Jump to content
Airsoft Elite

Recommended Posts

OMG kijk wie er uit de dood is opgestaan! Sorry voor m'n afwezigheid, maar erg tof om te zien dat jullie me helemaal niet nodig hebben om het hier gezellig te houden. Props! Ik zal me zo even opnieuw voorstellen in het voorsteltopic  ;)

Enfin, de KRISS Vector AEG.

krytac_kriss_vector_aeg_02.jpg

Wie het airsoftnieuws volgt zal het niet zijn ontgaan dat KRYTAC op SHOT Show 2016 in januari een prototype liet zien van de KRISS Vector AEG. Dat leverde liters kwijl en meters harde piemels op in de airsoft community, maar hoewel ze aangaven de klapper eind 2016 in de winkels te hebben wachten we er nog altijd op. Een paar weken terug lanceerde KRYTAC een teaser pagina met een grote "V", de datum "03 31 2017" en een formuliertje waar je je e-mailadres kon achterlaten. Het lijkt er dus op dat de Vector na wat uitstel eind maart eindelijk verkrijgbaar is. Laat het sparen beginnen!

giphy.gif

De websites van zowel KRYTAC als KRISS USA zijn al een paar weken uit de lucht voor onderhoud en zouden 2 januari weer online zijn. Dat zijn ze nog niet, maar we mogen toch aannemen dat ze voor de volgende SHOT Show (17 januari) hun zaakjes op orde hebben. Hopelijk snel meer Vector nieuws!

Wat weten we tot nu toe?

KRISS USA revealed the KRYTAC KRISS Vector AEG to a select audience during an exclusive KRISS USA product demonstration in Las Vegas, Nevada. The Vector AEG is a 1:1 scale representation of the KRISS Vector GEN II SMG firearm and is powered by a 11.1v lithium polymer battery that is stored in the pistol grip. Internally the Vector AEG features the famous KRYTAC rotary hop up as well as select version 2 compression components. Pricing and availability for the KRYTAC KRISS Vector AEG will be available later this year.

Gelijkenis

KRYTAC is in handen van KRISS USA, de fabrikant van de real-steel KRISS Vector. We mogen dus een uiterst nauwkeurige replica van de Gen. 2 Vector verwachten. In de video's hieronder noemen ze als grootste verschil vooral de stofklep. Deze ontbreekt op de real-steel vanwege de hoge RoF (20 RPS), maar is wel aanwezig op de AEG. Verder wil KRISS de AEG mogelijk uitrusten met een nieuwe stock die ook op de volgende generatie real-steels aanwezig zal zijn. Wat mij betreft niet persé een verbetering.

Prijs

Hier is nog geen officiële uitspraak over gedaan, maar vergeleken met andere KRYTAC modellen zou de populaire schatting van $ 350–400 wel eens kunnen kloppen. Hoe zo'n dollarprijs zich uiteindelijk verhoudt tot onze euro's moeten we nog zien. De KRYTAC LVOA-C M4 kost bij Evike $ 425 en bij Airsoftshop.be maar liefst € 519. Met die omrekenfactor is importeren uit de VS misschien niet eens zo'n gek idee.

Specs

• Uniek gearbox ontwerp maar wel met een aantal V2 gearbox compatible componenten. Welke componenten dat zijn is nog niet helemaal duidelijk, maar in de video's worden gears, cilinder, piston en piston head genoemd. Mogelijk zijn het allemaal vertrouwde V2 onderdelen, maar in een meer AEP-achtige (verticale) layout.
  • ~350 FPS
  • 11.1v lipo in de pistol grip
  • Ingebouwde MOSFET
  • Semi, full-auto en 2-round burst
  • Hop-up wiel met genummerde tandjes zodat je makkelijk terug kunt naar de perfecte afstelling.
  • Spring decompression. Wanneer je de AEG op "Safe" zet schiet de piston naar voren om zo de spanning van de veer te halen.

Er was toch al een airsoft Vector?

Ja. KWA had een GBB versie maar KRISS heeft de productielicentie ingetrokken om, zo bleek, deze zelf te kunnen produceren onder KRYTAC. Chinese fabrikant A&K is ook een Vector aan het ontwikkelen maar die kunnen ook een cease and desist verwachten als ze die niet al hebben gehad. Kortom: officieel is er nog maar één Vector-fabrikant en dat is KRYTAC.

