Jump to content
Russian Gun Nut Colin

Snelle vragen topic

Recommended Posts

Even een eerlijke opinie vraag. Hoevelen van jullie kijken effectief door je richtmiddel?

Ik heb een shortdot en een holosun maar ik merk toch vaak dat ik eerder point shoot dan effectief door de kijker.

Het voelt sneller wel maar langs de andere kant is mijn masker soms behoorlijk omslachtig.

Toen ik begon probeerde ik altijd gebruik te maken van de richtmiddelen maar naarmate ik meer speelde ondervond ik dat met name op kortere afstanden en met meer dan genoeg bb's het bijna niet nodig is.

Met mijn Dye heb ik zelfs overwogen te gaan spelen met een blanco rail. Ik gebruik alleen ironsights bij schietcompetities.

Ik ga er wel van uit. Maar weet het niet zeker. Let wel op de outer barrel lengte. Afhankelijk van welke look je wilt.

Gewoon even kijken of je de keymod rail er af krijgt en hoe het er uit ziet.

zag ook al een reactie van iemand die em op zijn Tipmann had geschroefd...dussss tja

Ga wel ff kijken idd of ik het de moeite vind, het heeft wel wat vind ik 😊

Stel, ik heb eéén action cam ter beschikking, welk beeldperspectief neem ik?

Als je er maar 1 heb vanuit het hoofd denk ik, ga je vanuit de rails kijken moet je veel bewerken aangezien je niet altijd je replica naar de vijand heb gericht.

Dat is in principe je hoofd. Er van uitgaande dat je kijkt waar je schiet :). Je moet de hoek alleen even goed uit proberen zodat hetgeen wat je raakt in beeld is, maar dat je ook niet te ver op omhoog kijkt als je rondloopt.

En daarbij, echt hits zie je niet snel meteen action cam hoor. In cqb wel maar beetje Woodland niet.

Ik speel nog altijd zonder sight omdat ik de sights die ik heb had gewoon niet gebruikte.

ik heb verscheidende sights uitgeprobeerd maar als het zonder zoom is gebruik ik het nooit omdat de moeite om door een sight te kijken mij te lang duurt.

eigenlijk schiet ik altijd raak als ik gewoon op gevoel richt (tot zeg een meter of 40) voor de langere range zoek ik nog steeds naar iets met zoom maar ben tot nu toe nooit tevreden over de inkijkhoek van de scope's.

Die inkijkhoek op de meeste airsoft kijkers is vaak niet zo super omdat je echt recht erdoor moet kijken en ze niet veel eye relief hebben (de afstand waarop je scherp door de kijker ziet). Mijn advies zou zijn spaar even door en kijk eens naar de iets duurdere stukken glas. Oh en natuurlijk als met masker speelt kan je chrek weld ook partrn spelen. Maar tegenwoordig hebben ze fijne niewe maskertjes die alleen mesh voor je mond hebben en aan de zijkant stof dus toch nog relatief goed beschermd. ( Rebelaxa heeft er onlangs een filmpje van gemaakt, one tigris maakt ze maar taiwangun en gunfire hebben ze ook)

Als we dan toch op het onderwerp soghts zitten...

Ik ben aan het kijken naar een sight met rubbercoating, uit ervaring weet ik dat die coating vaak dof en wit uitslaat na een tijdje.

Is er een manier om dit te voorkomen??

Heeft de nabv zelf al iets gelost? Het enige wat ik ervan gezien heb was een afbeelding van een tekst. In de airsoft nononse groep van alle plaatsen.

Oh en ik heb al vaak genoeg gezeik (bij een gebrek een betere term) gehad met tornado's. Bvb nee hoor geen enkel van die b bb's heeft me geraakt ik stond achter die kast. F'ing bs. Als er een granaat in een kamer gegooid wordt ben je eraan voor de moeite. Ik denk dat het soms niet slecht zou zijn om mensen eraan te herhinneren dat ze een simulatie "sport" spelen. Rant over.

Ja Tornados mogen mits ze zonder lepel zijn...laatste NABV nieuws brief meld dit.

Andere casus;

Ik ga vanuit Nederland door Duitsland weer terug naar Nederland en koop onderweg een AA heb ik dan een speciaal papiertje nodig??

In duitsland is er vrije verkoop op bij mijn weten, maar replica moet een f marking hebben en mag alleen single shot binnen een bepaalde joule waarde.

ja ok. Dacht meer aan vervoeren van...ga daar niet spelen 😊

Als je de replica in Duitsland haalt, no problemo let er alleen op dat hij dan alleen semi schiet in zowel semi als full auto positie op de fire selector en dat de FPS te hoog zal zijn. Fire options kan je waarschijnlijk makkelijk oplossen met een selector plate en de FPS met een veer, daarnaast heb je er een mooie F markering op staan en als je hem dus weer ombouwt naar semi-semi en onder de 400 FPS blijft mag je er weer in Duitsland mee spelen. Als je een replica in Duitsland vervoert is het een stuk vervelender.