Jump to content

Photo

DMR - Custom Specna Arms / E&C

• Please log in to reply
23 replies to this topic

mata

mata

Tuning Addict

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,979 posts
Ik ben al een tijdje bezig met het bouwen van een goede DMR die ook daadwerkelijk meer doet dan een goede <360fps AEG met upgrades. Aangezien ik het over algemeen voornamelijk replicas in het veld zie die richting de 450 fps gebracht zijn, deze op single only zetten en het dan een DMR noemen. Sommige zo dramatisch dat 50m schieten een uitdaging is. Het leek mij dus eens tijd om uit te zoeken wat nou een goede DMR maakt die ook daadwerkelijk schiet als een DMR. Dus verder dan een goede AEG en als het lukt in de buurt komen van een redelijke sniper. Hierbij probeer ik het maximale uit een V2 gearbox te halen, dus geen V2.5 zoals in een SR-25 zit. (En ook stiekum omdat ik regelmatig vragen moet beantwoorden over wat een goede DMR maakt en hoe dit te doen, dan kan ik ze als dit klaar is hier naar toe doorverwijzen ;))

De replica

njtMrqE.jpg

Over het algemeen ga ik voornamelijk voor de internals en kijk ik later wat er extern handig is of leuk staat. In dit geval kwam ik een heel eind met parts welke ik al had. Het moet natuurlijk wel een beetje lijken. Aangezien ik er aan het begin nog niet helemaal uit was hoe de complete look moest gaan worden, plus ik had geen outer barrels meer op voorraad, heb ik AAC gevraagd om advies met een variabele outer barrel lengte. Uiteindelijk heeft hij onderstaand in elkaar gedraaid. Het basisstuk is een aangepaste outer barrel van een SA-A03 en daarbij 3 verlengstukken van aluminium om lengtes te krijgen van 10.3" en 14" en 16". Afhankelijk van het doel kan ik dus eenvoudig de outer barrel aanpassen naar de gewenste lengte.

rv0DfAi.jpg

Tot zover het uiterlijk, maar voor mij is dat iets minder belangrijk dan de internals, daar draait het uiteindelijk om :).

Gearbox Hierbij even een paar zaken het waarom:
Dampermod: Goede demping, bescherming van de gearbox en AoE correctie. (Kan tzt nog vervangen worden door een ander probeersel)
Gears: Lagere ratio gears icm een sterke motor die alsnog deze veren met gemaktrekt zorgen voor een betere triggerrespons. Uiteraard zijn deze degelijk geshimt.
Piston: De zwaarste piston die ik kon krijgen (welke ik ook nog aandurfde)
Gearbox: Is geradiused om de klappen beter op te vangen

Foto's ter illustratie: Komen nog zodra deze gearbox weer open gaat.

Barrelgroup:

Uitgebreide informatie volgt nog

Ik ben nog aan het testen met verschillende barrelgroepen, waaronder:
  • PDI 6.05 300mm, Tru-Hop bucking / nub, Lonex Hopup
  • QTAC / Madbull 6.03 363mm R-hopped met Modify bucking / nub, SHS Prowinstyle Hopup
  • Madbull 6.03 363mm lapped, Tru-Hop bucking / nub, Lonex Hopup
  • ZCI 6.02 285mm lapped, R-hopped met bucking x en nub x, Lonex Hopup
Te testen BB's: Green Devil .30, Geoffs .30, Geoffs .32, G&G .33, Geoffs .36

Test resultaten:

Extra media:

Korte testvideo met 300mm PDI barrel, Geoffs .36 en 450fps. Range is goed, maar de BB trajectory is nog niet recht genoeg. De oorzaak is mogelijk te zware BB's voor de hopup. Als in er moet te veel hop gegeven worden waardoor de BB meer een boog krijgt ipv een vlakke baan. (Camera versterkt gearbox geluiden btw, de trilling die je hoort is de delay waarschuwing van de jeffttron mosfet..., ow en ik ben niet de schutter :P)

To be continued...
  • AAC, Crusader and Solstice like this
mata.jpg

AAC

AAC

Chairsofter

• Administrators
  • 3,056 posts
  • Antwerp

Very nice Mata, hééél goe bezig  ! :) 

Thx om m'n werkstuk te vermelden !  :P

Sta mij toe een klein beetje over dit type rifles te vertellen.

Het begon toen de US Navy SEAL's tijdens de eerste golfoorlog gefronteerd werden met gebrek aan firepower op de langere afstanden van het dessert battlefield.

