Jump to content
Hysteria

SocomGear M9A1 GBB

Recommended Posts

Goede middag allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier wat gepost heb sinds de laatste keer heb ik een M4a1 gehaald en wat veiligheid artikelen. 
En ben ik langs gegaan met wat vrienden bij Chapter Four in Hippolytushoef. 

Daar ben ik er achter gekomen dat ik toch echt een pistol nodig heb. Ik weet in iedergeval wat  ik niet wil en dat is een glock replica. Mijn eerste voorkeur ging uit naar de:

Socom Gear US Marine MEU GBB Limited Edition: https://www.unit13shop.eu/index.php?item=socom-us-marine-meu-gbb-limited-edition&action=article&group_id=10000012&aid=2998&lang=nl Jammer genoeg op dit moment niet leverbaar en denk persoonlijk dat dit niet snel zal gebeuren ( zijn nu 2,5 maand verder en ze kunnen nog niets vertellen.)

Socom M9A1 Socom Tactical Black With Silencer (GBB): https://www.unit13shop.eu/index.php?item=socom-m9a1-socom-tactical-black-with-silencer-_gbb_&action=article&group_id=10000012&aid=9333&lang=nl Ook op dit moment niet leverbaar, Email verstuurd naar Airsoftshop.be alleen ze zeggen dat er in deze M9 geen Hopup zit (terwijl mijn broer een filmpje gezien heeft dat iemand de hopup aanpast) 

Hierdoor heb ik wat vraagjes, 

Heeft iemand zelf de M9a1 van Socom of kan iemand mij überhaupt vertellen of er een hopup in zit (lijkt mij sowieso logisch dat er 1 in zit)

Of een ander goed merk voor een 1911/M9a1

Hartelijk dank voor de reacties alvast,

Emiel 

Ik vermoed dat je voor een of ander US fighting forces sidearm wil gaan, USMC je motivatie ?

Zelf beb ik de Army Armament R27 (M1911 MEU) 

Hebben ze bij Taiwangun, en Gunfire, kost ongeveer 1/4 van diegene die jij zelf voorstelt, (je kan er haast ni voor gekloot zijn, zeker als je een sales afwacht  ;) )

Army is een repro van TM, en de parts zijn compatibel naar verluid, persoonlijk vind ik ze erg mooi, mede door de accurate trademarks, ongezien voor die prijs !

Zelf ben ik geen speler, en heb geen ervaring met duurdere GBB brands, en hoe ze zich op de "battlefields" gedragen kan ik ook niet zeggen, maar op m'n "backyard range" vind ik ze best wel accuraat schieten, en hebben een goeie kickback, 

TOJtiv8.jpg

Heb je voor dat geld niet hetzelfde model tokyo marui?

Ja klopt, alleen ik zou graag een metalen sidearm willen. gewoon mijn persoonlijke voorkeur. 

Ik vermoed dat je voor een of ander US fighting forces sidearm wil gaan, USMC je motivatie ?

Zelf beb ik de Army Armament R27 (M1911 MEU) 

Hebben ze bij Taiwangun, en Gunfire, kost ongeveer 1/4 van diegene die jij zelf voorstelt, (je kan er haast ni voor gekloot zijn, zeker als je een sales afwacht  ;) )

Army is een repro van TM, en de parts zijn compatibel naar verluid, persoonlijk vind ik ze erg mooi, mede door de accurate trademarks, ongezien voor die prijs !

Zelf ben ik geen speler, en heb geen ervaring met duurdere GBB brands, en hoe ze zich op de "battlefields" gedragen kan ik ook niet zeggen, maar op m'n "backyard range" vind ik ze best wel accuraat schieten, en hebben een goeie kickback, 

TOJtiv8.jpg

Hele mooie replica! Ik ben niet zo van de afkortingen dus USMC zou moeten zijn United States Marine Corps (gokje moet kunnen op z'n tijd :D)

Persoonlijk vindt ik de 1911 variant gewoon hele mooie pistols. En gebruikte ze altijd in games als deze beschikbaar waren.

@AAC ik kan hem jammer genoeg op geen van de websites vinden ben ik gewoon blind of zijn ze niet meer beschikbaar?

allebei hartelijk dank voor de reacties. 

Persoonlijk vindt ik de 1911 variant gewoon hele mooie pistols. En gebruikte ze altijd in games als deze beschikbaar waren.

@AAC ik kan hem jammer genoeg op geen van de websites vinden ben ik gewoon blind of zijn ze niet meer beschikbaar?

M1911 rules gewoon  B)

Tijdloos design van meer dan 100 jaar oud, en nog verre van outdated , je hebt heel veel goede modellen, en dan heb je de M1911,  zo is het gewoon !

