Jump to content

Recommended Posts

Alles is mogelijk! opletten dat het de retention niet in de weg gaat zitten.

Mooie tekening, ;)

Andere optie is een plaatje loctiten aan de achterkant. (secondelijm van loctite is belachelijk sterk, heb je wel een vlak oppervlakte nodig)

Al geprobeerd youtube filmpjes op te zoeken die een kydex holster maken naar molle? Dan hoef je het wiel niet zelf uit te vinden.

Succes!

Dit is een beetje het idee dat in mijn hoofd zit. Ga zo eens wat filmpjes zoeken.

Aangezien jij er al een gemaakt hebt, denk je dat ik met 2 van deze plaatjes genoeg materiaal heb voor 2 holsters?

Als je het zo ziet zo het haast moeten kunnen toch? Hij kan bij de barrel niet dicht maar wilde dat open laten voor wanneer er een suppressor op zit. Of dat kan en hij dan nog genoeg klemt moet ik nog uitzoeken.

aae4754a12dfb22fcf4870399ee08a6e.jpgf6884a90f3d85f04109b43698ef6ca97.jpg

Het is net mogelijk om 2 holsters eruit te persen, het is wel makkelijk om iets meer materiaal over te laten hangen ivm schuren enzo.

Inderdaad, dan staat hij wat meer open onderin, voor jou wat jij wilt maken is dat prima.

Als je gaat persen moet je wel iets achter je lampje leggen (hout oid.) anders moet je je lamp door een vernauwing drukken met holsteren en dat gaat je niet lukken. De vorm van de lamp moet dus doorgetrokken worden. Hier zijn ook zat filmpjes over te vinden. Persoonlijk heb ik dat nog niet gedaan, vond het teveel gedoe.

Ja klopt inderdaad. Moet toch al aan de gang voor de wat hoge front sight van de FNX dus die voor de lamp maak ik er wel bij.
Heb bij mijn ouders alle houtbewerkingsgereedschappen die ik kan wensen dus dat komt goed :D.

Oke het begin is gemaakt.
Heb even snel een hobby-bobby pers in elkaar geflanst voor de holsters.

O5CM2CA.jpg

kewkTlx.jpg

Weinig bijzonders maar het gaat doen wat het doen moet.

Dan het afplakken en opvullen. Ik vond een stripje hout in een T-vorm wat exact de hoogte was van mijn front sight. Helemaal super dus dat was snel opgelost.

zm31pbn.jpg

Om de flashlight baan te maken heb ik een bezemsteel gepakt en doormidden gezaagd. Kleine inkeping gemaakt voor de schakelaar en klaar.

Y5iyQYs.jpg

Hx04ADH.jpg

Voor het de- en montagebalkje heb ik gewoon een klein latje erachter gelegd die baan moet maken.

Hij balkje is net niet helemaal 'onder water' zullen we maar zeggen dus hoop daar nog wat retention vandaan te halen.

sayX0cI.jpg

OY2Vi0y.jpg

Ik heb besloten toch nog maar geen holster te maken waar de osprey ook doorheen kan. Dat werd wel gelijk heel ingewikkeld. Ik vind dit nu ook al spannend genoeg voor een eerste keer eigenlijk.
Verder denk ik straks wat retention via de onderzijde van het lampje te halen. Ben heel benieuwd hoe het uit gaat pakken.
Zie jij soms nog dingen die ik vergeten ben?:ph34r:

Gast! Je bent super netjes bezig!B)

Ik hoop inderdaad dat je genoeg retention overhoud, dat is het enigste. Maar ik denk dat het wel goed moet komen en anders kan je altijd het kydex opnieuw verwarmen en opnieuw persen met een nieuwe set-up.

Voor nu denk ik dat je enorm goed bezig bent en ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat.:D

Retention is idd wel mijn enige aandachtspunt ja.
Maar als ik hem hier en daar gewoon wat extra geef moet het vast wel lukken.

Vandaag nog wat paas verplichtingen afwerken en dan probeer ik hem vanavond te persen.

