Jump to content
Qua Patet Orbis

Downgraden Classic Army CA4A1 E2

Recommended Posts

Hoi,

ik heb een Classic Army CA4A1 E2 gekocht bij GunFire. In de advertentie stond dat deze rond de 350 FPS zou schieten, maar bij bezorging bleek deze helaas rond de 375 FPS te schieten. Ik vind terugsturen een erg dure optie, maar twijfel ook sterk om zelf aan mijn eerste replica te gaan knutselen. Zijn er ergens in NL shops die dit doen (liefst in Limburg en omstreken) of valt het zelf knutselen wel mee.

Daarbij even voor mijn nieuwsgierigheid en aanvulling van kennis, is het vervangen van de spring de enige manier om de FPS omlaag te schroeven? Ik heb ook iets gelezen over het afstellen van de hop up?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Ralph

He zou in ieder geval eerst je hopup af moeten stellen met het gewicht BB dat je wilt gaan gebruiken (waarschijnlijk .25?). Dus afstellen op het punt dat de BB zo ver mogelijk komt zonder extreem omhoog te gaan met een boog. Dan weer meten.

Zit je dan nog steeds te hoog dan kun je de veer k ippen of vervangen.

Als je alleen binnen speelt is .2 wellicht wel OK, maar .25 is in de meeste gevallen zelfs voor een stock replica beter. Afhankelijk van je hopup rubber en nub kan dat een paar FPS zijn tot misschien wel 20. Het is alleen niet de bedoeling de fps dusdanig ver naar beneden te draaien met gebruik van de hopup, dus niet in het veld de hopup ineens weer open draaien met de gedachte van jeej ik ben er door.

De veer kippen is knippen :P. Waarschijnlijk 2/3 ringen er af halen, maar kan best meer zijn. Zo lang de veer maar niet te kort word.

Als je liever de veer vervangt dan ben je waarschijnlijk een m90 nodig als alles verder goed in elkaar steekt. (363mm 6.03 barrel dacht ik te lezen)