Beeld

Wordt de KRYTAC KRISS Vector de nieuwe Ares Amoeba AM-013 Honey Badger? We gaan het zien :D

Bij een engelse shop kom je hem ook al preorderen moest je alleen wel al 50 pond borg betalen en de rest dan betalen als de definitieve prijs bekend is. Qua prijs worden we waarschijnlijk hier binnen NL weer genaaid of we moeten hopen dat Gunfire Krytac gaat verkopen voor een niet al te verkeerde prijs. Al vind ik 350 dollar niet verkeerd voor wat je krijgt, maar vraag me af of dit het ook blijft als je ziet hoe duur hun m4's zijn en die zijn ook niet super speciaal vergeleken met andere fabrikanten in dit segment. 

Stock een mosfet is gewoon nice, spring decompression is gewoon een fijne feature, ook al hoop ik dat het elektronisch is want mechanisch betekent proprietary onderdelen, 350 FPS is gewoon perfect voor ons en 2-round burst is gewoon perfect voor outdoor games wanneer je door wat begroeiing wil schieten en snel 2 schoten wil afvuren.

De Krytac Vector staat nog wel op mijn lijstje als replica die ik wil aanschaffen net zoals de LCT G3 die ook op de release staat voor 2017, maar beide zullen toch moeten wachten tot ik weer de funds heb en nadat ik een HPA drop in kit heb gekocht :).

PS: Welcome back.

Over een "dramatic entrance" gesproken, kijk met zo'n Vector kan je nog wel eens onder de mensen komen  :D

tumblr_metxkewCEA1ra3qjx.gif

Alhoewel de Kriss Vector een geniaal, revolutionair design is kan ik er om de een of ander manier maar niet aan wennen :unsure:

Weten jullie ook wat de RS Vector bijzonder maakt ?

Over een "dramatic entrance" gesproken, kijk met zo'n Vector kan je nog wel eens onder de mensen komen  :D

tumblr_metxkewCEA1ra3qjx.gif

Alhoewel de Kriss Vector een geniaal, revolutionair design is kan ik er om de een of ander manier maar niet aan wennen :unsure:

De blowback of hoe je dat ook noemt gaat niet horizontaal terug naar achter maar juist onder een hoek naar beneden ergens de pistol grip in en zorgt hierdoor voor een stabieler schiet platform toch?

@AAC: De verticale recoil! De bolt wordt via een rails met een bochtje naar beneden geleid (video 1, video 2), waardoor je vrijwel geen muzzle climb hebt. Dat mechanisme geeft 'm meteen een heerlijk sci-fi uiterlijk, waar ik wel van hou. Ook tof is dat-ie dezelfde magazijnen gebruikt als de Glock.

Edit: Ah, Rebelattack was me nét voor :D

Heb je het toevallig over het blowback systeem waarbij de beweging neerwaarts gaat? Dat is bij de KWA GBB replica heel mooi nagebouwd, trouw aan het origineel. Een zeer interessant exemplaar in het algemeen nu KWA hem niet meer maakt, inmiddels dus een collectable. Ik koester die van mij nu des te meer. 

Ik speel al een tijdje met de Krytac Trident CRB en die bevalt mij erg goed. Persoonlijk vind ik hun serie niet zo duur voor wat je krijgt. Daarnaast ligt de gemiddelde prijs niet veel hoger dan van andere vergelijkbare merken.

Ik zie nu dat je jullie me allemaal voor zijn ;)

Ik speel al een tijdje met de Krytac Trident CRB en die bevalt mij erg goed. Persoonlijk vind ik hun serie niet zo duur voor wat je krijgt. Daarnaast ligt de gemiddelde prijs niet veel hoger dan van andere vergelijkbare merken.

Gemiddeld kosten die krengen rond de 450 euro, soort gelijke replica's zijn G&P, ICS, misschien nog andere en die kun je gemiddeld toch wel rond de 350-400 krijgen, minus de mosfet natuurlijk, maar dat is gewoon een 3034 mosfet die je zelf voor een 10tje kan maken of kopen. Iig je krijgt zeker waar voor je geld maar in vergelijking met merken die qua kwaliteit internally en externally on par zijn, dan zit Krytac wel een stukkie hoger qua prijs, dan de voorheen genoemde merken. Don't get me wrong though ze zijn de prijs zeker waard, als ik misschien langer had nagedacht, had ik bij de aanschaf van mijn ICS ook wel voor een Krytac M4 gekozen, maar ze zijn in het segment waar ze toe behoren redelijk duur als we ze vergelijken met andere merken. Als de Vector 350 dollar gaat kosten ben ik allang blij, dan zal hij op ongeveer dezelfde prijs moeten uitkomen als nu de Mk2's kosten (prijs van ASGI vergeleken met QTAC).