M1911 ligt echt geweldig lekker in de hand, je wil die gewoon nie meer loslaten  :P

Ze hebben bij Gunfire onlangs nog aan een kleine €48 of zoiets gestaan, en bij Taiwangun zijn ze idd out of stock, maar naar verluid krijgen ze weldra een nieuwe levering

http://gunfire.pl/product-eng-1152192687-R27-pistol-replica.html

M1911 rules gewoon  B)

Tijdloos design van meer dan 100 jaar oud, en nog verre van outdated , je hebt heel veel goede modellen, en dan heb je de M1911,  zo is het gewoon !

M1911 ligt echt geweldig lekker in de hand, je wil die gewoon nie meer loslaten  :P

Ze hebben bij Gunfire onlangs nog aan een kleine €48 of zoiets gestaan, en bij Taiwangun zijn ze idd out of stock, maar naar verluid krijgen ze weldra een nieuwe levering

http://gunfire.pl/product-eng-1152192687-R27-pistol-replica.html

Bedankt voor de reactie, 

ik heb nog nooit wat van Taiwangun / gunfire besteld, heb jij bij beide ooit wat besteld hoe ging dat en hoe te doen met het opsturen en douane en komen er nog invoerkosten bij en wat wordt de prijs dan ongeveer ?

denk dat ik nog heel eventjes wacht misschien tot taiwangun levering hebben kijken of ze hem dan ook weer binnen krijgen. 

Vrienden van mij hebben een Glock en hebben dan een precision barrel erin gedaan. Is dit mogelijk voor de R27 en heeft het überhaupt zin om dit aan te passen.

Bedankt !  

Denk dat 90% hier z'n replica's van bij Gunfire en Taiwangun heeft,  Gunfire duurt bij mij een week , Taiwangun 3 dagen.

Weet niet of je Belg of Nederlander bent, maar als Nederlander dien je een NAVB copie door te sturen dan.

Polen is EU dus geen invoerkosten, alleen verzendkosten, en die zijn afhankelijk van het bedrag van je bestelling

Wauw nooit echt rekening mee gehouden.. haha goed om te weten. 

Ik lees zojuist dat de magazijnen van Army nou niet zo heel goed zijn. welke andere magazijnen zouden eventueel op deze R27 passen elke 1911 magazijn of moet ik hier goed opletten?

Wauw nooit echt rekening mee gehouden.. haha goed om te weten. 

Idd ja, bvendien zijn ze ook goedkoper daar.

Ik lees zojuist dat de magazijnen van Army nou niet zo heel goed zijn. welke andere magazijnen zouden eventueel op deze R27 passen elke 1911 magazijn of moet ik hier goed opletten?

Kan je wel oplossen met betere valves te plaatsen, in je mags

Idd ja, bvendien zijn ze ook goedkoper daar.

Kan je wel oplossen met betere valves te plaatsen, in je mags

Ik heb letterlijk geen ervaring met sleutelen aan replica's en sommige benamingen snap ik ook niet helemaal haha 

Ziet er inderdaad wel makkelijk uit, denk dat mij dit wel gaat lukken. Dus als ik een extra magazijn van Army haal, en dan nog een betere valve haal en dit dus vervang zou dit geen enkel probleem zijn en dus (als het goed is) goedkoper klaar zijn dan wanneer ik een Tokyo Marui magazijn zou halen? onder voorbehoud natuurlijk. 

Ziet er inderdaad wel makkelijk uit, denk dat mij dit wel gaat lukken. Dus als ik een extra magazijn van Army haal, en dan nog een betere valve haal en dit dus vervang zou dit geen enkel probleem zijn en dus (als het goed is) goedkoper klaar zijn dan wanneer ik een Tokyo Marui magazijn zou halen? onder voorbehoud natuurlijk. 

Daar durf ik geen bevestigend antwoord op te geven, of dat nu echt hetzelfde gaat zijn,

maar wellicht komen der nog mensen je topic bekijken die meer relevante ervaring hier in hebben  :)

Hey iedereen,

Momenteel zijn er twee pistolen die mijn interesse hebben en waartussen ik twijfel. Het gaat om enerzijds de zwarte M9A1 van Socom Gear en anderzijds de zwarte of zilveren M9A1 van WE. Omdat ik compleet nieuw ben in deze wereld, is het erg lastig om een keuze te maken, dus ik hoop dat jullie hier wellicht meer over kunnen vertellen. Om het overzichtelijk te houden, heb ik mijn vragen hieronder puntsgewijs geformuleerd.

1) Afwerking. Wat zijn de verschillen in afwerking tussen WE en Socom? Welk van de twee vind je mooier afgewerkt en waarom? Naar wat ik gelezen heb, schijnt de afwerking van Socom beter te zijn; beamen jullie dat? Ik vind het belangrijk dat de verflaag mooi egaal en dekkend is en dat het product geen krassen of andere productiesporen vertoont. Aan de authenticiteit van de markings hecht ik weinig waarde. 

