Jump to content
Robske79

Armorer works VX0101

Recommended Posts

Omdat ik mijn MP9 een beetje onhandig vind als side arm ben ik gaan zoeken voor een alternatief.

Mijn voorkeur ging uit naar een G17 model. Tijdens het zoeken ben ik een paar keer de VX serie tegen gekomen van AW. Persoonlijk vind ik ze wel heel vet. Het zijn ook replica's die ik nog niet ben tegen gekomen op het veld. Dat is voor mij ook de reden dat ik eerst eens aan jullie wil vragen wat jullie er van denken. Er zit hier inmiddels zo veel kennis en ervaring.

Het gaat om dit model.

http://www.armorerworks.com/guns/pistols/vx-series/vx0101.html

https://youtu.be/sZrAHCN4TRY

Origineel wel, maar persoonlijk vind ik dit "erover vet"  maar das ook maar mijn mening he :P  

Ik zou zeggen als je voor een Glock met "wat meer" wil gaan kijk dan naar net iets realistischer modellen

zoals de SAI , of nog eter ga voor een Delta-glock

SAI%20Pic%203%20Salient%20Arms%20Interna

F4TeUSAl.jpg

a52bdc46e8e33cec7b8447533774063e.jpg

Wat is trouwens de meest populaire airsoft Glock? Af en toe als ik een spaarcentje over heb zoek ik wel eens in de webshops naar Glock modellen, maar kom vooral veel WE tegen. Zou qua prestaties een TM kiezen, maar vind het plastic zo jammer en aan een TM sleutelen heb ik afgeleerd ;) KJW?

De WE, en Army zouden beiden TM clonen zijn, maar niet zo makkelijk meer te vinden in de EU door de copyright issues met Glock

Wat betreft aan de TM Glock sleutelen moet je het laatste Glock-topic van Flash maar 's opzoeken  

En de WE glocks zijn volgens mij ook lang niet meer zo slecht als ze eerder waren. Niet helemaal 100% compatibel dacht ik, maar bijna en anders als nog genoeg parts. Bij WE zou vooral de 18c minder zijn. Mijn 19 gaat iig al geruime tijd zonder problemen door het leven, en is nog 2e hands ook, dus geen idee wat voor misbruik deze nog meer heeft ervaren :).

Mijn gevoel vertelt me ook dat de WE's zijn verbetert maar ik vermoed nog steeds een redelijke hit or miss kans. Ik heb een WE G18C gehad en G23C waarvan de eerste opvallend goed was en aardig meeging en de tweede al snel kapot was. Voordeel blijft de prijs. Bij een beetje goede shop minder dan 100,-

Overgestapt naar Army en TM. Army blijft een mooie prijs/kwaliteit verhouding hebben als het aankomt op de R17. Ik vind die namelijk ook het beste model kwalitatief wat ik van ze gezien heb. Robuuster gemaakt dan bijvoorbeeld hun 1911 modellen. Als ik mijn Army naast mijn TM leg vind ik het nog aardig close met de prijs in acht genomen. Deze is super gunstig maar probeer ze nog maar eens te vinden binnen en inmiddels ook buiten de EU. Als je ze nu nog ergens out of stock vind zie ik dat de prijs ook wat is gestegen maar blijft goedkoop voor ca. 80,- Ik heb die van mij nog gekocht voor 55,-

De TM is qua prestaties waarschijnlijk de beste zeker in combinatie met de berg after market parts die beschikbaar zijn. Persoonlijk stoor ik me tegenwoordig minder aan het plastic. Interessant is ook dat de TM eigenlijk niet eens zoveel duurder is dan de WE en Army (recente prijzen)  ca. 125,- maar dan uiteraard wel bij de betere shops en niet voor de bekende woekerprijzen waarvoor TM's helaas maar al te vaak worden aangeboden. Inmiddels ook vrij moeilijk te krijgen binnen de EU.