Jump to content
Gryphon

Lichtgewicht quick detach plate carriers

Recommended Posts

WAS biedt idd wel een mooie middenmaat tussen het echte high end en het betere chinaspul. Maar man wat wordt het overhyped. Veel WAS eigenaars die doen alsof ze het warm hebben uitgevonden. Op de laatste skirm waar beschouwde een WASboy mijn HSGI taco's inferieur aan de WAS versie mooi niet dus

WAS valt toch gewoon onder Real Steel? Volgens mij is de WAS van een Spartan nog uit zijn tijd bij defensie. :huh:

Ik zeg toch ook nergens dat WAS niet onder real steel valt :) en for the record: ik bekritiseer WAS niet ik wijs er enkel op dat sommige van hun ontwerpen afgeleiden zijn of veel lenen van andere ontwerpen die daarvoor wel baanbrekend waren. Wat ik wel bekritiseer is het door sommigen overdreven ophemelen ervan. Misschien licht elitair van mij maar gotta give credit where credit is due.

De Condor Sentry is binnen en ik ben er dolgelukkig mee :) De binnenkant is voorzien van wat padding en gaas waardoor het een stuk comfortabeler aanvoelt dan de Flyye variant. Daarnaast wordt deze niet geleverd met foam armor en ziet er ook zónder heel goed uit. De klittenband lusjes aan beide schouderbanden (voor hydration tubes of comms kabels) vond ik wat storend maar gelukkig kun je die gewoon onder het klittenband steken (zie foto). In reviews op Amazon las ik dat men ze eraf knipt... dat hoeft dus helemaal niet. Het materiaal is (net als bij Flyye) Cordura nylon en stikwerk ziet er heel degelijk uit.

ORV5Afkl.jpg

Enige nadeel dat ik heb kunnen bekennen is dat er geen retentiebandjes zijn voor de overtollige stukken gesp, maar dat is niets dat je niet kunt oplossen met twee tie-rips :)

1LF3Nwzl.jpg

Voor € 50 een aankoop waar ik erg blij mee ben!

looking good! 

Ik heb er ook een in die stijl ( invader gear)  en bij moet iemand mij altijd helpen om die 2e gesp dicht te krijgen :P maar wellicht draag ik hem net iets te strak. Maar hij beweegt dan wel bijna niet.

Haha, ik heb die van mij nu ook lekker strak afgesteld. Minder wobble ;) Waar ik mee geholpen moet worden is m'n porto, die heb ik nu op m'n rug (schouderhoogte) waar ik zelf niet bij kom zonder m'n arm uit de kom te trekken. Kabeltje is wel heel fraai weggewerkt via die lusjes (vervolgens terug naar binnen gestoken) en MOLLE op de back plate.