2) Verflaag. Bij welk merk is de duurzaamheid van de zwarte verflaag het best? Bladdert of slijt de verf door gebruik af, of is de verf juist slijtvast? 

3) CO. Kunnen de Socom en WE met het juiste magazijn ook op COgebruikt worden? De informatie op internet lijkt tegenstrijdig wat dit betreft namelijk.

4) Gasefficiëntie. Welk van de twee merken lijkt het meest gasefficiënt?

5) Gasadapter. Zijn de magazijnen van beide merken compatibel met deze gasadapter van Madbull?

6) Lekkende magazijnen. In oudere topics lees ik dat de magazijnen van WE weleens lekken. Is dat nog steeds zo? Welk van de twee merken heeft het beste magazijn?

Bedankt voor het lezen!  :)

Lysergine

In airsoftland is niets zeker. Het valt me op dat mensen logischerwijs altijd vragen wat het beste merk is maar ik denk dat het beter is te kijken per model. Ik heb van verscheidene merken verschillen modellen/materialen gehad waarvan de een tegenviel maar de andere prima beviel. Ik hoop met onderstaande toch een beetje te kunnen helpen:

Socom Gear en WE zijn voor zover ik weet hetzelfde merk. Socom Gear is WE maar dan mét licenties. Worden vaak beschouwd als hit or miss dus per model. Veelal vind ik de afwerking slecht en goedkoop bij deze merken, soms acceptabel zoals bij de Glocks. Ik heb alleen M9's gehad van KJW (M9 C02) en TM (Tactical Master). De eerste bevalt een airsoft buddy van mij prima de tweede valt tegen. Gezien mijn overige ervaringen met WE en Socom Gear zou ik terughoudend zijn nog eens een M9 van hun te proberen. 

Wat 1911's betreft: De Hi Capa 4.3 (In principe een 'variant'1911) bevalt mij dermate goed dat het mijn vaste secondary is. Ik heb er nog een aantal van andere merken maar omdat deze zo goed werkt heb ik die nog niet uitgeprobeerd. Echt aan te raden. Goede gasconsumptie, mooie cycle die absoluut niet hapert, goede magazijnen, berg upgrades en aftermarket parts die makkelijk te krijgen zijn. Ik speel er hele skirms mee als ik echt lichtgewicht wil rondrennen. 

Magazijnen van WE, TM, en KJW zijn soms allemaal onder elkaar uit te wisselen. Ik heb dit zelf kunnen uitproberen bij Glocks, M9 en 1911. Bij de 1911 is de compatibiliteit wel minder moet ik zeggen maar bij M9, Glock en Hi Capa ging het allemaal prima. Magazijnen zijn ook weer verschillend per model. Vooral na praktisch gebruik gaat zo een beetje alles lekken maar de beste magazijnen die ik tot nu toe heb ervaren zijn toch de TM Hi Capa en (off topic maar toch) de GHK G5 mags. De slechtste (lekken soms al out of the box) Socom Gear en Army. 

Dankje voor je antwoord!

Ik lees vaker dat magazijnen kunnen lekken. Wat lekt er precies? Gaat het om de verbinding tussen het magazijn en het pistool? Hoe kan men het lekken tegengaan?

Inmiddels ben ik naar België gegaan en heb daar voor het eerst enkele GBB pistolen vast kunnen houden en voelen. Ik ga sowieso voor een M9A1, alleen twijfel ik momenteel nog aan het merk. De trip naar België liet me inzien dat het verstandig is om ook naar andere merken dan WE-Tech en Socom te kijken. Het viel me immers op dat de trigger pull van de M9A1 van KJW steviger en duidelijker leek dan die van de WE-Tech Biohazard. Tussen deze twee pistolen was nog een ander groot verschil. Wanneer de slede bij zowel de WE Biohazard als bij de KJW verwijderd was, was het "onderstel" van de WE veel lichter dan bij de KJW. Met onderstel bedoel ik het gedeelte van een pistool zonder magazijn en slede, dus enkel hetgeen dat je vasthoudt. Het leek alsof het frame van het onderstel bij de WE Biohazard niet (volledig) van metaal was... Klopt dat? Of is de KJW gewoon zwaarder gemaakt?

Tot nu toe heb ik kunnen vinden dat de volgende merken de M9A1 verkopen:

We-Tech (Zelfde als Socom Gear)

KJW (zelfde als ASG, of niet??)

KWA (zelfde als KSC, of niet??)

Kan iemand mij misschien meer vertellen over de onderlingen verschillen wat betreft prestaties en afwerking tussen bovenstaande merken?

