Jump to content
Airsoft Elite
Russian Gun Nut Colin

Snelle vragen topic

Recommended Posts

22 minutes ago, mata said:

Nee, want die gebruik ik al jaren :p.

Het gaat om de C rating. C x mAh is de maximale aantal stroom dat deze kan leveren. Dus zorg dat je de 25-50C variant pakt. En nunchuck types kun je vaak beter kwijt. Ook als je tzt nog weer eens naar een andere stock gaat waar.

Dus 10C x 2000mah = 20A. 20C x 1200mah = 24A.

Top thanks. Duidelijk verhaal.

Met mijn oude stock gebruikte ik overigens deze jongensOntlading: 15C Constant / 25C Burst - Dus die zijn dan 30A!?
Lijkt me best veel.. (Voor wat het waard is, want ik heb verder weinig kaas gegeten van elektro^_^)

Maar ik ga ze bestellen. Thanks a bunch!

In theorie kunnen ze 30A leveren ja, je replica (mits het een stock replica is) zal waarschijnlijk maar iets van 15 tot 20 A trekken. Pas als jij een andere motor er in zet gaat je replica mogelijk meer Ampere vragen.

Toevallig van het weekend weer de verschillen in discharge gezien in mijn AK74 build.

Op 11.1, 1000mah met 20C - 40C discharge heb ik geen overspin.

Op 11.1 2200 mah 25C - 50C discharge, heb ik wel overspin :P 

Nog eens iets.

Iemand vraagt me of ik voor een evenement/wandeltocht in de buurt een rol als 'grensbewaker' wil spelen. Mensen lopen dan door een tunneltje van de ene naar de andere wijk en daar moeten dan wat mensen staan die een beetje interessant doen en om paspoorten etc. vragen.

Het idee was dan dat ik daar moest gaan staan met mijn airsoft outfit, dat leek ze leuk.
Ik hoor en lees wel eens wat over het 'niet de straat op mogen' in volle camouflage van defensie personeel of wij als airsofters zelf voor een skirm.

Ik vroeg me af in hoeverre ik daar in full camo mag gaan staan. 
Alleen broek en jas, wel/geen plate carrier? Uiteraard geen replica's, maar mag er wel een lege houder in je PC zitten om het wat echter te maken?
De houder is wel onderdeel van je replica maar of het op zichzelf ook een replica is weet ik eigenlijk niet.
(Voor de smartasses onder ons: Ja het is een replica van een echte houder, maar you know what I mean.:lol:)
Ik heb verder geen rangen of verwijzingen naar officiële zaken in mijn gear zitten.

Mocht ik het gaan doen dan wil ik het wel zo echt mogelijk maken voor zover toegestaan.
Vind het alleen een beetje lastig waar de grens ligt. :wacko:

Volgens mij mag je op zich wel een hoop, al zou ik geen wapen gerelateerde zaken meedragen. Onlangs heb ik voor een vriend wat vesten besteld welke hij dan weer gebruikt voor crossfit (ipv foam plaatjes lekkere dikke stalen platen er in voor wat gewicht). Hij rent daar ook mee, maar draagt daar toch altijd een trui of vest over. Dit omdat mensen kunnen denken dat je een bomvest of iets dergelijks draagt (schijnbaar in Amsterdam een keer gebeurt). Al is er niets mis mee dat je het draagt, het gaat meer op de manier hoe je zou kunnen overkomen en waar iemand klachten over 'kan' hebben.

Vestje om en lekker Murph'en! Mooi werk is dat.

Vwb de outfit is het wel overduidelijk dat het bij de tocht hoort. Maar denk idd dat het beter is om geen replica gerelateerde goodies mee te nemen.

