 16mm CW en die haal ik uit die set. In die set zit ook nog een 14mm CCW, maar ik denk dat ik die wil bewaren voor mijn evt gebruik met mijn primary. Maar wil eerst even kijken hoe dat staat. Mocht dat niks zijn dan mag je hem wel overnemen. Ik heb nu niks met 14mm CW draad, dus ruilen heb ik helaas niet veel aan.  ;) 

Ah, ik was in de veronderstelling dat jij een 14mm CW in de Osprey had zitten. Was even verwarring.

Ah, ik was in de veronderstelling dat jij een 14mm CW in de Osprey had zitten. Was even verwarring.

Ik ben degene die verwarring brengt...  

Ik heb 16mm CW op mijn FNX en de juiste piston daarvoor haal ik uit de set die ik besteld heb.

Mijn osprey nu heeft wel 14mm CW... Het is vandaag mijn laatste dag voor het weekend dus kom langzaam in de weekend modus denk ik.

Al met al heb ik straks deze pistons:

14mm CW          Ik dacht wellicht past die op mijn future TM MK23, maar dat is ook 16mm CW.

14mm CCW       Evt voor mijn Specna Arms.

16mm CW          Voor mijn FNX

Ik ben degene die verwarring brengt...  Ik heb 16mm CW op mijn FNX.

Mijn osprey heeft wel 14mm CW. Het is vandaag mijn laatste dag voor het weekend dus kom langzaam in de weekend modus denk ik.

:P :P

Dus je hebt WEL een 14mm  piston, MAAR je wilt deze gebruiken voor iets anders?

Of sta je wel open voor een ruil? Ik heb dus een 14mm CCW piston maar een 14mm CW draad op men HK45

:P :P

Dus je hebt WEL een 14mm  piston, MAAR je wilt deze gebruiken voor iets anders?

Of sta je wel open voor een ruil? Ik heb dus een 14mm CCW piston maar een 14mm CW draad op men HK45

Zie bovenstaand  :D

Ik ben degene die verwarring brengt...  

Ik heb 16mm CW op mijn FNX en de juiste piston daarvoor haal ik uit de set die ik besteld heb.

Mijn osprey nu heeft wel 14mm CW... Het is vandaag mijn laatste dag voor het weekend dus kom langzaam in de weekend modus denk ik.

Al met al heb ik straks deze pistons:

14mm CW          Ik dacht wellicht past die op mijn future TM MK23, maar dat is ook 16mm CW.

14mm CCW       Evt voor mijn Specna Arms.

16mm CW          Voor mijn FNX

Dus die 14mm CW heb je niet nodig :D Wat moet je ervoor? :P

Dus die 14mm CW heb je niet nodig :D Wat moet je ervoor? :P

Ligt er een beetje aan of ik hem ooit nog binnen krijg, maar... Lees niet heel beste verhalen van dat Moaihobby, Krijg ook geen respons via email of Facebook.

Ik zit nu te kijken naar een range up kit omdat er nergens anders van die piston sets te vinden zijn.

Daarnaast zijn de range up kits niet veel duurder en zitten ze daar ook bij.

Kwam deze opties tegen:

1.  SilencerCo Osprey Range-Up Tool Kit for Osprey 45-K Suppressor (Includes 14mm CCW & 16mm CW Adapters)

2. SilencerCo Osprey Range-Up Tool Kit for Osprey 9mm Suppressor (Includes 14mm CCW & 16mm CW Adapters)

Ik neem aan dat die 9mm en 45-K slaan op het kaliber. Dus dan zou in mijn optiek de 45K gewoon op onze moeten Osprey passen.

Van binnen is hij helemaal hetzelfde als de dure zoals op de foto’s te zien was dus het lijkt me dat dit ook voor de onze geschikt is. Wat jij?

Zou moeten werken lijkt me?

Komt de disassembly wat overeen met wat jij had gezien toen je de piston eruit haalde?
Lijkt me dat de innerbarrel mogelijk niet ver genoeg in je bestaande outerbarrel schuift om contact te maken met je huidige innerbarrel. Dan zou er dus een airseal issue zijn en mss je BB kunnen beschadigen in dat "gat".
Maar dat is iets wat we moeten meten / testen. Kan ik onmogelijk zien op foto.

Mijn innerbarrel van de HK45 steekt bijvoorbeeld redelijk diep in de outer, omdat dat een aftermarket kit is en ik de originele TM inner herbruikt heb die dus een stuk korter is.

Verder:

De kit wordt beschreven met de volgende pistons:

"The SilencerCo Osprey Range-Up Tool Kit for Osprey 45-K Suppressor will allow you to replace your Osprey 14mm CW thread to a 14mm CCW or 16mm CCW thread.."

Ik vrees dat ik dan, met 2 x 14mm CCW ga zitten want ik heb in mijn mOckSPREY (trademarked :P ) geen 14mm CW zitten. Want dat is nu net mijn probleem.

Zou moeten werken lijkt me?

Komt de disassembly wat overeen met wat jij had gezien toen je de piston eruit haalde?

Lijkt me dat de innerbarrel mogelijk niet ver genoeg in je bestaande outerbarrel schuift om contact te maken met je huidige innerbarrel. Dan zou er dus een airseal issue zijn en mss je BB kunnen beschadigen in dat "gat".

Maar dat is iets wat we moeten meten / testen. Kan ik onmogelijk zien op foto.

Mijn innerbarrel van de HK45 steekt bijvoorbeeld redelijk diep in de outer, omdat dat een aftermarket kit is en ik de originele TM inner herbruikt heb die dus een stuk korter is.

Verder:

De kit wordt beschreven met de volgende pistons:

"The SilencerCo Osprey Range-Up Tool Kit for Osprey 45-K Suppressor will allow you to replace your Osprey 14mm CW thread to a 14mm CCW or 16mm CCW thread.."

Ik vrees dat ik dan, met 2 x 14mm CCW ga zitten want ik heb in mijn mOckSPREY (trademarked :P ) geen 14mm CW zitten. Want dat is nu net mijn probleem.

Alles is hetzelfde. behalve de barrel idd. Die is anders, zie foto 2.

ZdpazZc.jpg

Xb21oyV.jpg

Dit is bij ons gewoon een gat en in het filmpje is het een kleiner gat. Te zien rond 04:13.

Denk dat ik dit maar ga doen, wacht nog even MoaiHobby af. Dan zie ik wel of de barrel kan of niet.

Ik denk dat je net pech hebt met de 14ccw draad die je erin hebt gekregen, had je graag aan een adapter geholpen!