De M9A1 van Tokyo Marui trekt mij minder, aangezien ik een volledig  metalen pistool prefereer ook al is het een superieur merk.   

Geen probleem, daar is een forum voor toch? Ben ook zeker geen kenner dus misschien dat er nog andere forumleden zijn die ook nog info voor je hebben. 

Magazijnen lekken vaak doordat de rubbers niet meer goed afsluiten door bijvoorbeeld uitdroging of omdat het magazijn in het algemeen niet al te best gemaakt is. De baseplate sluit bijvoorbeeld niet aan of de ventielen zijn defect. Rubbers kun je gewoon vervangen, ventielen ook. You tube heeft veel tutorials voor het fixen van verschillende specifieke magazijnen die veel gebruikt worden. 

Verschillende merken gebruiken verschillende materialen dus verschillende replica's kunnen anders aanvoelen ondanks dat ze van hetzelfde materiaal gemaakt zijn. Met name kuntstof of plastic kan kwalitatief slecht of goed aanvoelen afhankelijk van het soort zo voelt de GHK G5 veel beter aan dan de kolf van de Marui VSR10. Beiden zijn van plastic.  De KJW is dus van ander materiaal gemaakt dan de WE ook al zijn ze beiden van o.a. metaal.

Wat die merken betreft voor zover ik er iets over kan zeggen: 

- WE en Socom gear zijn inderdaad dezelfde met als verschil licenties.

- KJW is niet hetzelfde als ASG. Het is zo dat ASG net zoals Cybergun meerdere merken rebrand. Ze kopen dus replica's van een merk, doen er 'iets' aan en verkopen het dan onder hun eigen naam terwijl ze waarschijnlijk een of andere overeenkomst hebben met de oorspronkelijke fabrikant. 

- KWA en KSC zijn (voor zover ik weet dus pin me er niet op vast) in principe hetzelfde maar KSC kun je bekijken als het Japanse bedrijf van KWA (wat voornamelijk in Taiwan zit). Dat betekent dus dat echt Japans gebaseerde replica's  van KSC van plastic zijn. Als je vervolgens een replica in handen hebt van KSC Tainwan is deze echter wel weer met metalen onderdelen. Loopt dus behoorlijk door elkaar heen. 

Wat de rest betreft: Ik ben toevallig zelf een tijdje op zoek geweest naar een M9 op forums e.d. en daaruit kwamen eigenlijk de Marui, KJW en KSC (system 7). Dat is alweer een tijdje terug en sinds die tijd ook het een en ander in bezit gekregen of gehad. Ik zou nog steeds zeggen dat de KJW een erg sterke prijs/kwaliteit verhouding heeft met name de C02 versie dus. 

KWA/KSC is vaak duur en onderdelen zullen moeilijker te krijgen zijn. Ik vind KSC meer een collectors merk. Toch is de M9 System 7 hier en daar wel goed aangeprezen. KWA is in mijn ervaring over het algemeen goed met hier en daar een misser. Ik ben heel tevreden geweest over het meeste wat ik van dit merk heb of heb gehad (MP7, Vector, HK45, MP9). Wat minder over andere modellen (USP Compact, MK23).  Van KSC (Japan) heb ik alleen maar een P10 en Mac 11. Vooral de eerste is niet echt solide. Met KWA heb ik op de MP9 na niet echt geskirmd dus over de prestaties kan ik zelf niet te veel zeggen. De afwerking is vaak wel erg netjes.

Hoewel je aan geeft dat Marui je niet echt aanspreekt vanwege het plastic is het denk ik toch het overwegen waard. Veel aftermarket onderdelen zoals reeds gezegd en vaak goede out of the box prestaties. Enige grote nadeel is dat ze vaak veel te duur zijn. Dit heeft voornamelijk te maken met de populariteit en de hype die rond het merk aanwezig zijn en waarvan handig gebruikt word gemaakt door verkopers. Marui's zijn meestal mooi afgewerkt zoals je van een Japans merk mag verwachten. Prestaties zijn meestal goed, soms wat minder. Mijn 4.3 vind ik dus echt fijn maar de Tactical Master vind ik tegenvallen en ook met de G26 Advanced zijn er problemen. Uiteindelijk is alles relatief. Probeer een shop te vinden met redelijke prijzen van rond de 130,- of minder. 

Met een wat kleiner budget zou ik voor een goede KJW gaan, voor een wat groter budget een betaalbare TM. 

Wat betreft de marui m9's

Als je daarvoor gaat ga dan wel voor de laatste serie, de m9a1. Het oude model m9 heeft bij mijn weten geen hop up. Of dit ook zo is bij de recente modellen van de "biohazard" serie durf ik niet te zeggen.