Op hun verzoek werd zo het eerste SEAL Recce rifle gebouwd, in feite gewoon een M4 met een 16" match grade barrel , en optics voor de medium range als voornaamste componenten, en dat zag er uit zoals onderstaand, hieruit werden dan de SPR aka MK12mod0, en MK12mod1, SR15 enz... verder gedistilleerd, welke al beter getuned waren voor echt langere afstanden.

Nog wat extra -external- styling-advies  ;)

Zoals hij der nu bijstaat @Mata is het in feite ook meer een "Recce rifle" , en ook in vergelijking met de Airsoft gameplay, zal de benaming "Recce Rifle" wss ook treffender zijn, denk ?

De scope vervangen -zoals je eerder zelf al aangaf- gaat de "Recce Rifle" factor ook weer danig optrekken, mijn advies hiervoor : een Nightforce NSX 1-4x24 (replica of coarse)

standaard Navy SEAL issue, en tot voor kort enkel verkrijgbaar van het  Japanse Novel Arms als de prijzige TAC one, ondertussen hebben ook onze Chinese Element-vrienden een

Vrij correcte replica van deze Nightforce NSX 1-4 : de AO-3044,  bij voorkeur  te completeren met een La Rue QD scope mount, (en evt een RMR, of Docter sight bovenop de NSX.)  ;)

Je zou evt. ook nog een SPR grip kunnen zoeken (hadden ze recent trouwens ook bij Taiwangun)  

De BUIS kan je ook beter door KAC style types vervangen

De Mags zijn wellicht een bewuste keuze ifv functioneren, maar klassieke grijs metalen Stanag mags zouden hier beter staan (qua looks dan) 

Let wel, door de DD lite rail zul je der nooit een exacte SPR of Recce replica van kunnen maken, aangezien je hier een KAC free float voor nodig hebt

Maar das ook niet jouw intentie he ?!  ;)  

XnSlw.jpg

Nil Volentibus Arduum

mille verba pictura

https://www.facebook...85113148696522/
aac.jpg

Patje

Patje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 281 posts
  • Eindhoven

even gaaf om te lezen! en zeker om te volgen! Hele mooie Build ook!
ook echt gaaf hoe AAC dingen op maat maakt!

wat ik niet helemaal snap ik waarom je een  Gelagerde springguide besteld voor een saec model? 

waar ik zelf tevreden over ben is  een shs bore up setje. niet omdat de full cilinder groter zou zijn. maar ook omdat de nozzel en pistonhead een grotere openingen hebben.
Maar goed of dat verschil zal maken? 

ik zou verder ook niet adviseren om een saec model te gebruiken. dit omdat de lower minder sterk is. Hier is namelijk draad in het pot metaal getapt om het saec mogelijk maakt

• AAC likes this

AAC

AAC

Chairsofter

• Administrators
  • 3,056 posts
  • Antwerp

even gaaf om te lezen! en zeker om te volgen! Hele mooie Build ook!
ook echt gaaf hoe AAC dingen op maat maakt!

THX !  :) 

wat ik niet helemaal snap ik waarom je een  Gelagerde springguide besteld voor een saec model? 

Om de zelfde reden dat je die in een gewone V2 zou plaatsen ?! 

ik zou verder ook niet adviseren om een saec model te gebruiken. dit omdat de lower minder sterk is. Hier is namelijk draad in het pot metaal getapt om het saec mogelijk maakt

Interessante opmerking, maar volgens mij maakt het weinig uit.

Wanneer je gescheurde gearboxen ziet is dit altijd -in het raam- vooraan toch ?!

Bij een gewone V2 komt de veerdruk tegen de achterkant van de gearbox te drukken.

Bij een SAEC wordt deze kracht verplaats naar de achterkant van de receiver, welke op zich toch al "vleziger" is dan een gewone V2   

Nil Volentibus Arduum

mille verba pictura

aac.jpg

mata

mata

Tuning Addict

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,979 posts
@aac, zoals je weet staat styling altijd op een wat lager pitje bij mij, maar me jou advies ben ik al everder opgeschoten dan in ik in eerste instantie nu al zou doen :P.

@patje, je hebt gelijk over de springguide. Die zit er natuurlijk al aan in dit geval. Bij de enter&convert varianten doe ik die er wel vaak in als ze leverbaar zijn.
Ook heb je gelijk met het schroefdraad, maar tot dusver zie ik daar nog geen issues. Het draad ziet er nog gaaf uit. Ik heb dit sowieso ingesmeerd met pasta wat AAC me gegeven heeft (hoe heet het ook alweer?). Verder altijd een beetje meedrukken bij het draaien.

