Jump to content

Photo

aac's 2e MK18MOD1 build (17-06-17 updated)

• Please log in to reply
29 replies to this topic

AAC

AAC

Chairsofter

• Administrators
  • 3,056 posts
  • Antwerp

Zo beste leden bij deze de kickoff van een nieuw project(je)  

Ik zeg 2e omdat ik eerder al 's een MK18mod1 bouwde uit een Dragon Guns DG02 (de 'anciens' herinneren zich deze vast nog wel) 

Voor de later bijgekomen leden kan je deze hier nog 's bekijken

Met deze  ga ik m'n meest recente aanwinst deze Specna SA-A03 upgraden tot een zo realistische , en up- to- date mogelijke MK18MOD1 / Block II CQBR.

TvUCtko.jpg

En hier zou het dus heen moeten  :)

CMmbtR9.jpg

Nu is de Specna A-03  al wel aardig in de buurt (gelukkig)  dus hier:

de plannen:

• Outer barrel : de stock Specna outerbarrel, en gasblock zijn "Crap" wat mij betreft en gaan der onheroepelijk uit, deze worden vervangen door een DIY stalen DD style 10.3" CQB barrel, en MK12 low profile gasblock.
  • Flashhider :  Wordt een DIY SureFire 4P-556-RC , die zijn der toch al ga je nu misschien zeggen, maar dat zijn meestal de 3 prong Civi- modellen, en zonder  nokje voor de suppressor, ik ga voor de mil-spec 4 prong en met de nok voor de suppressor
  • SureFire SOCOM556- RC :  Suppressor hebben ze tegenwoordig van Angry Gun, en Big Dragon, maar die zijn wss uit ALU en hebben niet het juiste gewicht, bovendien blijkt het QD systeem niet zo schitterend, ik ga dus proberen der zelf een te maken , alhoewel hier nog best enkele technische uitdagingen inzitten !  :unsure:
  • De MK18 RIS II rail :   Dient een "mud brown" paintjob te ondergaan , waarbij ik wil proberen de markings te behouden, schroefjes moeten vervangen worden
  • Gearbox :  lichtjes upgraden, dmv damper-mod, AOE correctie, shimmen, polijsten, SAEC spring guide wat inkorten, en een HT motor plaatsen ivm de ASCU issues.
  • Pistol grip : Is een beetje een dillema, persoonlijk wil ik liefst de Magpul MOE, maar die is tegenwoordig niet veel meer in gebruik, en de rest vind ik niet zo mooi  
  • Stock : zal wellicht een Magpul CRT replica worden.
  • Foregrip : Denk ik aan de Magpul RVG sober, en goed te monteren, goed in de hand liggend, alleen zie je die ook weer ni echt veel :wacko:  de DD convert is anders ook nog een optie 
  • Accessoires: LA-5, WMX200, dual remote switch, EXPS-3 sight EOTech magnifier
  • BUIS: pimpen, front sight painten, wat detail frezen, schroefjes vervangen

..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Barrel & Flashhider

Gemaakt uit  14.5" government outerbarrel die ik al 's maakte voor m'n M4A1 maar later verving door een M4A1 SOCOM profile, rest me eigenlijk enkel deze in te korten tot 10.3" , en verder af te werken.

(Dit gebeurde trouwens ook zo met de eerste CQBR's, en MK18's  men nam gewone 14.5" government profile barrels korte deze in, nieuwe schroefdraad der op  gas-hole vergroten en klaar.)

Daarnaast kun je het  eerste progress zien van de SF flashhider, het voordraaiwerk , en het "nokje" welke me toch wel wat denkwerk bezorgde, over hoe dit er aan te krijgen, het listige daarin is nl dat dit net een 1.5mm uit schuine vlak steekt wat in 1 keer wordt gedraait !

lAvsmgk.jpg

Uiteindelijk alle details gefreesd aan de SureFire RC flashhider, en dmv een shim aangepast op de barrel  tot deze in de juiste positie staat  (nok onderaan op 6h00)

KPUwlI1.jpg

De barrel aangepast aan de Specna receiver, maar heb nu ook nog een andere barrel nut aan m'n broek, de rand van mijn barrel is nl kleiner, waardoor de originele nut volledig over de barrel valt.

