Jump to content
Sign in to follow this  
Hysteria

Tokyo Marui L96 AWS

Recommended Posts

Goede avond / morgen iedereen,

Sinds gister heb ik een TM L96 AWS en natuurlijk moet deze ge-upgrade worden. Persoonlijk zat ik te denken aan een Novritsch kit, maar nogal prijzig en na mijn idee ook niet helemaal volledig. Zou iemand mij kunnen vertellen welke website goed is om deze spullen te kopen en wat kan ik het best nemen.

Ik hoor het graag 

Na even verder gezocht te hebben kwam ik bij het merk PDI. Hebben mensen hier ervaring mee?

Ook wat is verstandiger een 6.01 6.05mm barrel. Ik weet dat een 6.01 preciezer is maar wanneer je een 6.05 neemt de afstand langer wordt. maar is dat in hier echt nodig.

Ik doe het even uit mijn hoofd hoor. Dus excuus als ik er een beetje naast zit. Naar mijn weten heeft Airsoftpro.cz het een en ander aan upgrades voor de kleinere portemonnee. Zoals bv de trigger group en evt de cylinder. Ik zie niet vaak de TMs maar meer de clones dus geen idee wat er wel of niet aan vervangen dient te worden.

De novritsch sets zijn van edgi. Super spul maar niet allemaal nodig voor die prijs. PDI is ook een van de betere merken. Als het om snipers gaat wil je zo veel mogelijk van je cylinder volume benutten in de barrel icm en zo zwaar mogelijke BB. ofwel 6.01 als 6.05 zijn super van PDI, maar als sniper is een 6.01 waarschijnlijk beter. Ook omdat je minder schiet en vaker de barrel schoon maakt.

Okee na een paar dagen goed over het internet te hebben gekeken en gekeken wat ik eventueel kan missen qua geld zat ik aan deze upgrade set te denken.

PDI TM L96AWS v-Trigger + piston End 

PDI TM L98AWS Palsonite Cylinder Set HD 

Alleen heb ik nog wat vragen wat onbeantwoord is: 

Ik heb gelezen over Maple Leaf hopup monster (diamond) 70 graden bucking Alleen hiervoor heb je een open barrel nodig. zijn deze er voor de TM L96 AWS en zou dit kunnen samen werken met de bovenstaande spullen?

Mocht zo'n barrel niet beschikbaar zijn welke zou dan een goed alternatief zijn of moet ik alles van PDI halen?

Is het noodzakelijk om een loading plate te halen bijv zoals deze: http://airsoftpro.cz/en/gun-parts-upgrade/sniper-rifles-parts/for-tm-aws-well-mb44xx/kovovy-cnc-nabijec-pro-pusky-tm-aws-a-well-mb44xx-detail

Wat voor veer zou ik nodig moeten hebben zou graag tussen zo dicht mogelijk bij de 500 zitten. 

Voor de rest is het mogelijk om een TM L96 AWS op HPA te laten werken zo ja naar welk merk zou ik dan moeten kijken?

Alvast bedankt 

Waarschijnlijk had je deze post van Reliku al gezien op ASF, maar hier nog even voor de zekerheid: http://www.airsoftsniperforum.com/58-aws-aw338/16010-upgrading-l96-aws-platform.html

Het komt er op neer dat je prima de Maple Leaf bucking kunt gebruiken, 60 of 70 graden (als je toch bij x-fire besteld kun je evt een PDI W-Hold bucking meebestellen voor de zekerheid). Ik zou persoonlijk eerst 60 graden nemen waarschijnlijk. Zachter is over het algemeen consistenter, maar kan iets sneller slijten. Je bent dan alleen wel een VSR barrel nodig. Dus of het bruggetje van de huidige barrel vijlen, of een VSR barrel van merk-x (als je nog centjes over hebt dan is een PDI 6.01 wel heel erg goed - geen raven barrels)). Het is wel aan te raden om dus een kortere te halen dan de stock lengte ivm het feit dat je zwaardere BBs wilt gebruiken en de huidige lengte daar gewoon veels te lang voor is icm het cylinder volume (Reliku heeft dus zelf 330mm aan).

De loading ramp kan kapot gaan als je iets forceert. Maar van wat ik heb gelezen en gezien zou dat niet direct noodzakelijk zijn, maar hij kan om wat voor reden dan ook een keer breken.

Bedankt voor de snelle reactie, 

Inderdaad ik heb het bericht gelezen van Reliku, 

maakt de Maple Leaf echt heel veel verschil of is het ook een goed idee om bijvoorbeeld een 6.01 PDI barrel te nemen en een ander soort hopup? 

wat voor hopup zou dan een goede zijn? 

PDI heeft een barrel van 380 of 500mm dus jij raad aan om een PDI 380mm 6.01 barrel te doen?

Absoluut geen 500mm nee. Dat is veel te lang. 380mm zou ook al beter zijn. Mogelijk wel de endcap van de outer barrel iets uitboren voor de zekerheid, maar dat merk je snel genoeg.

Over veren gesproken, ook die zijn super van PDI. Maar het is wel lastig te zeggen welke variant je nodig zou zijn. Was het equivalent van een m140/150.

Er zijn als het goed is geen aftermarket hopups voor een aws.