Wat betreft bore up, heb er lang na gekeken maar telkens niet voor de juiste prijs leverbaar. En daarnaast heb ik een hele voorraad aan parts, waaronder dit :). Wel ben ik van plan om te kijken of de cylinderhead en nozzle iets wijder te maken zijn. Het verschil met volume is bij bore-up echt weinig, denk niet dat dat veel verschil maakt, een wijdere nozzle kan dat wel doen.

Ik ben alleen wel bang dat het ideale BB gewicht zal blijven steken op .3 of .32. en dat nog met een redelijk korte barrel ook. Wat een verschil trouwens tussen Green Devil en Geoffs. Green devil is beter dan de meesten voor assault. Maar ga je als een soort van sniper spelen en je legt van beide bv .3 naast elkaar. Dan wint Geoffs met een redelijk groot verschil in consistentie.
  • AAC likes this
mata.jpg

Patje

Patje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 281 posts
  • Eindhoven

gelukkig is hij ondertussen bijna terug en gemaakt/vervangen onder garantie. 
(ik kreeg trouwens een telefoontje uit Poolen dat ze wel een uitzondering maakte met de garantie want de gearbox was open geweest)

XiB94Ua.jpg

• AAC likes this

AAC

AAC

Chairsofter

• Administrators
  • 3,056 posts
  • Antwerp

OK,  das dus niet zo mooi !  :huh:

Die dop is dus ahw rondom afgebroken, en tgv het schieten, of heeft de stockpipe een trek gehad ?

• Patje likes this

Nil Volentibus Arduum

mille verba pictura

aac.jpg

Patje

Patje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 281 posts
  • Eindhoven
Hij heeft een klein klapje gehad.

mata

mata

Tuning Addict

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,979 posts
Ok, ik had iets anders verwacht. Maar je hebt je punt gemaakt lol :P.

Garantiegeval is ook bullshit ja. Er is niks mis met je gearbox. Dat heeft niet iets kapot gemaakt. Maar goed. Misschien die stickers maar eens netjes er af halen :). Een ding scheelt. Ik speel wel rustiger met de DMR dan andere assault replicas.
  • Patje likes this
mata.jpg

p.boelens

p.boelens

Member

• Members
  • PipPip
  • 35 posts
  • Eindhoven

Mooi project mata! ik volg.

Als advies heb ik kijk nog eens naar zwaardere BB's ik heb behoorlijk lopen kloten met mijn setup omdat ik afzwaaiers bleef houden op de max van mijn range ik schoot toen met .36 valken.

Toen dat ik een test deed met .4 bb's waren al mijn afzwaaiers weg alles ging kaas recht zonder 1 uitzondering. exacte range moet ik nog testen maar zit nu zeker op boven de 70m

ter info Specna body, wolverine inferno gen 2, 400mm 6.01 edgi barrel, r-hop en lonex enhanced hop-up chamber.

• AAC likes this

Lighttown Airsoft Division

Rebelattack

Rebelattack

Dedicated Member

• Members
  • PipPipPipPip
  • 554 posts

Mooi project mata! ik volg.

Als advies heb ik kijk nog eens naar zwaardere BB's ik heb behoorlijk lopen kloten met mijn setup omdat ik afzwaaiers bleef houden op de max van mijn range ik schoot toen met .36 valken.

Toen dat ik een test deed met .4 bb's waren al mijn afzwaaiers weg alles ging kaas recht zonder 1 uitzondering. exacte range moet ik nog testen maar zit nu zeker op boven de 70m

ter info Specna body, wolverine inferno gen 2, 400mm 6.01 edgi barrel, r-hop en lonex enhanced hop-up chamber.

Volgens mij heeft ie niet echt afzwaaiers maar is het meer de trajectory die hij vlak wil hebben welke nu nog meer een kleine heuvel heeft. Dit heeft meer met het hop aanbrengen te maken en juist te zwaar dan te licht. Daarnaast .4's in een V2 is ook wel best pittig zeker gezien je lucht volume.

ze_dWARf

ze_dWARf

Dedicated Member

• Members
  • PipPipPipPip
  • 510 posts
  • België

met .36 valken.

Daar zit uw probleem. De taiwan valkens zijn goed tot .32, de 36's hebben veel flyers.

One step at a time.
Krystar SPR/CQBR

Daytona SCAR-L

ASG glock17

mata

mata

Tuning Addict

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,979 posts
Yes, valken is ronduit ruk. Er zit zelfs een aardig verschil tussen green devil en Geoffs. Duidelijk merkbaar.
mata.jpg

QTAC

QTAC

Member

• Members
  • PipPip
  • 28 posts
  • Wouw

Yes, valken is ronduit ruk. Er zit zelfs een aardig verschil tussen green devil en Geoffs. Duidelijk merkbaar.

