Jump to content
Gryphon

Tasmanian Tiger MkII Chest Rig

Recommended Posts

Ik ben op zoek naar een stevige maar lichtgewicht chest rig die ik makkelijk aan/uit kan trekken en waarin ik geen liters vocht verlies. De Condor plate carrier die ik heb vond ik veel te warm en lastig om goed strak aan te trekken als-ie eenmaal vol hangt met pouches. Daarbij was ik ook niet onder de indruk van de afwerking van de Condor — had na één skirm al een loslatende zoom (kan al zo geweest zijn, maar ook dat is slecht).

Enfin, mijn oog viel vandaag op deze chestrig van het Duitse Tasmanian Tiger (Deutsche gründlichkeit ja!). Ik was benieuwd of hier misschien leute waren die ervaring hebben met deze rig of Tasmanian Tiger producten in het algmeen.

7616331a-1.jpg

7616331b.jpg

7616331e.jpg

Van wat ik in (voornamelijk Duitstalige) videos zag is dat vrijwel alles verstelbaar is, inclusief de lengte van de 4 mag pouch sluitingen. Netjes! Dat de mag pouches zijn geïntegreerd vind ik trouwens ook wel sexy.

De rig kost tussen de € 130 en 160 afhankelijk van waar je shopt.

https://www.youtube.com/watch?v=PddPDn3ZpE4&t=671s

Iemand bij ons in de squad is heel picky met zijn vesten wat ook volgens mij een beetje komt omdat hij in het leger zit, maar hij zweert volgens mij bij tasmanian tiger of warrior, op het moment heeft hij volgens mij een warrior plate carrier. Hij deelt trouwens dezelfde mening als jij over de Condor Carriers :). Ik zal het eens navragen, maar over het algemeen is tasmanian wel een heel goed merk en boven de meeste airsoft brand vesten.

In een recent tv programma gebruikte Belgische kandidaat SF'ers deze dus....

+Prijs kwaliteit krijg je veel rig ik ben sowieso leer fan van dingen waar de magbpouched al ingewerkt zittne dat bespaart molle ruimte en als je echt wil haal je alles eraf en kan je nog steeds superlicht gaan. Ik ben momentrel aan het kijken voor een haly strategic dc3r deze is wel meer minimalist laar het dan ook voor cqb bedoeld.

@ze_dWARf Oeh, die DC3R ziet er gaaf uit zeg! Ook lekker licht :) Ik zie 'm wel in verschillende configuraties, waaronder eentje met hele platte rugzak (mooi!). Heb je 'm al ergens weten te vinden voor een goede prijs?

Applied orange en airsoftshop hebben. 

Het is ook voor die platte rugzak dat ik er naar kijk om mijn hpa fles in te krijgen. Boven dien heeft ue oon een rits waardoor je het volume kunt vergroten, dan "klapt hij uit"

@AAC Net even gekeken, helaas alleen maar TMC rigs daar. TMC en Emerson zijn van die Chinese merken waar ik in de loop der jaren zulke slechte dingen over gelezen dat ik daar liever niet aan begin :) Flyye is overigens ook Chinees (alleen de naam is al een rip-off van Crye), maar die lijken het dan wel weer goed te doen. In vrijwel iedere online discussie over de kwaliteit van Flyye vs. Condor, wint Flyye met kop en schouders.

Flye lees ik wel veel over bij de reenactment guys, zou vrij legit zijn .

En ook TMC blijkt tegenwoordig wel goeie kritiek te krijgen zij het dan naar realistische modellen toe.

maar verder gebruiken die gasten die dingen ook anders dan Airsoft spelers natuurlijk.

Maar als je echt doet voor een lichtgewicht praktische oplossing waarom dan niet ineens een battlebelt ?

En als je der helemaal niet uitkomt kan je ook nog deze proberen  :P

14031665_1483181831707252_1009721180_n.j

Ik heb de chestrig MK2 in de kleur Khaki. Hij is goed aan te passen en je kan hem op diverse manieren samenstellen ik heb hem met backplate.

De mijne heb ik besteld bij Noorloos-se.com.

Ik heb hem ook gehad. Echt de lichtste loadout die al gehad heb. Jammer genoeg was hij voor mij te groot met backplate, maar ondertussen is daar ook een nieuwere versie van die je harder kan aanspannen.

Ik heb de mijne uiteindelijk verkocht verkocht voor een Warrior Assault DCS omdat ik terug een plate carrier wou om HPA te spelen.