Gemiddeld kosten die krengen rond de 450 euro, soort gelijke replica's zijn G&P, ICS, misschien nog andere en die kun je gemiddeld toch wel rond de 350-400 krijgen, minus de mosfet natuurlijk, maar dat is gewoon een 3034 mosfet die je zelf voor een 10tje kan maken of kopen. Iig je krijgt zeker waar voor je geld maar in vergelijking met merken die qua kwaliteit internally en externally on par zijn, dan zit Krytac wel een stukkie hoger qua prijs, dan de voorheen genoemde merken. Don't get me wrong though ze zijn de prijs zeker waard, als ik misschien langer had nagedacht, had ik bij de aanschaf van mijn ICS ook wel voor een Krytac M4 gekozen, maar ze zijn in het segment waar ze toe behoren redelijk duur als we ze vergelijken met andere merken. Als de Vector 350 dollar gaat kosten ben ik allang blij, dan zal hij op ongeveer dezelfde prijs moeten uitkomen als nu de Mk2's kosten (prijs van ASGI vergeleken met QTAC).

Die Trident gearboxen schaar ik een trede hoger in dan stock G&P en ICS hoor. Double bearing op je sector gear, redelijk goed werkende self shimming spur gear, mooi weggewerkte mosfet en gewoon kwaliteit parts. Allemaal spullen die ik in een G&P (nog) niet tegengekomen ben.

(ICS kan ik maar niet aan wennen met de split gearbox. Als ik zie hoeveel mensen die gewoon in het veld even open trekken....brrr. )

Die Trident gearboxen schaar ik een trede hoger in dan stock G&P en ICS hoor. Double bearing op je sector gear, redelijk goed werkende self shimming spur gear, mooi weggewerkte mosfet en gewoon kwaliteit parts. Allemaal spullen die ik in een G&P (nog) niet tegengekomen ben.

(ICS kan ik maar niet aan wennen met de split gearbox. Als ik zie hoeveel mensen die gewoon in het veld even open trekken....brrr. )

Hmmm okey misschien zijn de meningen dan verdeelt of misschien is mijn mening richting de Krytac replica's totaal onterecht.

Ik denk denk dat alle gbb vector eigenaars collectief een traantje gelaten hebben toen dit ding aangekondigd werd. :P

Haha, ik denk dat die al een traantje lieten toen de productierechten bij KWA werden weggehaald en daarmee de verkrijgbaarheid van reserveonderdelen en magazijnen een stuk moeilijker werd :)

Ik denk denk dat alle gbb vector eigenaars collectief een traantje gelaten hebben toen dit ding aangekondigd werd. :P

Anderen misschien. Toen ik erachter kwam dat hij van de markt werd gehaald was ik eerder juist blij omdat ik er weer een mogelijke collectable bij heb :) Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt hoor, maar zelfs dan, als je het echt een leuk model vind haal je hem er toch gewoon bij ;)

Als ge echt cqb wilt en hpa dan verslaat ge de mp7 toch niet hoor cqb:korter=beter. Irl biedt de vector wel voordelen in airsoft is ie net zo nuttig als een gemmiddelde cqbr m4.

Als het de MP7 wordt, dan gaat het gewoon op green gas zijn ofwel met HPA tap op de magazijnen.

Er is een bingo mod voor een Jack in een MP7 te steken, maar de Jack en F1 zijn brol.

M'n maatje heeft een F1 en dat ding is zeer moeilijk accuraat te krijgen. Ik heb hem nu redelijk gekregen, maar nog verre van wat ik met m'n fusion engine bereikt heb. 

Rich Lort van Wolverine was sowieso aan het kijken om de AEG Vector HPA te maken, maar hij had nog geen details genoeg om een prototype te kunnen bouwen. Dus hopelijk is er plaats genoeg in die Vector zodat er een aangepast gen 2 inferno in past :D

Als het de MP7 wordt, dan gaat het gewoon op green gas zijn ofwel met HPA tap op de magazijnen.

Er is een bingo mod voor een Jack in een MP7 te steken, maar de Jack en F1 zijn brol.

M'n maatje heeft een F1 en dat ding is zeer moeilijk accuraat te krijgen. Ik heb hem nu redelijk gekregen, maar nog verre van wat ik met m'n fusion engine bereikt heb. 

Rich Lort van Wolverine was sowieso aan het kijken om de AEG Vector HPA te maken, maar hij had nog geen details genoeg om een prototype te kunnen bouwen. Dus hopelijk is er plaats genoeg in die Vector zodat er een aangepast gen 2 inferno in past :D

Lijkt me nog steeds wel vet om een HPA Mp7 te hebben en dan niet een tapped maar de Bingo mod met een Jack, voor CQB dan, super accuraat zal niet mijn grootste zorg zijn ik bedoel het hoeft geen pin point 60 meter lazer beams te schieten :P, maar dit is wss vooral leuk als je al HPA replica's hebt en niet als eerste.