"Bij mijn laatste project de M4A1 build deed ik dit nog met dodelijke precisie, de gleufjes voor de "vleugeltjes" mooi pas gemaakt zodat de unit niet kon roteren,

inner barrel tot op 0.01 mm precies laten passen in de barrel etc... Maar uiteindelijk zag ik daar in het schotbeeld 0% resultaat van"

Dus ben ik daar bij deze net iets sneller overgegaan, gewoon gemaakt als het origineel,

Innerbarrel zit wel precies in geleidingen in de outerbarrel, maar met net iets meer speling.

Zq6PQK0.jpg

Hier het volledige Barrel & Flashhider fotoalbum

......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Barrelnut & Bolt up plate

Toen ging ik dus de barrelnut, en bolt up plate onder de loep nemen , aangezien de originele nut niet geschikt is voor mijn nieuwe barrel. (Ø verschil)

Dus ik beginnen meten en doen, kom ik weer tot de vaststelling dat de bolt up plate al volledig vervormd is ?

in z'n geheel gebogen, en ook de "flens", die tegen de nut ligt blijkt zo dun dat deze ahw geplooid is.

terwijl ik slechts 1x de rail demonteerde, en terug monteerde -voor de review-  dus toch wel héél zacht materiaal !  :unsure:

Kon  ik dus weer een bolt up plate in echt Aluminium gaan bijmaken he.

SePHOym.jpg

pdZu0nR.jpg

BruTM9v.jpg

MGR8qV6.jpg

Hier het volledige Barrel Nut & Bolt Up plate foto album

.....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

MK 12 low profile Gasblock

Begonnen aan een MK12 gasblock volgens de echte spec's (schetsje hiervan is eenvoudig met Google te vinden)

Het is dan ook al snel duidelijk dat het Specna gesblock hier toch wat van verschilt, slordig, of omwille van copyrights ?

eClCPEq.jpg

nqVA4gC.jpg

Hier het volledige MK12 gasblock foto album

...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Barrelgroup finishing & assembly

Hier zijn alle onderdelen afgewerkt & gezandstraald,  de barrel voorzien van Colt markings bovenaan.

c69Vm7s.jpg

Vervolgens de diverse onderdelen in de respectievelijke kleuren gespoten, licht geweathered, en gemonteerd.

3wou3sg.jpg

Bekijk hier het volledige fotoalbum 

.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

SOCOM FDE paintjob on the rail

Een van de grootste hoofdbrekers was de rail, die komt origineel nl in het zwart, maar die worden in de realiteit zo goed als niet gebruikt.

Ik wou dus een fde rail, en daarbij ook de witte laser etched position markings behouden.

Dit heb ik uiteindelijk dan gedaan door de karakters te "maskeren" met Talens liquid mask, en een 000 penseel (monikken werkje ;) )

Vervolgens de rail onderdelen in Fosco Dark Mud Brown gespoten welke sterk op Socom FDE lijkt.

En ten slotte de masking folie terug uit de cijfertjes gepruld met een naald ( ook geen sinecure hoor pff )

Uiteindelijk ben ik best tevreden met het resultaat , zeker vanop normale kijkafstand, als je der echter met je oog gaat tegenaan liggen

zie je wel wat imperfecties

NEYysZo.jpg

rfUb5JG.jpg

Bekijk hier het volledige foto album

.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Paint & weathering job 

Tenslotte nog een eenvoudige Paint & weathering job op de  lower receiver toegepast , om de USMC logo te camoufleren uiteraard !

En de FDE grip en CTR stock wat in te "blenden".

STAP 1:

Lower volledig in Fosco Dessert gespoten

5agoRyS.jpg

STAP 2:

Plastic mesh rondom aangebracht TBV "snakeskin" camo details.

gcGANxB.jpg

STAP 4: 

Lichte gebruiksporen aangebracht

hheivHE.jpg

STAP 5:

Het "dusten" moet nog gebeuren. 

BEKIJK HIER HET VOLLEDIGE PAINTJOB FOTOALBUM 

..........................................................................................................................................................................................................................................................................................

The accessoriekit 

Rest nu enkel nog de aankleding met de gekende accessoires van tegenwoordig:

• De BUIS zijn in KAC style en maakte ik eerder al voor m'n eerste MK18mod1 build                                                                                    
  • Element EXPS-3 sight
  • Element Eotech magnifier
  • Element LA-5 UHP green laser 
  • Element WMX200 flashlight
  • Element dual remote
  • FMA RVG (Rail Vertical Grip) 
  • CM MIAD grip
  • CM CRT stock 

Maar over die laatste valt toch wa te vertellen , ik haalde die stock bij Taiwangun voor amper €6.57 !

