Jump to content
LT bajonet

iemand ervaring met de SSG24?

Recommended Posts

hoi allemaal,

ik speel al ruim 2 jaar airsoft waarvan afgelopen jaar met een tippmann m4

maar ik zou nu graag een tijdje willen snipen met een bolt action gun

ik heb totaal geen zin in geklooi en geknutsel en dat vsr 10 lijkt met geen goede keus mede omdat de kwalitijd slecht lijkt te zijn kwa bouw

heeft er iemand ervaring met de novritsch gun de SSG24?

of ken je iemand met deze gun ?

ik sta namelijk op het punt mijn tippmann te verkopen en de SSG24 aan te schaven

Weet niet waar je vandaan haalt dat de JG Bar-10 of TM VSR-10 een slechte bouw zou hebben, maar dat is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. SSG24 is ~500 dollar ofzo nou plus alle verzendkosten, BTW en inklaring zal je zo tussen 700-800 zitten. Beetje veel geld voor iets wat net on par is met de gemiddelde geupgrade BASR (Bolt Action Sniper Rifle), terwijl een geupgrade BASR bijvoorbeeld je maar 500-600 euro hoeft te kosten.

Wil je zelf niet kloten dan is het vast een prima ding maar bedenk je wat je gaat doen als je een jam, misfeeding of ander probleem hebt? Dan moet je de SSG24 alsnog open maken zonder enige kennis van hoe een BASR werkt of wat een mogelijke oorzaak kan zijn. Daarom raden mensen ook aan om zelf aan het werk te gaan met een BASR omdat je dan meteen het hele systeem kent na het upgraden en dus sneller/makkelijker een probleem kan oplossen.

slechte kwalitijd in de zin van dun flunzig plastic een loop die snel buigd  ect etc

dat is iedergeval wat ik over terug zie

vsr 10 schijnt idd het best te zijn maar niet out of the box

slechte kwalitijd in de zin van dun flunzig plastic een loop die snel buigd  ect etc

dat is iedergeval wat ik over terug zie

vsr 10 schijnt idd het best te zijn maar niet out of the box

Je speelt hier met vuur he XD, maar dit heb ik echt nog nooit gehoord en zou ook niet snappen waar dit vandaan komt zeker niet voor de TM VSR-10. Geen enkele sniper is out of the box goed voor de 80 meter schoten die je op youtube ziet, maar daar is de prijs van de meeste dan ook naar. De TM is dan nog relatief duur met ~250-300, maar een JG Bar-10 kost je nog net 100 euro, is ook wel een significant verschil met een sniper van ~750 Euro, beetje appels en peren vergelijken. Pas als je hem volledig upgrade dan zijn ze pas goed en dan durf ik best mijn hand in het vuur te steken en te zeggen dat een goed geupgrade VSR-10, een SSG24 verslaat.

wat ik er over lees en niet alleen van novritsch is dat de vsr 10 tm aan voelt als een speel goed geweertje

en waneer je klaar bent met uppen schijnt alleen de body orgineel te zijn zo ongeveer

en een storing in het apparaat kom ik wel uit

knutsel al jaren aan paintball markers en aan me tippmann m4 en me aeg ;)

ik wil gewoon iets waar ik meteen mee  kan skirmen

vandaar de vraag iemand ervaring met de ssg

ik zou 577 euro kwijt zijn incl verzendkosten met sling mounts en 2 extra mags inklarings kosten en btw zal toch niet 250 eu zijn ?

Mag jij mij zeggen wie dat zegt naast Novritsch zelf? Daarnaast ja, maar het is met de SSG24 precies hetzelfde alleen de body is stock de rest is allemaal aftermarket niveau internals. Dat is echt niet bijzonder, maar omdat het als een pakket komt is het opeens anders. In principe betaal je bij de SSG24 ook voor een body met daarin aftermarket internals die je normaal los zou kopen.

Prima maar toch met eerst het zelf maken leer je meer van, maar de keuze is aan jou. Ken genoeg mensen die liever meer betalen voor iets dat af is ipv het zelf in elkaar zetten.

577 euro dus dat is ~60 dollar verzenden en 540 aan de replica zelf, dan kom je nog eens met inklaring en BTW op ~740 kan iets meer zijn kan iets minder zijn en dat klopt ook wel met wat ik zei tussen 700-800 euro.

