Jump to content
Airsoft Elite
ze_dWARf

Dwarf's HPA Compendium

Recommended Posts

Gen 2's hebben een veer op de nozzle, die er voor zorgt dat de nozzle altijd terugkomt. Daarmee is hij beter geschikt voor meerdere hop up rubbers, waar de gen 1 alleen echt lekker met de Rode madbull werkte.

De gen 2 is nog steeds open bolt hoor. Zodra je de lucht openzet, gaat de nozzle naar achter.

Het verschil met de gen 1 en de gen 2, is dat bij de gen 1 de lucht al uit de nozzle komt terwijl hij nog de bb in de hopup kamer aan het duwen is. Daardoor schiet hij niet zo consistent.

De gen 2 heeft een ingebouwde delay. Die duwt eerst een bb in de hopup kamer en vuurt na een kleine pauze de bb af. Hierdoor zit de bb schot na schot op dezelfde plaats in de hopup kamer, waardoor je veel betere groupings hebt.

Als je true closed bolt wilt, dan moet je de Wolverine Reaper kopen of een Polarstar Fusion Engine.

Maar eerlijk gezegd is de SMP, Gen 1 inferno en Polarstar Jack en F1 niet erg goed. 

De Inferno Gen 2, Reaper en Polarstar Fusion Engine zijn de engines die ik kan aanraden.

Jup jup best een aanzienlijk verschil had ik gezien in werking, in ieder geval worden volgens mij de gen1's ook volledig vervangen, want alle mensen met een gen 1 kunnen een gen 2 upgrade kit gratis krijgen.

Enkel de mensen die in augustus 2016 (misschien juli ook nog) een Gen 1 gekocht hebben, krijgen gratis de upgrade.

Kleine note polarstar komt nu ook met hun f2 uit en die heeft 2 solenoids. gaat een soort drop in fusion engine worden. waarschijnlijk ga je met deze zelfs kunnen kiezen of je op en of closed wilt. Als de prijs dan ook nog meevalt gaat ie de de reaper en n7 uit het water blazen imho.

Kleine note polarstar komt nu ook met hun f2 uit en die heeft 2 solenoids. gaat een soort drop in fusion engine worden. waarschijnlijk ga je met deze zelfs kunnen kiezen of je op en of closed wilt. Als de prijs dan ook nog meevalt gaat ie de de reaper en n7 uit het water blazen imho.

Je kunt trouwens nog toevoegen dat redline en wolverine (reaper) met een true closed bolt drop in kit zullen komen dit jaar.

Dwarf,

Ik heb nog wat gevonden.

Een GBBR rifle ombouwen naar HPA ( intern en niet via de magazijn).

https://www.youtube.com/watch?v=shQuc3zWL9w

Na 1 minuut in het filmpje zie je wat hij gedaan heeft.

En hij verkoopt dat spul dus zelf ook blijkbaar en niet alleen voor m4's.

Hier is de conversion kit voor de m4:

http://www.alyanairsoft.com/product/we-m4-kit/

En voor andere modellen:

http://www.alyanairsoft.com/product-category/rifles/conversion-kits/

Ik heb geen idee hoe het zit met slijtage van onderdelen en overal performance, maar het ziet er interessant uit als optie.

Dwarf,

Ik heb nog wat gevonden.

Een GBBR rifle ombouwen naar HPA ( intern en niet via de magazijn).

https://www.youtube.com/watch?v=shQuc3zWL9w

Na 1 minuut in het filmpje zie je wat hij gedaan heeft.

En hij verkoopt dat spul dus zelf ook blijkbaar en niet alleen voor m4's.

Hier is de conversion kit voor de m4:

http://www.alyanairsoft.com/product/we-m4-kit/

En voor andere modellen:

http://www.alyanairsoft.com/product-category/rifles/conversion-kits/

Ik heb geen idee hoe het zit met slijtage van onderdelen en overal performance, maar het ziet er interessant uit als optie.

Staat er al tussen bij HPA blowback kits :).

Ik speel nu sinds 3 maanden met de wolverine inferno gen 2, tot nu toe al erg tevreden maar nog wel druk zoekende naar wat ik wil met barrel's.

