Jump to content
Gryphon

Constant beslagen bril... help!

Recommended Posts

Vorige week het dreft-trucje ook geprobeerd en moet zeggen dat me dit 100% meeviel. Bijna geen last meer gehad, totaal 2x ingesmeerd.

Bij mijn eerste skirm ook veel last van fog op mijn Swiss Eye Raptor,
daarna een oud foefje gehanteerd wat ik voorheen ook met m'n duikbril deed, klein druppeltje Dreft er in, met een klein beetje water en de glazen even wassen..
laatste keren niets geen last meer..

Ik zat juist te denken aan een SwissEye Raptor of Maverick omdat die het in de review van Airsoft-Heaven wel goed lijkt te doen. Hoewel het trucje met thee natuurlijk geen "echte" test is...

Voor CQB (rennen, rennen, rennen!) wil ik eigenlijk een paintball masker hebben. Bescherming rondom waardoor je veel meer risico durft te nemen wat het spel leuker maakt, lijkt me. Tussen het mondstuk en de visor (met dubbele ruit) zit een dikke laag foam, dus ik hóóp dat dat de hete adem een beetje naar buiten dwingt i.p.v. omhoog richting de visor.

careta_dye_i4_bl_5006027ddf574.png

Dit vind ik wel een interessante opmerking. Ik heb het namelijk niet zo op Facemasks en dergelijk juist om een omgekeerde reden. Spelers nemen dan inderdaad meer risico/zijn minder voorzichtig, maar dat maakt het spel in mijn optiek juist niet leuker. Vooropgesteld dat ik het type speler ben dat van realistische gameplay houdt, lokt het durven nemen van meer risico een beetje "Call of duty" gedrag uit. Rennen en rushen zoals in veel games gebruikelijk is zonder je al te veel druk te hoeven maken of je geraakt wordt en daarmee dus tactische gameplay.  Maar dat is mijn persoonlijke mening en ik weet dat ik daarmee op sommige tenen stap.

En dan on topic. Ik heb denk ik alles qua oogbescherming al geprobeerd. Boogie regulator en dat soort types zijn inderdaad loze beloften. Sprays, cloths en weet ik wat helpen een klein beetje, maar de goede ervaringen zijn meestal te wijten aan andere externe factoren dan aan de spray/cloth. Mijn ervaring is dat het beste werkt een Dye i3 masker, goggles met fan en een simpele Eyeshield. Maskers zijn geen optie voor mij zoals gezegd, goggles vind ik alleen bij een helm staan en die draag ik niet vaak (en ja ik ben een Guccicam Gearwhore Fashionado, proud of it) dus blijft een Eyeshield over. Een ESS Ice in mijn geval.

Die beslaat af en toe als de omstandigheden erg ongunstig zijn (weersomstandigheden, fysieke activiteit) maar doordat hij zo goed ventileert is dat ook zo weer weg. Wel is alles wat je op je hoofd draagt wat de ventilatie kan verminderen (pet met klep, shemag, facemask etc) nadelig voor het beslaan.

Het nadeel is alleen dat veel spelers daar iets te ver in doorschieten. Ik noem geen namen, maar er zijn inmiddels figuren in het wereldje waar ik van baal als ik bij ze in het team zit omdat ze geen moer doen om een objective te halen. Af een toe een kill maken omdat hun super-luxe-gepimpte AEG 60 meter haalt en ze vinden het wel prima. Niets geen sluipen, omtrekkende bewegingen of kleine squads om die objective te halen. Dat laatste vind ik persoonlijk vele malen leuker dan "tactisch" met je squad het veld over te lopen om aan het einde van de dag stoer te doen dat je bijna geen respawn nodig had (dat zijn vaak ook de figuren die het hardste klagen als een organisatie besluit een potje rush tussendoor te doen.)

Nee, geef mij maar een skirm waar je aan het einde van de dag stuk zit omdat je 30 keer heen en weer heb moeten rennen om de raketsilo bij B&A te cappen :P

Oh, sorry, off topic.

Het nadeel is alleen dat veel spelers daar iets te ver in doorschieten. Ik noem geen namen, maar er zijn inmiddels figuren in het wereldje waar ik van baal als ik bij ze in het team zit omdat ze geen moer doen om een objective te halen. Af een toe een kill maken omdat hun super-luxe-gepimpte AEG 60 meter haalt en ze vinden het wel prima. Niets geen sluipen, omtrekkende bewegingen of kleine squads om die objective te halen. Dat laatste vind ik persoonlijk vele malen leuker dan "tactisch" met je squad het veld over te lopen om aan het einde van de dag stoer te doen dat je bijna geen respawn nodig had (dat zijn vaak ook de figuren die het hardste klagen als een organisatie besluit een potje rush tussendoor te doen.)