De ssg had zoveel meer kunnen zijn maar helaas heeft nov daar in mijn ogen de bal misgeslagen. Wel knap dat hij zijn eigen repliva kan uitbrengen en er zijn inkomst van kan maken een droom voor velen onder ons denk ik. Een goed geupgradr vsr pist op de ssg anytime. Om nog maar te zwijgen van de lucky few met een vsr-x.

De TM VSR10 en de JG BAR10 zijn beide opzich prima. De meesten vinden echter de body van de BAR10 fijner. Schroefdraden zijn daar dan weer minder sterk. Maar goed, het is nog steeds 'het' platform waar je het maximale er mee uit haalt.

De SSG24 is echter voor iemand die niet zoveel zin heeft in al het geknutsel wat er bij komt kijken een prima replica. Erg goed outofthebox​ zelfs. Niet te vergelijken met welke andere sniper zo uit de doos. Daarnaast ook erg solide gebouwd, de outer barrel is zelfs misschien overkill :).

Het enige nadeel is dat veel parts net niet compatibel zijn met wat nu op de markt is. Dus je zit wel een beetje vast aan novritsch in dit geval. Is het erg? Op dit moment zou ik zeggen van niet. Wat ik er van gezien het presteerde het apparaat gewoon goed. Zonder gedoe.

Simpel gezegd, wil je het maximale en vind je het niet erg er veel tijd in te steken om het ook echt goed te krijgen -> VSR/BAR

Een tijd of zin om de moeite te doen maar toch wel Fitch bij de prestaties te komen -> SSG24

Maar niemand heeft ook daat werkelijk de vsr en de ssg naast elkaar vergeleken?

Oja heb net me eigen Ssg24 besteld 😎

moet alleen nog een week of 6 wachten 😢

Bedankt voor jullie input tot zover

Ik zal zeker een review maken als ik de nieuwe dame in huis heb

En zoiezo ga ik dan opzoek op het veld naar vsr gasten om ze eens te vergelijken !

Er zijn wel reviews te vinden, maar niet heel veel. De youtubers vertrouw ik over het algemeen niet echt gezien de meeste hem gratis hebben gekregen, niet dat ze daarmee geen goede reviews maken maar daar heb ik dan altijd scheve gevoelens bij. We gaan het horen.

Ik heb zowel een getunede VSR als een SSG24 in handen gehad en in actie gezien. Zoals ik zei, schiet gewoon goed en is stevig, maar net niet zo goed als een goed getunede VSR (verschil is klein). Check bv Cleanshot op YouTube voor de VSR en Silo Entertainment voor de SSG24.

De SSG24 is een stuk steviger. Maar ik ben meer een speler die gaat voor effectiviteit ipv realiteit en echtheid. Ik denk dat ik met de SSG24 nog wel even een boom durf te knuffelen. Met een VSR wat minder snel.

Kijk Naar zo een antwoord was ik op zoek !

En welke gun voelt t minst speelgoed achtig , het meest robuust ?

O man 6 weken wachten nog en met mijn geluk miss wel 8 😓

waarom kijk je niet ff op youtube Novoritsch verteld alle dingen en anders anderen wel...

Dienden ik uitgebreid bekeken.

Maarja nov is natuurlijk geen opjectieve bron

Maar ben nieuws gierig of mensen hem al hebben en hoe tevreden ze er over zijn

Ik heb hem besteld nu wachten

Vraag me af of en eat ik bij moet betalende invoer en btw

invoercalculator gebruiken, rekent het redelijk goed uit, zal niet helemaal 100% zijn, maar redelijk overeenkomen. 

Velen zijn er toch door verrast. Helemaal voor iets zo uit de doos. En voor in vergelijking een redelijke prijs denk ikzelf, wel een beetje afhankelijk van de invoerrechten natuurlijk. Maar bij zoals alles in Airsoft, het kan altijd beter :).

Ja er is altijd het volgende onderdeel of stukje gear wat er moet komen 😁

Net uur geleden me tippmann verkocht

Dus boor het eerst in 3 jaar geen aa in huis 😱

Gezien je dus waarschijnlijk ook geen side-arm o.i.d. hebt vergeet dan niet dat op veel velden zoiets verplicht is voor een sniper voor doelen tussen de minimum schoots afstand van een sniper en de pangafstand