Ik speel nu met de volgende setup:

wolverine inferno 2 Bleutooth

wolverine on tank regulator

specna arms body met 2 uppers (kort 19cm inner barrel voor indoor en lang 400mm inner barrel voor outdoor. )

Ik heb nog geen seconde spijt gehad dat ik overgestapt ben naar HPA. de Bleutooth module van wolverine vind ik persoonlijk ideaal om af te stellen vooral als je de DWELL wil fine tunen.

Waar ik nog niet uit kom is wat ik nou wil met inner barrel's (advies is welkom) nu speel ik met orginele gepolijste barrels en ik heb ook getest met 30cm promy 6.2 barrel. De promy viel mij helaas tegen (je hoort iedereen zeggen dat de HPA en wide bore goed samen gaan maar ik haalde hier helaas niet de resultaten mee die ik hoopte)

nu overweeg ik tight bore (6.01) waarom? omdat ik daar een goed gevoel bij heb... en omdat ik met de orginele korte barrel max psi draai om op 360fps te halen.

Wide en tight bores hoor je vaker verschillende ervaringen over. Persoonlijk zou ik het gewoon ergens rond de 6.03 - 6.05 houden. Maar dat is mijn ervaring. Kwaliteit is gewoon altijd het belangrijkste en met HPA maakt de lengte niet direct uit. Je kunt toch genoeg lucht leveren. In al mijn testen kwam de kwaliteit van de barrel als het best merkbare naar boven (mijn PDI 300mm 6.05 presteerde nog steeds het beste). Ongeacht diameter. Daarnaast is het vooral de bucking die de rest doet.

Ik verwacht binnenkort een serie gelapte barrels, Van stock barrels tot bv een steel bull. Hopelijk met rhop, deze ga ik uitgebreid testen ten opzicht van de andere barrels die ik heb.

Strakkere bores zullen wel iets efficiënter zijn, maar ik zou niet verwachten dat dat iets met de groupings e.d. doet.

de knoop is doorgehakt en de portemonnee is leeg geschud :P... ik heb 2 barrels bij EDGI besteld, beide 6.01 bore één 200mm lang en één 415mm lang.

Zodra deze binnen zijn ga ik in beide een r-hop plaatsen. Gelijk een goede reden om gebruik te maken van de schietbaan in het nieuwe centrum van de NABV.

Nee verder een standaard barrel, de 200mm barrel lijkt mij erg kort om ported te nemen. op de 415mm had het gekund.

Ik heb er persoonlijk te weinig positieve verhalen over gelezen om daarvoor te kiezen...

Had jij dit wel gedaan en waarom dan?

Niet meteen. Ik vroeg het me enkel af omdat een FE meestal consistenter schiet met een lage dp waarde.

Dan waren die ports mss interessant geweest om een iets hogere dp waarde aan te houden en tevens wat van de overtollige lucht af te voeren.

Heren, even een vraagje. Ik zou graag weten welk type valves de systemen van zowel wolverine als polarstar gebruiken. Is er toevallig iemand die zijn gearbox regelmatig open maakt en mij kan vertellen welk type valve Wolverine gebruikt voor haar Inferno Gen.2 en P* voor hun jack of hun F1.

Bedankt in ieder geval voor de reacite. Ben zelf bezig met een eigen hpa engine, maar ben benieuwd welk type mac valve wolverine gebruikt

Voor zover ik op de mac site zie, zijn het bullet valves. Maar welke type en nummer weet ik niet.

Als je facebook hebt, zou ik lid worden van Polarstar airsoft owners group en de Wolverine airsoft owners group. In die groepen kun je de vraag wel stellen. Daar zitten wel een paar kenners in.

Als het goed is ben ik er nu aardig uit wat aan te schaffen voor HPA. Echter is een final check misschien nog niet zo gek.

Waar voor te gebruiken:

• Moet compatibel zijn met Specna Arms receivers
  • Te gebruiken voor meerdere builds, van 200mm barrels tot ca. 400mm
  • Zowel sub 360 fps als DMR builds
  • Minimaal en simpel onderhoud
  • Optie voor single only
  • Instelbare ROF

Met bovenstaande kom ik dan op een Inferno Gen2 uit. De Reaper heb ik ook overwogen, maar tune-ability is mogelijk iets minder, daarbij worden er 2 nozzle aangeraden ivm < en > 300mm barrels. Daarnaast is de Inferno Gen2 al een tijd op de markt en grondig getest. Verder heb ik voornamelijk rhopped barrels (buckings zijn dus prima aanpasbaar), dus de voorkeur van closed bolt heb ik in dat opzicht een beetje laten varen.

