Jump to content
FruitboeR

Fruitboer's honey badger

Recommended Posts

In dit topic zal ik de upgrades van in mijn ogen prachtig apparaat plaatsen!

We zijn begonnen met een stnd HB (fps vergeten meten)

Ondertussen heb ik een m100 spring en de ares gelagerde spring guide geplaatst en tikt hij af op 347fps

Volgende wat ik wil gaan aanpassen is een andere hop up, flat hop en bucking

Tips en tricks mogen altijd gedeeld worden!

Ook al gezien!

Maar zover reikt mijn kennis nog niet...

Haha no problemo, het enigste is dat als je gear sets gaat vervangen je moet opletten dat je opnieuw een magneet plaatst want anders werkt het niet meer. Was al iemand op airsoft.nl met dit probleem. Voor de rest is de vraag wat wil je nog verder bereiken? Je kan ook simpele dingen doen zoals, shimmen en AOE corrigeren, dat helpt ook al een boel. Motor upgrade?

AOE???

Shimmen heb ik ook al aan gedacht maar durf ik mezelf nog niet aan wagen...

Wat ik zelf in gedachten had is andere motor en barrel?

Ik wil gewoon dat hij tip top schiet accuraat en een deftige range!

Geen overkill voor de internals (aanpassen in ze ver het mogelijk is)

AOE is angle of engagment en heeft te maken met de hoek waarmee de sector gear de piston grijpt, standaard is die niet heel geweldig, maar kan je dus fixen, is niet complex vergt alleen wat tijd en een dremel is handig. Shimmen is ook wel handig. Beide zijn niet heel moeilijk, maar kosten vooral een hoop tijd en zorgen beide voor het verduurzamen van de gearbox en efficiëntie. Als je puur een accurate en lange range replica wilt dan hoef je inderdaad niet veel te doen aan de gearbox, alleen AOE en shimmen zijn dan aan te raden. Een motor is gewoon fijn om de trigger response te verbeteren en een barrel kan de accuraatheid nog iets verder omhoog drijven.

AOE is angle of engagment en heeft te maken met de hoek waarmee de sector gear de piston grijpt, standaard is die niet heel geweldig, maar kan je dus fixen, is niet complex vergt alleen wat tijd en een dremel is handig. Shimmen is ook wel handig. Beide zijn niet heel moeilijk, maar kosten vooral een hoop tijd en zorgen beide voor het verduurzamen van de gearbox en efficiëntie. Als je puur een accurate en lange range replica wilt dan hoef je inderdaad niet veel te doen aan de gearbox, alleen AOE en shimmen zijn dan aan te raden. Een motor is gewoon fijn om de trigger response te verbeteren en een barrel kan de accuraatheid nog iets verder omhoog drijven.

En met welke reden zouje de gearbox vervangen?

(Beter vragen voor ik ga/laat shimmen)

Vervangen in principe niet. Of je moet hem echt compleet slopen :P. Ga er maar niet vanuit dat je de gearbox vervangt. Tzt hoogstens wat onderdelen.

En welke onderdelen dan?

Srry voor ak de vragen (maar hey tis een forum voor iets he :D)

En welke onderdelen dan?

Srry voor ak de vragen (maar hey tis een forum voor iets he :D)

Uhm met shimmen en AOE correctie vervang je niks, je modificeert en voegt alleen maar bepaalde onderdelen toe zodat het duurzamer draait. Vervangen is over het algemeen alleen nodig als de standaard onderdelen slecht zijn, wanneer er iets kapot gaat of als je een bepaald upgrade doel in ogen hebt.

Uhm met shimmen en AOE correctie vervang je niks, je modificeert en voegt alleen maar bepaalde onderdelen toe zodat het duurzamer draait. Vervangen is over het algemeen alleen nodig als de standaard onderdelen slecht zijn, wanneer er iets kapot gaat of als je een bepaald upgrade doel in ogen hebt.

Welke doelen bedoel je dan?