Nee, geef mij maar een skirm waar je aan het einde van de dag stuk zit omdat je 30 keer heen en weer heb moeten rennen om de raketsilo bij B&A te cappen :P

Oh, sorry, off topic.

Eens, maar daar gaat wel of geen facemask niks aan veranderen ben ik bang. Dat is een kwestie van mindset en houding ten opzichte van het spel.

Wat ik ermee bedoel is meer van toepassing op CQB-lokaties waar enkelen met zoveel mogelijk bescherming als 'Terminators' over het veld rennen om zoveel mogelijk hits te scoren.

Hey Furo, wat zijn je bevindingen tot nu toe?

Tijdje met andere zaken druk geweest, vandaar de late reactie. Mijn ervaringen met de ESS Turbo fan zijn meer dan goed, sinds ik deze gebruik heb ik geen last meer gehad van een beslagen bril. De eerste keer had ik wel wat last van het dragen van de bril, voornamelijk te wijten aan de grootte van mijn hoofd. ;) Heb de bril daarna wat rechter gebogen zodat deze minder drukte op mijn gezicht; voorhoofd/slapen. Met deze betere pasvorm nu ook prima draagcomfort.

Ik skirm niet zo heel vaak, maar ben er nu drie keer een volle dag mee wezen spelen en alles draait nog steeds op hetzelfde batterijtje. Buiten speelde ik met de donkere lenzen en binnen met de gewone, beide werken prima en laten zich zonder moeite vervangen. Begin op standje 1 en als de bril dan toch wat begint te beslaan omdat ik damp als een bezetene dan ga ik naar stand 2 en poef, weg is de codens/fog. Heb binnen, van dichtbij, al meerdere keren een bb op de bril gehad en zie daar niets meer van terug, de lens houdt zich dus ook erg goed qua impact/beschadigingen.

Ik de bril gedragen in combinatie met een fast helmet, een boonie of een gewone cap. De strap is makkelijk te verstellen, tevens groot genoeg om over de helm te dragen en klein genoeg te stellen om onder de boonie of cap te dragen. Om alleen de bril te dragen lijkt misschien wat vreemd, tis immers geen klein ding en je bent niet aan het skiën.

f8MXPKD.png

Het geluid van de fan vind ik zowel op stand 1 als 2 erg goed te horen als ik film met een helmet camera, dat is mijn enige minpuntje. En de prijs is natuurlijk ook niet mis. Maar persoonlijk weegt dat niet op tegen een constant beslagen bril. Mijn allereerste skirm ooit heb ik constant lopen poetsen en dat wil ik nooit meer hoeven doen.

Voor mij als snel verhitte en extreem dampende Airsofter is dit een geweldige uitkomst.

Nee, dat valt zeker erg mee. In een zeer stille omgeving kan ik hem horen als ik me er op concentreer. Tijdens een skirm of gewoon in beweging hoor ik niets, moet dan zelfs een vinger erop leggen om te voelen of hij aanstaat.

Ik had voor mijn eerste skirm een setje Revision exoshield aangeschaft. De reviews waren lovend.. Ik had beter een setje Bosh ruitenwissers kunnen aanschaffen. Man man man wat is dat mega irritant. Uit frustratie de rubbers eraf getrokken maar ook dat hielp niet. Uiteindelijk maar een bril geleend van de organstatie van Paintballworld Arnhem. Verbazingwekkend fogde die niet! Ik weet helaas het merk en type niet. Ik heb nu een nieuw setje Lancer Tactical CA-223G Vented Airsoft Goggle voor €30 via Ebay aangeschaft. Ook hier zijn de reviews positief.

31RG0EF-NPL._SY355_.jpg

Als dit niet werkt ga ik mesh goggles aanschaffen!

Ik had voor mijn eerste skirm een setje Revision exoshield aangeschaft. De reviews waren lovend.. Ik had beter een setje Bosh ruitenwissers kunnen aanschaffen. Man man man wat is dat mega irritant. Uit frustratie de rubbers eraf getrokken maar ook dat hielp niet. Uiteindelijk maar een bril geleend van de organstatie van Paintballworld Arnhem. Verbazingwekkend fogde die niet! Ik weet helaas het merk en type niet. Ik heb nu een nieuw setje Lancer Tactical CA-223G Vented Airsoft Goggle voor €30 via Ebay aangeschaft. Ook hier zijn de reviews positief.

31RG0EF-NPL._SY355_.jpg

31RG0EF-NPL._SY355_.jpg

Ik wil nog eens de Zulu van Valken uitproberen.