10 hours ago, Longshot said:

Vraagje over goggles dit keer. B)

.....

niet doen... even een snelle quote van de NABV : Oogbescherming (bril welke voldoet aan de EN166-F, STANAG 2920 v50 of de 40296 norm)

bij deze bril staan geen normen vermeld waar hij aan voldoet... er zijn wel brillen te vinden in die prijs klasse die daar wel aan voldoen dus wil je echt voor goedkoop gaan kan dat wel (de brillen bij huurkits bij airsoft locaties zijn ook de goedkoopste die ze kunnen krijgen) maar let wel op de kwaliteit is wel minder als een duurdere bril... denk hier aan pasvorm snel bekrassen en sneller beslaan.

voor 5 euro koop je een bril die voldoet aan de EN166-F klasse bij gunfire:
https://gunfire.pl/product-eng-1152197293-MSA-PERSPECTA-9000-protective-glasses-tinted.html

9 hours ago, p.boelens said:

niet doen... even een snelle quote van de NABV : Oogbescherming (bril welke voldoet aan de EN166-F, STANAG 2920 v50 of de 40296 norm)

bij deze bril staan geen normen vermeld waar hij aan voldoet... er zijn wel brillen te vinden in die prijs klasse die daar wel aan voldoen dus wil je echt voor goedkoop gaan kan dat wel (de brillen bij huurkits bij airsoft locaties zijn ook de goedkoopste die ze kunnen krijgen) maar let wel op de kwaliteit is wel minder als een duurdere bril... denk hier aan pasvorm snel bekrassen en sneller beslaan.

voor 5 euro koop je een bril die voldoet aan de EN166-F klasse bij gunfire:
https://gunfire.pl/product-eng-1152197293-MSA-PERSPECTA-9000-protective-glasses-tinted.html

Thnx 

Had er ook wel het idee bij dat het hem.niet helemaal zou worden, maar keek ff voor een reserve. Die andere is idd ook een optie

Ja ik denk dat het één van, al dan niet de meest belangrijke regel is binnen de sport; bespaar niet op je oogbescherming.
Verhalen over complete pootjes die er af worden geschoten hoor je vaker dan je lief is.

Ik heb zelf het geluk dat ik een Revision Sawfly van een maatje bij defensie heb gekregen.:wub:

1 hour ago, Solstice said:

Ja ik denk dat het één van, al dan niet de meest belangrijke regel is binnen de sport; bespaar niet op je oogbescherming.
Verhalen over complete pootjes die er af worden geschoten hoor je vaker dan je lief is.

Ik heb zelf het geluk dat ik een Revision Sawfly van een maatje bij defensie heb gekregen.:wub:

Ik heb ook een Revision Sawfly gehad (kan een kopie zijn geweest maar ook gekregen)
Deze heeft alleen bij een bb hit een scheur in het glas gekregen..  

1KK4K1ml.jpg

42 minutes ago, Patje said:

Ik heb ook een Revision Sawfly gehad (kan een kopie zijn geweest maar ook gekregen)
Deze heeft alleen bij een bb hit een scheur in het glas gekregen..  

Dat is inderdaad wel vreemd. Aangezien de lens een schot hagel kan weerstaan op 5 meter afstand ofzo. 
De mijne was overcompleet omdat die maat van me (en zijn vrouw) bij elke uitzending een nieuwe bril kreeg.

Video

55 minutes ago, Rebelattack said:

Krasjes of ontiechelijk kleine scheurtjes kunnen zorgen voor scheur propagatie, misschien een keer laten vallen of iets dergelijks en dat er daarom vanuit de rand een scheur is ontstaan? Kan ook gewoon een kopie zijn xD.

ik vermoed inderdaad een kopie, maar zeker weten doe ik dat niet

6 hours ago, Solstice said:

Dat is inderdaad wel vreemd. Aangezien de lens een schot hagel kan weerstaan op 5 meter afstand ofzo. 
De mijne was overcompleet omdat die maat van me (en zijn vrouw) bij elke uitzending een nieuwe bril kreeg.

Video

Wanneer gaan ze weer.... 😇

Wat een super fout filmpje zeg!! 😂

Je zou bijna denken dat ze er iets voor krijgen om al die mooie dingen te zeggen..