Met een high torque motor en shimmen kan ik safe 11.1 lipo gebruiken of pas ik beter nog dingen aan?

Alleen de piston even checken. Met een HT motor en 11.1v wil ja waarschijnlijk wat metalen tanden op de piston. Daarnaast is AoE correctie eigenlijk wel een must met 11.1v. anders kun je het beter bij 7.4v houden. 11.1v vraagt nogal wat van een gearbox. 7.4v is bijna in alle gevallen wel safe.

Alleen de piston even checken. Met een HT motor en 11.1v wil ja waarschijnlijk wat metalen tanden op de piston. Daarnaast is AoE correctie eigenlijk wel een must met 11.1v. anders kun je het beter bij 7.4v houden. 11.1v vraagt nogal wat van een gearbox. 7.4v is bijna in alle gevallen wel safe.

Dus een stnd piston heeft geen metalen tanden?

Welke piston raad je dan aan?

Volgens mij heeft de std piston in de honey badger well een volle set metalen tanden.

Ik kan me zoiets herinneren toen ik mijn SHS piston erin ging zetten.

EDIT: check link ;)

Dus vervangen of niet?

Dus vervangen of niet?

Niet nodig nee, dan kan je beter het geld wat je voor de piston zou neerleggen een airnozzle met o-ring halen voor een betere airseal en compressie.

Voor de rest zijn er volgens mij geen upgrades die per direct nodig zijn, tenzij je iets specifieks eruit wilt halen. (bijv ROF of trigger response)

ROF isdat nu range if fire of rate of fire?

Wat zou jij aanraden voor trigger response?

DSG of iets anders?

ROF = Rate Of Fire, een DSG build is voor als je een hele hoge ROF wilt halen.

Ik zelf ben meer van de trigger response omdat ik eigenlijk alleen maar op semi schiet als ik mijn honey badger gebruik.

Gelukkig heeft de HB al een elektronische trigger en een mosfet, dus out of the box heb je al een zeer goede trigger response.

Maar zou je er nog meer uit willen halen ga je kijken naar een High Torque motor. (ik heb zelf een SHS high torque)

En wil je dan nog een stapje verder gaan zou je voor andere gears kunnen gaan, alleen zit je met het probleem dat de HB een magneet op de sector gear gebruikt om gebruik te kunnen maken van de ECU die erin zit.

Dus wil je echt voor andere gears gaan, moet je de magneet op de huidige sector gear eruit zien te boren en plaatsen op de nieuwe sector gear.

ROF = Rate Of Fire, een DSG build is voor als je een hele hoge ROF wilt halen.

Ik zelf ben meer van de trigger response omdat ik eigenlijk alleen maar op semi schiet als ik mijn honey badger gebruik.

Gelukkig heeft de HB al een elektronische trigger en een mosfet, dus out of the box heb je al een zeer goede trigger response.

Maar zou je er nog meer uit willen halen ga je kijken naar een High Torque motor. (ik heb zelf een SHS high torque)

En wil je dan nog een stapje verder gaan zou je voor andere gears kunnen gaan, alleen zit je met het probleem dat de HB een magneet op de sector gear gebruikt om gebruik te kunnen maken van de ECU die erin zit.

Dus wil je echt voor andere gears gaan, moet je de magneet op de huidige sector gear eruit zien te boren en plaatsen op de nieuwe sector gear.

Haha ok dan hou ik het wel gewoon op den HT motor :D

De gearbox shimmen

Barrel verranderen

En de hoek van de piston aanpsaand!

Zal al mooi knallen denk ik dan :)

En de airnozzel en o ring wat raadje daar voor aan?

Haha ok dan hou ik het wel gewoon op den HT motor :D

De gearbox shimmen

Barrel verranderen

En de hoek van de piston aanpsaand!

Zal al mooi knallen denk ik dan :)

En de airnozzel en o ring wat raadje daar voor aan?

Ik gebruik zelf de Rode airnozzle van SHS