Jump to content
Airsoft Elite
Russian Gun Nut Colin

Snelle vragen topic

Recommended Posts

Is er iemand die een HPA vulstation/fles heeft en deze bereid is (eventueel tegen borg) een weekend uit te lenen zodat ik naar een weekend skirm kan???

Ze hebben daar geen vulstation namelijk... 😐

10 hours ago, Longshot said:

Stil hier...dus laat ik dan maar weer es wat vragen.

Denken jullie dat een BB een HPA line stuk zpu kunnen maken??

Lijkt me onwaarschijnlijk. Zo'n lijn lijkt me vrij hufter proof aangezien hij ook druk moet kunnen weerstaan. Al weet ik niet hoeveel dat is bij HPA.
Daarnaast hangt hij los te bungelen dus een directe hit wordt gelijk opgevangen door het verend vermogen van de lijn zelf.
Ik zou denk ik eerder bang zijn voor een koppeling die het begeeft ofzo, die zijn mijns inziens gevoeliger voor spontane felle korte tikken van een bb.
Ik heb zelf overigens geen HPA, dus spreek niet uit ervaring.

ik geloof niet dat een bb daar genoeg kracht voor heeft. z'n lijn is ook nog eens rond.. waardoor het ook nog eens lastig is om hem met een bb vol te raken.. eerder dat je zelf ergens achter blijf hangen.. of de slang op 1 of andere manier dubbel vouwt.. 

Ik was zelf ook niet bang ervoor maar "sprak" pas iemand die zei om line paracord te zodat de line beschermt zou zijn tegen BBs....

Leek me erg onwaarschijnlijk ook want volgens mij zijn de straight lines gevlochten....maar goed dacht vraag het es misschien had iemand er ervaring mee 😁

Ik zeg jullie hebben beide gelijk... :D

Andere vraag;

Ik zoek een sling die ik vast kan maken aan mn Plate Carrier die bij de replica vast zit met een paraclip...met daartussen een gesp zodat ik de replica los kan maken zonder de sling af te doen...snappen jullie em nog :wacko:

14 hours ago, mata said:

Ook niet meteen 2x zo dik?

Als je hem er omheen wikkelt wel ja. Ik heb zelf voor mijn pistol lanyard het omhulsel van een 6mm paracord gebruikt en die om het plastic bungee koord geschoven. De kernen kun je er gewoon uit trekken en dan houd je het 'mouwtje' over. Maar een HPA line is wel dikker dan 6mm denk ik, en zover ik weet is dat het dikste paracord op het moment.

12 hours ago, Longshot said:

Ik zeg jullie hebben beide gelijk... :D

Andere vraag;

Ik zoek een sling die ik vast kan maken aan mn Plate Carrier die bij de replica vast zit met een paraclip...met daartussen een gesp zodat ik de replica los kan maken zonder de sling af te doen...snappen jullie em nog :wacko:

Ik heb mijn sling rond mijn nek lopen in mijn PC. hieronder een foto ervan. 
Bij mijn replica zit een haak met daar achter een plastic buckle om hem snel los te kunnen maken, de sling blijft altijd zitten.

vUUzwpe.png

On 11-10-2017 at 9:22 PM, Archangel said:

Ja idd zowits maar dan met een andere clip voor de replica

13 hours ago, Patje said:

Lijkt me niet helemaal wat ik zoek, maar ik wel al de 2e helft 😊

12 hours ago, Solstice said:

Ik heb mijn sling rond mijn nek lopen in mijn PC. hieronder een foto ervan. 
Bij mijn replica zit een haak met daar achter een plastic buckle om hem snel los te kunnen maken, de sling blijft altijd zitten.

vUUzwpe.png

Dat is het idee idd.

Kan je de plate carrier los maken zonder dat de sling los hoeft...?

On 12-10-2017 at 9:42 PM, Longshot said:

Dat is het idee idd.

Kan je de plate carrier los maken zonder dat de sling los hoeft...?

Bij de hals bedoel je? Daar maak ik hem nooit los. 
Ik maak een zijkant open en trek hem zo uit. Hij kan met de buckles op de schouder evt. wel daar los worden gemaakt. Dan kan de PC helemaal uit elkaar.

Hebben jullie ook wel eens een goede 2-points sling geprobeerd? Ik ben namelijk zoals de meesten waarschijnlijk begonnen met een single point, maar met replica transities, rustmomenten en dergelijke uiteindelijk toch bij een 2point terecht gekomen. Met wat oefening werkt dat in mijn optiek in de meeste gevallen net wat beter.

Een 1punt is ook niet praktisch buiten cqb. De Magpul 1+2 punts slings vond ik nog wel handig, maar uiteindelijk hield ik ze meer in 2 punts configuratue dan 1. Minder loop dat tegen je benen loopt te klappen.

Heb nu net een wide padded vtac kloon van TMC binnen. Lijkt fijn en degelijk, plus heel snel en makkelijk te verstellen (soepeler dan Magpul).