Jump to content
Sign in to follow this  
cortez

CO2 sidearm met of zonder capsule opslaan

Recommended Posts

Eigenlijk zegt de titel van de post al genoeg, heb tot nu toe de capsules altijd leeg geschoten. 

Ik vraag me eigenlijk af of dat ook persee moet... wat is jullie idee?

Ik heb altijd geleerd GG wel erin laten vanwege uitdrogen van de O-rings en met wat gas blijft er siliconen olie in en dus drogen ze niet uit en met CO2 heb ik geleerd dat je de capsule eruit haalt want met de capsule zet je druk op ook een O-ring, als je de capsule er dus te lang in laat zitten zal de O-ring vervormen en uiteindelijk zal het waarschijnlijk resulteren in air leaks, maar ik weet ook niet heel veel van GBB's en NBB's af dus misschien zit ik er totaal naast.

Bij mijn CO2 sidearm heb ik de mags altijd zonder capsule opgeslagen,en na 7 jaar lekken ze nog niet.

Kijk, dat moest ik even horen haha. Heb ik het in ieder geval tot nu toe goed gedaan en ga ik ook gewoon verder met capsuleloze opslag :D

Kijk, dat moest ik even horen haha. Heb ik het in ieder geval tot nu toe goed gedaan en ga ik ook gewoon verder met capsuleloze opslag :D

Voor die reden ben ik ook wel fan van Pistols op CO2, want met mijn replica's op greengas heb nog geen enkel mag gehad dat lekloos is gebleven. En mijn allereerste CO2 pistol dat ik ooit gekocht heb,daar zijn de mags nog altijd goed van. De replica zelf is er al wat slechter aan toe 😇

Ik heb zelf een ASG CZ 75 P-07 Duty, daar zit de CO2 capsule niet in de mags maar in de grip. Daarom is het wel zo fijn als de boel gewoon netjes lekloos blijft, als het wel gaat lekken moet ik gelijk aan heel mn replica sleutelen in plaats van alleen het magazijn... :)