Jump to content
FruitboeR

Fruitboer's honey badger

Recommended Posts

Een DSG verslaat ook elke andere replica in trigger response, zie de video van mijn DSG dit is zelfs nog maar op een 20:1 je kan ook 14:1 of 10:1 gaan en dan is het nog zieker, maar gezien dat je (Fruitboer) technische skills nog niet heel hoog zijn en dit mogelijk je eerste replica is raad ik het je echt af. 

Naast een goede motor met een hoge TPA (SHS is 16 TPA, ZCI HT is 22 TPA, meer TPA is hogere trigger response maar lagere rof) is een andere optie, om de trigger response dus korter te maken, een lagere ratio gear set. Standaard zit er in replica's over het algemeen een 18:1 met hier en daar uitzonderingen nagelaten (VFC), maar je kan ook lager gaan zitten met 16:1, 14:1, 13:1, 12:1 afhankelijk van hoe gek je het wilt maken. Let er wel op dat je bij lagere gear ratio's je wel weer tegen PME kan aanlopen wat je dan zou moeten oplossen door te short stroken (tanden van sector gear en piston af te halen).

Whoops zag pas later dat er al was gereageerd, ach het is mogelijk nog steeds handig.

Een DSG verslaat ook elke andere replica in trigger response, zie de video van mijn DSG dit is zelfs nog maar op een 20:1 je kan ook 14:1 of 10:1 gaan en dan is het nog zieker, maar gezien dat je (Fruitboer) technische skills nog niet heel hoog zijn en dit mogelijk je eerste replica is raad ik het je echt af.

Naast een goede motor met een hoge TPA (SHS is 16 TPA, ZCI HT is 22 TPA, meer TPA is hogere trigger response maar lagere rof) is een andere optie, om de trigger response dus korter te maken, een lagere ratio gear set. Standaard zit er in replica's over het algemeen een 18:1 met hier en daar uitzonderingen nagelaten (VFC), maar je kan ook lager gaan zitten met 16:1, 14:1, 13:1, 12:1 afhankelijk van hoe gek je het wilt maken. Let er wel op dat je bij lagere gear ratio's je wel weer tegen PME kan aanlopen wat je dan zou moeten oplossen door te short stroken (tanden van sector gear en piston af te halen).

Whoops zag pas later dat er al was gereageerd, ach het is mogelijk nog steeds handig.

Na dit 3x te lezen ga ik het toch maar bij de updates houden die ik laatst aanhaalde!

Mschn dat ik de DSG wel eens laat doen!

(Wie zich geroepen voeldnmag dit altijd laten weten)

Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Maar speel er eerst mee. Zo weet je wat evt anders kan of zou moeten om aan jou wensen te voldoen.

Wel volgende week zaterdag is het zo ver, eerste skirm met de HB!

Wel zonder lipo's want die zijn dood

Wat ik ook niet snap aangezien een amoeba dit normaal voorkomt?

Gisteren voor het eerst met de HB gespeeld!

Khad dus thuis al de spring vervangen naar een m100

Daarna fps test gedaan en was 347

Derna de ares spring guide, hop-up flat-hop en bucking veranderd en op het terrein ging hij 380...

Gisteren voor het eerst met de HB gespeeld!

Khad dus thuis al de spring vervangen naar een m100

Daarna fps test gedaan en was 347

Derna de ares spring guide, hop-up flat-hop en bucking veranderd en op het terrein ging hij 380...

Dan heeft je nieuwe bucking wel een hele goeie seal gegeven :P

De stock springguide heeft toch geen bearings? Dus dat is in ieder geval 5 FPS winst dan. Plus met een flathop bucking geef je vaak al iets minder stevig hop voor hetzelfde effect. Ook FPS winst. Plus wellicht nog een betere seal en hoppa +30. Geheel mogelijk :)

Ik denk dat 30fps winst niet echt mogelijk is door alleen de bucking, wel wat fps maar geen 30.

Zijn beide fps testen op dezelfde chrono gedaan?

Nee niet met de zelvde chrono gedaan..

Maar zo een toestel moet toch geeikt zijn?

Want als je bv je replica laat afstellen in een shop en je knals 350, je komt op terrein en daar gaat hij 370, daar staje dan...

De stock springguide heeft toch geen bearings? Dus dat is in ieder geval 5 FPS winst dan. Plus met een flathop bucking geef je vaak al iets minder stevig hop voor hetzelfde effect. Ook FPS winst. Plus wellicht nog een betere seal en hoppa +30. Geheel mogelijk :)

Idd de stnd is zonder bearings :)

Nee niet met de zelvde chrono gedaan..

Maar zo een toestel moet toch geeikt zijn?

Want als je bv je replica laat afstellen in een shop en je knals 350, je komt op terrein en daar gaat hij 370, daar staje dan...

Yup dat kan zeker zo zijn, heb het al eens mee gemaakt hoor dat hij op een andere chrono ineens 5-10 fps harder schoot.

Daarom stel je hem ook niet in om precies 360 te schieten want kom je bij een chrono die wat minder accuraat is heb je kans dat je niet wordt toegelaten.

Chrono's zijn niet geeikt. Het kan zelfs zo erg zijn dat bij 3divison (bunker Hill) er iig 1 chrono tussen staat die bij mij standaard 12fps te veel aan geeft :P. De rest komt wel aardig in de buurt. Wat huglife ook zegt, daarom stellen we hem vaak niet exact op 360fps af maar met een marge.

Ik vind het wel altijd jammer dat in belgie meestal de nederlandse fps regels doorgetrokken worden door de orga's terwijl ze hier net de vrijheid zouden kunnen hebben om met fps regels de spelen en ieders rol (cqb/rifleman/sniper/dmr) meer te definieren. Maar nu ga ik wel off topic.