En ik moet zeggen die is best wel mooi en degelijk , maar !  de friction lock deugt niet, daar zit nl geen stalen beugeltje in .

Dat beugeltje zorgt nl dat het plastic rond de stocktube klemt wanneer je hem dichtklikt, waardoor de stock wobble free komt te zitten.

Dat vraagt dus weer om een mod ;)

9actotx.jpg

ZIz09qj.jpg

ZcWASNq.jpg

En met  al de accessoires gemonteerd

gF84WNC.jpg

H8rGNQd.jpg

8f5PRFi.jpg

BEKIJK HIER HET VOLLEDIGE FOTOALBUM 

..................................................................................................................................................................................................................................................................................................

SureFire SOCOM RC 556 gen2 suppressor  

Kickoff !  :)

Buitendiameter op maat gedraait, randje voor de achterste lassing aangedraait 

qMDPn8B.jpg

STAP 2: 

De achterste "Dummy-weld" aangebracht,  en de achterzijde voorgedraait tbv de M32 x 1.5 mm schroefdraad.

De echte constructie is volledig gelast, maar aangezien ik de mijne toch wil kunnen openmaken, om met internals te kunnen experimenteren.

Ga ik hem met een schroefdraad uitvoeren, door de las op de rand zal het daardoor "lijken" of hij ook volledig gelast is (of das toch de bedoeling)

wanneer de "can" op de flashhider-adapter geschroeft zit.

Of ik zal ook de mogelijkheid hebben om andere can's te gaan maken, zoals een Mini, of Monster , aangezien de flashhider adapter het zelfste blijft  

WFTTVlS.jpg

b5BBTUT.jpg

STAP 3: 

De Adapter uitwendig gedraaid,  hier zit hij ondertussen in de 'Can' geschroefd het 'lijkt' zo maar dat hij vastgelast zit :)

vA9Lw4r.jpg

STAP 4:

De adapter inwendig uitgedraaid en de Flashhider 'kak-strak' passend gemaakt  :)

De lug aan de Flashhider past in het slotje zo dat hij niet kan roteren

fB7v7XZ.jpg

s1nlnDp.jpg

STAP 5:

De Adapter nu verder afgewerkt , de schroefdraad zit er excentrisch op tbv het lockingsysteem.

BPEsAWc.jpg

JUqh9i1.jpg

STAP 6:

De locknut uitwendig voorgedraaid, en voorzien van schroefdraad, en de nodige inwendige details.

agM2MsG.jpg

R5Jk3v2.jpg

STAP 7:

De locknut op een dummy geplaats zodat ik rondom hem goed goed kon bereiken , en vervolgens in vorm gefreesd.

Hiervoor diende ik eerst toch nog wel wat meet, reken, en tekenwerk uit te voeren , alvorens ik de juiste afmetingen, radii, en hoeken kon bepalen.

onqjCof.jpg

mDsXxkf.jpg

6TOlJsI.jpg

Het Locksysteem van de adapter is nu functioneel, de werking hiervan is het best te demonstreren met een filmpje.

STAP 8:

De "latch" grotendeels gemaakt, eerst gefreesd, markings ingeslagen, en vervolgens "ge-fijnbankwerkt"

Rest nu nog de pivot schroef te maken, en de latch te laten functioneren

jDAiEtu.jpg

7q5RtAQ.jpg

xNnMN0p.jpg

RecBy2z.jpg

h5mMEJq.jpg

3ouVMkp.jpg

.................................................................................................................................................................................................................................................................................................

STAP 9:

De Markings aangebracht. 

Dit was toch wel weer een hoofdstuk op zich, waar het nodige denkwerk aan vooraf is gegaan.

Om de karakters zo recht mogelijk aan te brengen, heb ik eerst een verdeeltoestel ontworpen, en gemaakt.

Vervolgens kon ik met slagletters & cijfers de markings inslaan, maar dan nog staat niet alles echt perfect, wanneer je het bekijkt in close up.

