Jump to content
ze_dWARf

Dwarf's HPA Compendium

Recommended Posts

Ik zet mijn vragen even in dit topic aangezien dit de enige "actieve" hpa topic is momenteel.

Ik ben momenteel in de States dus dat betekent zeer lage prijzen voor heel veel airsoft spullen. Nu ga ik de polarstar f2 halen en zoek ik een mooie replica om deze in te bouwen. Welke gearbox m4 werkt hiervoor het beste? Meerdere forums geven VFC en G&G aan, maar ben dan benieuwd welke types van die merken het beste compatible zijn... ik vind de inbouw mogelijlheid zonder al teveel aanpassingen belangrijk! G&G, Krytac of VFC heeft mijn voorkeur

ben benieuwd naar jullie aanbevelingen?

Dan ben je er al wel uit, pak VFC of G&G. Model maakt niet veel uit. Men bouwt ze ook in combat machines, maar ik zou persoonlijk toch een wat minder kunststof replica pakken. G&G heeft tig varianten en daarbij zou ik gewoon zeggen, pak wat je leuk vind (minus G2 gearboxen, zonde van het geld). VFC heeft al een hoop leuks in de VR16 serie bijvoorbeeld (uiteraard ook de H&K trademarked). De Avalon serie is overkill als je er toch een engine ingooit.

Let wel, geen replica is perfect. Wel hebben die merken over het algemeen een consistentere productie maar alsnog kan het zijn dat je iets aan allignement wilt doen. Zelfs bij een F2 maakt dat toch wel uit.

instagram.com/mataairsoft - facebook.com/mataairsoft

Thanks @mata , allignement perfectioneren zal altijd wel moeten. Als ik maar geen onderdelen hoef weg te halen met dremel, ben ik tevreden👍🏻 Barrel en hopup setup heb ik al klaar liggen. Echt alleen de receiver en gearbox zijn nodig

Ligt er aan hoe ver je wilt gaan met het perfectioneren :P. Hop/nozzle tuning is ook zo iets leuks namelijk. Kan altijd beter

Ik ga voor de VFC want ik lees toch wel vaak dat deze receivers best sterk zijn en hopelijk zo min mogelijk fitting issues.

voor de rest wordt het heel veel youtube filmpjes kijken om de allignement perfect te krijgen.

bedankt voor de tips in ieder geval 

Denk dat mata wel goeie tips heeft die is er heel veel mee bezig geweest :P. Volgens mij is een bore cam van ali ook een goede investering om je allignment te checken.
Bezig mee geweest ja. Nog geen werkende setup gehad (Naja perfect werkend :P).

Nou is het wel zo dat Wolverine het niet zo meer op VFC heeft. Iets met de outer barrel of iets dergelijks, moet het nog even een keer vragen.