Heb jij trouwens een aparte oven gebruikt voor het verwarmen? Lees hier en daar dat je keuken oven gebruiken niet slim Is ivm de geur die zou blijven hangen...

Edit:
Onder het mom van 'geur is toch maar tijdelijk', de boel in de oven gedaan. Heb er toch 2, dan gebruikt vrouwlief maar even de andere :P
Het zijn stevige ovens dus heb de veilige weg gekozen met de temperatuur.
Eerst op 160 en naar eigen inzicht uiteindelijk opgevoerd naar 180. Merkte dat het even later iets begon te krimpen en heb het toen uit de oven gehaald en in de pers gelegd.

Merkte dat het kydex plakkerig was aan het foam maar ging verder prima.

De bovenste helft er opgelegd en dat was wel een beetje gokken omdat de afmetingen van beide sheets niet meer helemaal gelijk waren. Heb uiteindelijk de sheet bij de rmr gelijk proberen te houden en dan daarna te kijken hoe hij er uit zou komen.

Uiteindelijk het volgende resultaat. Hij ligt helemaal gelijk aan de onderzijde en bij de rmr een minimaal verschil. Ben best tevreden voor een eerste keer. Een blinde zou het graag zien zeggen we hier altijd.

Moet aan de buitenkant wel wat bijwerken omdat een houtje iets naar binnen is gedrukt.
Verder lijkt hij aardig gelukt.

Later van de week maar verder afwerken.

972c7dba87d63092709e47665076b87b.jpg7d6a5f907f3b1a1a4c9131a254f014c0.jpgfe8e430188f15ef07e7a1d0e13813f4f.jpg

Hij is er erg netjes uitgekomen!B), die stukjes die niet helemaal gelijk liggen kan je altijd nog gelijk trekken met schuren. heb ik ook gedaan.:D

Tip: de randen goed schuren en daarna met korrel 400 nat schuren en daarna nog met scotch brite , je randen worden dan super strak en glad.

Probeer een uitsparing te maken naar wat je fijn vind onder de grip, dan is het trekken fijner omdat je dan je hand er goed omheen kan doen.

Ben benieuwd als je van de week verder gaat, volgens mij wordt hij erg netjes!:)

Ik ga hem nog een stukje afzagen en daarmee idd de randen gelijk trekken.

De uitsparing voor mijn vingers bij de grip Had ik bewust nog even laten zitten. Bij de tutorials die ik zag haalden ze het meestal al weg maar wilde zeker weten dat ik niet teveel weg zou halen. Dus dan maar achteraf.

Morgen op het werk de lintzaag maar eens een slinger geven. Schuurpapier heb ik tot korrel 1000 dus dat moet ook goed komen.

Net ook het holster voor de Glock geperst dus die kan ik ook gaan maken.

@AAC, ik ben nu voor het kydex 16 euro kwijt en voor de slagringen en bouten 14 euro. Beide van Aliexpress.

Het foam had ik al liggen maar dat zou voor een stuk van 300 x 300 x 30mm €5,50 per stuk kosten op Zelfbouwcase.nl.

Ik gebruik nu 2 stukken van die afmeting.

Foam lijkt er wel van te lijden te hebben. De tekening nog van de replica blijft er wel in staan. Geloof sowieso dat het foam na een x aantal keren vervangen dient te worden.

Gister weer verder gegaan en grofweg wat lijnen getekend en net buiten de randen gezaagd.
Ik heb de gaten voor de eyelets niet recht tegenover elkaar gezet maar een paar mm verschil tussen links en rechts. Hierdoor krijg je een lichte kanteling naar achter.
(Hier op de eerste foto was dat nog verkeerd om :ph34r:)
eH4bZwl.jpg
tox0w86.jpg

Daarna op de schuurbank
S2luEUE.jpg

Vervolgens de eyelets er in geslagen en daarna nog een keertje langs de schuurband wat hij was toch ietsje verschoven. Volgende keer bewaar ik de schuurbank tot na het plaatsen van de eyelets. Nu is het dubbel werk, ook al is het zo gepiept met zo'n machine.
fcZFwA8.jpg