Vanop normale kijkafstand is het resultaat wel bevredigend, ik ga nog wel wat bijwerken, en wanneer het geheel is gestraald, en gespoten 

Denk ik dat het zeker ok gaat zijn ?!

GrvpEYX.jpg

Kthjkfw.jpg

ZJq8NfM.jpg

GRUm0yd.jpg

STAP 10: 

Weer een klein beetje verder met m'n project , hij is nu volledig doorboord, en begint nu eindelijk een beetje op een suppressor te lijken.

Ook de frontcap al voorbereid voor het lassen, vanaf moet ik ook het gewicht wat beginnen monitoren

en het ziet er naar uit dat nog wat op dieet zal moeten om aan z'n 481 gram te geraken   :D

817G1Y3.jpg

qkfpCUd.jpg

pCp0cK4.jpg

BEKIJK  HIER OOK HET VOLLEDIGE SUPPRESSOR ALBUM

.........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

• Altum Silentium, Huurpaard, edwin 'technician' and 4 others like this

Nil Volentibus Arduum

mille verba pictura

https://www.facebook...85113148696522/
aac.jpg

mata

mata

Tuning Addict

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,979 posts
En daar gaan we dan. Volgens mij is het wel even geleden dat je je skills liet zien. Ben weer benieuwd! :)
  • AAC likes this
mata.jpg

Rebelattack

Rebelattack

Dedicated Member

• Members
  • PipPipPipPip
  • 554 posts

Hmmm de zieke metaalbewerking van AAC kwijl :). Misschien dat ik er nog wat van leer en kan toepassen op mijn Mk18.

• AAC likes this

E-poch

E-poch

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 99 posts
  • Zwolle

ok i'll buy one.

hmm? wat zeg je? Dit is geen bestel lijst??? Wa..... aaaah..  :(  :(

Ziet er goed uit AAC.

Ben vooral benieuwd naar je Socom556 straks.

Ga je de markings ook doen? en hoe?

• AAC likes this

"No longer in possession of one's faculties ... Three fries short of a Happy Meal ... WACKO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" 

E-poch

E-poch

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 99 posts
  • Zwolle

Voor ik het vergeet , AAC, ik geloof dat je het laatst had over cerakote coating?

http://com-bat.eu/sh...tent/4-over-ons

Volgens de website van Com-bat bieden ze dat aan!

Ik moet ze zelf er nog naar vragen over het hoe en wat e.d.

• AAC likes this

"No longer in possession of one's faculties ... Three fries short of a Happy Meal ... WACKO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" 

AAC

AAC

Chairsofter

• Administrators
  • 3,056 posts
  • Antwerp

En daar gaan we dan. Volgens mij is het wel even geleden dat je je skills liet zien. Ben weer benieuwd! :)

Hmmm de zieke metaalbewerking van AAC kwijl :). Misschien dat ik er nog wat van leer en kan toepassen op mijn Mk18.

weer bedankt voor jullie supporteren  :D

ok i'll buy one.

hmm? wat zeg je? Dit is geen bestel lijst??? Wa..... aaaah..  :(  :(

Ziet er goed uit AAC.

Ben vooral benieuwd naar je Socom556 straks.

Ga je de markings ook doen? en hoe?

Thx  :D

De SOCOM suppressor, ja ben zelf ook benieuwd hoe dat gaat zijn , wat ik zeker wil bereiken is de wat meer ruwe look.

zoals de lassen boven, en onderaan, ook zijn de markings van de echte SF minder diep en wss gewoon "gerold"

Zelf ga ik ze der proberen inslaan met slagcijfers&letters, maar los uit hand lukt dat nooit, ik moet daarvoor dus een tool gaan ontwerpen

waarin ik de "can" kan opspannen, en telkens de vereiste afstand kan draaien, en doorschuiven, om vervolgens door een guide voor het slagcijfer.

het gewenste karakter kan inslaan, een erg precies werkje dat nodige concentratie vereist.

Ik deed ooit al een vergelijkbaar marking-werk op m'n KAC NT4 suppressor trouwens 

de Airsoft versies (Angry Gun, Dytac, Big Dragon) zijn wat dat betreft eigenlijk te mooi, de markings superstrak gefreesd, boven en onderkant netjes gedraaid

vergelijk ze hier maar 's

SOCOM556-Mini-BK_profile.jpg?v=145291488

2szqtx.jpg13117925_1604854856508766_2110999941_n.j

http://com-bat.eu/sh...tent/4-over-ons

Volgens de website van Com-bat bieden ze dat aan!