De Taiwanse is goed, chinese is inderdaad ruk. 1 van de redenen geweest dat we 6 maanden + geen valken in onze winkel hebben gehad.

Geoffs zijn niet legaal in NL, beweren bio te zijn maar kunnen geen certificaat overleggen. GD is altijd top.

Grt Maurice - www.qtac.nl - Wij maken airsoft leuker
qtac.jpg

Patje

Patje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 281 posts
  • Eindhoven

De Taiwanse is goed, chinese is inderdaad ruk. 1 van de redenen geweest dat we 6 maanden + geen valken in onze winkel hebben gehad.

Geoffs zijn niet legaal in NL, beweren bio te zijn maar kunnen geen certificaat overleggen. GD is altijd top.

Niet legaal betekent dat je ze niet in bezit zou mogen hebben. volgens mij ze zijn gewoon legaal want nergens in de Nederlandse wet staat dat je deze balletjes niet zou mogen hebben.  Dat een organisatie alleen bio toe laat dat kan. Het is aan de organisatie zelf hoe hier mee om te gaan. Wat dan weer wel en niet bio is ,is weer een andere discussie waar ook een organisatie zelf over kan beslissen. Zelfs de nabv doet dit niet. Dat er geen certificaat overlegd wordt komt door het geheim van het bio recept of misschien toch omdat het geen bio is. 

• Rickown likes this

mata

mata

Tuning Addict

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,979 posts

De Taiwanese zijn ik, maar niet geweldig. Ze staan bij mij in de middenmoot. Green devil is beter, maar gaat jammer genoeg niet verder dan .3. Geoffs wint handsdown van beide. Ze zitten niet voor niets nog in sample zakken, maar volgens mij zal het niet zo heel lang meer duren voor er certificaten komen. Ik hoop het iig hard dat dat niet nog jaren op zich laat wachten.
  • Rickown and Patje like this
mata.jpg

Rickown

Rickown

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 131 posts

Niet legaal betekent dat je ze niet in bezit zou mogen hebben. volgens mij ze zijn gewoon legaal want nergens in de Nederlandse wet staat dat je deze balletjes niet zou mogen hebben. Dat een organisatie alleen bio toe laat dat kan. Het is aan de organisatie zelf hoe hier mee om te gaan. Wat dan weer wel en niet bio is ,is weer een andere discussie waar ook een organisatie zelf over kan beslissen. Zelfs de nabv doet dit niet. Dat er geen certificaat overlegd wordt komt door het geheim van het bio recept of misschien toch omdat het geen bio is.

Correct!

De beste kwaliteit BB's voor de beste prijs! - http://airsoft-munitie.nl/

p.boelens

p.boelens

Member

• Members
  • PipPip
  • 35 posts
  • Eindhoven

Om deze discuussie even te omzeilen ik heb het zelfde effect met geof .36 dus valken goed of slecht? dat was mijn punt niet, mijn punt is kijk verder dan je neus langs is ik dacht ook dat het te zwaar zou zijn maar het tegendeel is waar...

Wat iedereen vind van Valken BB's lijkt mij meer een verhaal in het grote BB onderzoek topic ;)...

het is inderdaad wel een verschil dat ik met HPA schiet en niet met AEG. maar ben wel benieuwd wat jou bij jou de perfect match BB gaat zijn Mata...

Lighttown Airsoft Division

mata

mata

Tuning Addict

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,979 posts
Vermoedelijk lager dan .36. Jij hebt met HPA de mogelijkheid om meer lucht te leveren dan ik met een V2 cylinder kan. Dit is de eerste keer dat ik daadwerkelijk merk wat een te zware BB nog meer kan doen. Met bv < 360 FPS word de BB gewoon te traag als je te zwaar gaat, dat merk je duidelijk. In deze DMR setup, met behulp van wat Joulecreepen (~2.2J met .36), is dus te traag niet het issue. Maar nu merk ik voor het eerst dat te zwaar op een andere manier ook averechts werkt.

Het word dus een leuk klusje om de perfecte combinatie te vinden. Ik gok momenteel op .32/.33. Het zal de gulden middenweg moeten worden tussen precisie/afstand en baan. Hoe je het wend of keert, een boog blijft moeilijker mikken dan een nagenoeg rechte baan.
mata.jpg

mata

mata

Tuning Addict

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,979 posts

Voor nu ligt dit project nog even on-hold. Ik ben alles behalve tevreden met de minimale winst welke ik momenteel haal. Desondanks ben ik half opnieuw begonnen met het opbouwen van de gearbox omdat ik wat onderdelen heb moeten 'lenen' voor een andere build.

mata.jpg

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users