Genoeg ruimte voor de vingers
fjoDGAb.jpg

Retention is ook goed. Bijna te goed nu hij op mijn belt zit. Het materiaal wordt toch weer een beetje extra onder spanning gezet.
6PEBdZn.jpg

Resultaat
jPehDpu.jpg

Zit nu met een simpel stripje er achterlangs vast. Niet helemaal gelukkig mee, moet hier nog een keer wat aan tweaken
wuvSxpK.jpg

Al met al ben ik tevreden voor een eerste keer maar zie nog wel verbeterpuntjes voor een volgende.

- Beter nadenken over de positionering van de eyelets tov Molle.
- Meer materiaal over laten aan beide zijden. Nu is hij te plat en heeft te weinig ruimte om een bolling in te maken. Dacht eerst dat een ronding niet nodig zou zijn omdat hij niet op mijn been maar op de belt kwam, die aanname was verkeerd.
Daarnaast is het makkelijker om een betere kanteling(Cant) in je holster te maken als je wat meer vlees hebt.
- Denk dat het kydex toch net wat heter had gemoeten omdat hij hier en daar te weinig de contouren van de replica volgt. Kan ook aan de dikte liggen, ga daar nog een keer mee experimenteren.
Ook hier komt weer de afmeting van je materiaal om de hoek kijken. Ik had het vrij krap aangehouden en zodra het materiaal wat begon te krimpen in de oven heb ik het eruit gehaald. Wellicht was dat te vroeg, vaak bu-j te bang.

Voor de volledigheid:
Kydex 300x200x2AliExpress Sy tools sanying Knife DIY Store
Kosten €16,48
Eyelets QingGearAliExpress Xiaohe Trading Store
Kosten: €7,26
Boutjes QingGearAliExpress Xiaohe Trading Store
Kosten: €7,01
FoamZelfbouwcase
Kosten: €12,47  (€8,52 materiaal, €3,95 verzendkosten)

Je hebt een mooi holster gemaakt!

Wat vind je zelf niet fijn aan de manier van bevestigen dmv een strip aan de achterkant?

Inderdaad je hebt net iets meer materiaal nodig om de curve te kunnen maken.

Ik ben zelf ook bezig geweest met een kanteling maar vond dat toch niet prettig met trekken, (ik had wel de eyelets verticaal en op dezelfde hoogte gehouden en de replica gekanteld tijdens het persen.

Denk dat je er voorlopig veel plezier van gaat hebben en je volgende holster kan alleen maar beter worden omdat je nu merkt wat er eventueel verbeterd kan worden persoonlijk. Kortom nog meer maken!

Thanks. Holster voor de Glock is ook klaar, ben daar wat meer tevreden over. Die heeft echt die snappy *clack* als je de replica er in schuift. Scheelt wel een hoop als je niet loopt te ouwehoeren met lampjes etc.
Ik moet hem steeds weer iets aanpassen zodra ik hem ergens aan vast maak. Doordat hij iets onder spanning komt te staan loopt hij net wat te strak en schraap ik soms wat materiaal weg aan de binnenzijde.

Het is niet perse dat ik die stripjes niet fijn vind maar je ziet overal van die fancy belt loops. Dat ziet er iets netter uit.
Al is dit voor een molle bevestiging wel het meest praktisch denk ik. 

Maar net wat je zegt, een volgende wordt vast weer beter.

Die *clack* is heerlijk jaB)

Dat was ook 1 van de redenen om zonder lampje een holster te maken, het geklooi  eromheen, hoewel het natuurlijk wel een waanzinnig goed gevoel als het je is gelukt.

Ja belt loopt zien er fancy uit maarja... t moet functioneel zijn! Opzich je zou een malletje kunnen maken voor je belt loop voor molle dmv een verzetje in de mal waar de molle zou moeten komen dat zou ook al netter zijn. Maar uiteindelijk ziet niemand het en jij ook niet als je aan het rennen bent.;)