Ik moet ze zelf er nog naar vragen over het hoe en wat e.d.

Kan wel 's interessant zijn, laat zeker weten als je meer hierover weet  ;)

• Dutch_Ish likes this

Nil Volentibus Arduum

mille verba pictura

aac.jpg

mata

mata

Tuning Addict

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,979 posts
Maak je er wel meteen even twee setjes van? :)
  • AAC likes this
mata.jpg

Alxwithanm4

Alxwithanm4

Member

• Members
  • PipPip
  • 49 posts

Je hebt dus een nieuwe barrel nut gedraaid en je originele thread behouden op de reciever?

of zie ik het mis?

Mooi werk!

• AAC likes this

alxwithanm4.jpg

AAC

AAC

Chairsofter

• Administrators
  • 3,056 posts
  • Antwerp

Yup  :P

Nil Volentibus Arduum

mille verba pictura

aac.jpg

Altum Silentium

Altum Silentium

Dedicated Member

• Members
  • PipPipPipPip
  • 812 posts
  • Fryslân boppe!
Die tekeningen van je blijven ook erg tof. Soms zit ik daar meer naar te kijken dan hetgeen je gemaakt hebt. Mag je ook best eens wat foto's van laten zien wat mij betreft!
  • AAC likes this

AAC

AAC

Chairsofter

• Administrators
  • 3,056 posts
  • Antwerp

Als je de tekeningen op de achtergrond hier bedoelt ?  die heb ik niet zelf gemaakt , komen gewoon van 't web  :unsure:

Nil Volentibus Arduum

mille verba pictura

aac.jpg

Altum Silentium

Altum Silentium

Dedicated Member

• Members
  • PipPipPipPip
  • 812 posts
  • Fryslân boppe!
Ik ben volledig gedesillusioneerd :P
  • AAC likes this

AAC

AAC

Chairsofter

• Administrators
  • 3,056 posts
  • Antwerp

Ik ben volledig gedesillusioneerd :P

Andere tekeningen in vorige projecten maakte ik wel zelf  ;)

Nil Volentibus Arduum

mille verba pictura

aac.jpg

Rebelattack

Rebelattack

Dedicated Member

• Members
  • PipPipPipPip
  • 554 posts

Zou je misschien eens een foto kunnen plaatsen hoe het er nut uitziet als het in elkaar zit (gedeeltelijk is ook mooi als dat alleen kan)?

AAC

AAC

Chairsofter

• Administrators
  • 3,056 posts
  • Antwerp

Je bedoelt de onderdelen die ik tot dusver heb op de receiver gemonteerd ?

Nil Volentibus Arduum

mille verba pictura

aac.jpg

Rebelattack

Rebelattack

Dedicated Member

• Members
  • PipPipPipPip
  • 554 posts

Je bedoelt de onderdelen die ik tot dusver heb op de receiver gemonteerd ?

Ja vooral wat je zelf heb gemaakt en hoe dat nu in elkaar past en mogelijk met de onderdelen van specna die je gaat gebruiken? Als dat natuurlijk kan en geen K*t werk is.

Rebelattack

Rebelattack

Dedicated Member

• Members
  • PipPipPipPip
  • 554 posts

Damn ziet er echt goed uit :).

• AAC likes this

AAC

AAC

Chairsofter

• Administrators
  • 3,056 posts
  • Antwerp

Thx  :)

Toch nog wel wa werk hoor, bolt up plate afwerken, nieuw gasblock maken,  barrel markings aanbrengen, painten..

Nil Volentibus Arduum

mille verba pictura

aac.jpg

AAC

AAC

Chairsofter

• Administrators
  • 3,056 posts
  • Antwerp

Begonnen aan de SureFire Socom Supressor  :)

qMDPn8B.jpg

Nil Volentibus Arduum

mille verba pictura

aac.jpg

Rebelattack

Rebelattack

Dedicated Member

• Members
  • PipPipPipPip
  • 554 posts

Ga je de binnenkant ook bekleden met foam weer AAC? Zeker als je dan een goede barrel:cylinder ratio bouwt en goed shimt (heel belangrijk natuurlijK) kan het heel stil worden lijkt me of overstappen op HPA :P.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users