Boodschappenlijstje:

1. Inferno Gen2 Premium of Bluetooth
  2. Polarstar MRS Regulator (of indien echt niet beschikbaar, Wolverine Storm)
  3. Tippman/Shark 0.8L Tank 48ci/3000psi
  4. 7.4v Lipo

Dan kom ik bv bij powair6.com op €663,70 ex shipping voor een Premium variant (ca. +€70 voor bluetooth)

Tzt overweeg ik wellicht nog een Redline stock (of misschien wel mancraft), maar wellicht niet onverstandig om eerst maar eens zo te beginnen. Op of aanmerkingen zijn welkom. En wellicht ook shops aangezien ik niet heel erg in het HPA wereldje zit.

(edit: Kom ook nog een webshop tegen in NL, iemand ervaring mee? http://www.airsoftaccessoires.nl/airsoft-wolverine-hpa-systemen.htm#kit7
De laatste ervaringen die ik zo tegenkom op andere fora dateren uit 2015)

On 25-9-2017 at 5:51 PM, mata said:

(edit: Kom ook nog een webshop tegen in NL, iemand ervaring mee? http://www.airsoftaccessoires.nl/airsoft-wolverine-hpa-systemen.htm#kit7
De laatste ervaringen die ik zo tegenkom op andere fora dateren uit 2015)

Mijn ervaring met deze webshop is dat ik geduld voor niks heb gehad.
Toen ik mijn set bestelde was de Bluetooth module niet op voorraad.Stond overigens op de site van wel. Op 1 of andere manier kreeg hij deze niet binnen (van zijn leverancier uit Frankrijk al zei hij zelf Amerika). Ik zou een flink aantal bb's krijgen als goedmaker voor het lange wachten. Later was plotseling de regulator die ik besteld had niet meer leverbaar.  De bestelling is toen niet meer door gegaan.  Wel direct aankoop bedrag terug gekregen.Mijn Maatje had 2 maanden eerder zijn bestelling wel binnen gehad. Helaas ook nooit geen bb's gezien :( Ik heb uiteindelijk de set los besteld bij Gunfire met 10 % korting. 

De Inferno gen 2 met bluetooth is denk ik een hele goede optie. makkelijk snel wisselen met barrels of dmr instellingen daarbij gaat de BT module zeker een goede investering zijn.
Je moet natuurlijk niet de duikfles (300 bar zou ik aanraden) en vul station vergeten  (deze ?) 

Een duikfles wilde ik later eens gaan bekijken. Ik heb hier natuurlijk D19 Gasselte dichtbij zitten en ook een paintball veld waar ik mogelijk kan vullen. Dus zie niet direct de noodzaak. Ik zat eerder tzt aan een 2e tank te denken.

Ik heb de shop gemaild dus ben benieuwd wat daar uit kom. Echter heb ik iets meer vertrouwen in Powair6. Andere NL shops zijn al snel €100 duurder.

Moet eerlijk zeggen dat ik om de een of andere reden toch nog zit te twijfelen om misschien toch niet voor een Reaper of N7 te gaan.... Grrr, keuzes...

5 minutes ago, mata said:

Moet eerlijk zeggen dat ik om de een of andere reden toch nog zit te twijfelen om misschien toch niet voor een Reaper of N7 te gaan.... Grrr, keuzes...

Ik denk dat de Inferno aansluit bij dat wat je er mee wil doen. Maar ik heb helaas geen ervaring met de Reaper of de N7...

On 9/26/2017 at 8:08 PM, Patje said:

Ik denk dat de Inferno aansluit bij dat wat je er mee wil doen. Maar ik heb helaas geen ervaring met de Reaper of de N7...

Ik denk het ook hoor. Een Inferno is gewoon een stuk flexibeler. Geen vaste hoeveelheid in een airchamber, meer settings, etc. Al lijkt een N7 / Reaper net iets constanter qua fps en dergelijke.

PS. Ik kreeg een mailtje terug van  airsoftaccessoires.nl, heb er alleen niets aan :P

Geachte mevrouw of mijnheer,

Klantenservice is gesloten

Computers en internet staan altijd online maar mensen gaan op vakantie.
Wij wensen u een zonnige vakantie en gezond weer terug.

Met vriendelijke groeten,
Ewk

Edit: Inferno gen2 BT / Polarstar MRS / Tippman tank / Battery besteld bij powair6