Die bril werkt op het paintball principe,een dubbele lens.

Ik heb hem op de airsoft markt ff in de handen gehad,er wasem op geblazen en die condens verdween direct weer.

Dus ik hoop dat het wanneer je hem op hebt en rent,ook zo zal zijn.

Nou Arnold, wij hebben afgelopen zondag 18-12-16 in Assendelft de ZULU van Valken uitgeprobeerd . Volgens de verkoper was dit de oplossing van de eeuw. €31 neergeteld en vol vertrouwen het veld in. Binnen een kwartier een beetje condens erin, maar niet eraan toegeven natuurlijk. (Zal wel aan mij liggen) na 30 minuten waterdruppels , en na 45 minuten zag ik geen reet meer. Ik ging terug (blind man, blind man) en eenmaal aangekomen bij de veilige zone, zat mijn team maatje ook al zijn ZULU schoon te poetsen, en riep mij alvast toe , hoe blij hij met deze bril was. (Not)

Dus ......in het kort. De ZULU van Valken is ook geen aanrader

Er is een heel makkelijke oplossing. Facemask/Shemagh whatever je voor je mond en neus hebt weg doen. Die zorgen ervoor dat de warme vochtige lucht maar een kant op kan en dat is omhoog naar je bril.

Als je zonder speelt heeft de warme lucht amper tijd om iets met je bril te doen en is al afgekoeld zodra je hebt uitgeademt. Bij heeeeeeeel intensieve inspanning en de juiste (slechtste) omstandigheden heb ik nog wel eens een beslagen bril maar dat is te verwaarlozen. Overigens helpt het denk ik ook als je met open modellen speelt als ESS Ice etc die heel veel ventilatie toelaten.

Voor CQB (rennen, rennen, rennen!) wil ik eigenlijk een paintball masker hebben. Bescherming rondom waardoor je veel meer risico durft te nemen wat het spel leuker maakt, lijkt me.

careta_dye_i4_bl_5006027ddf574.png

Net het topic ff wat doorgelezen, en wellicht off topic, maar dit is dus precies de reden dat ik een hekel aan facemasks heb (naast dat ik ze oerlelijk vind maar dat is persoonlijk). Met een facemask is er inderdaad geen kunst aan om een kamer binnen te stappen. Een stukje angst hoort er wat mij betreft bij en is iets wat overwonnen moet worden. Het spel wordt er mijns inziens juist leuker op als spelers niet zomaar risicos nemen. Hierdoor wordt het denk ik een veel tactischer spel en minder run and gun.

EDIT Ik geloof dat ik dit punt al gemaakt had ergens in dit topic zie ik......never mind.

Ik ontkom jammer genoeg niet aan een meshmask al zou ik dan nog steeds weinig angst vertonen bij het binnenstappen van een kamer :P

1. Aangezien ik niet altijd op de kundigheid van mijn medespelers kan vertrouwen en ik niet vol putten in mijn gezicht op het werk kan verschijnen (laat staan bij klanten).

2. Ik adem zeer slecht door mijn neus, dus een vergrote kans dat men mijn tanden er uit schiet :(.

Wat betreft de bril heb ik al ca. 2 jaar een GX 1000 bril, wordt onder meer merken uitgebracht, en deze fogged bij mij in ieder geval niet. Bij extreme inspanning kan het een beetje voor komen, maar het is ook zo weer weg.

Ik ontkom jammer genoeg niet aan een meshmask al zou ik dan nog steeds weinig angst vertonen bij het binnenstappen van een kamer :P

1. Aangezien ik niet altijd op de kundigheid van mijn medespelers kan vertrouwen en ik niet vol putten in mijn gezicht op het werk kan verschijnen (laat staan bij klanten).

2. Ik adem zeer slecht door mijn neus, dus een vergrote kans dat men mijn tanden er uit schiet :(.

Wat betreft de bril heb ik al ca. 2 jaar een GX 1000 bril, wordt onder meer merken uitgebracht, en deze fogged bij mij in ieder geval niet. Bij extreme inspanning kan het een beetje voor komen, maar het is ook zo weer weg.

Bitje :)

<knip> Met een facemask is er inderdaad geen kunst aan om een kamer binnen te stappen. Een stukje angst hoort er wat mij betreft bij en is iets wat overwonnen moet worden. Het spel wordt er mijns inziens juist leuker op als spelers niet zomaar risicos nemen. Hierdoor wordt het denk ik een veel tactischer spel en minder run and gun.

Ik snap wat je bedoelt en die afweging moet iedereen voor zichzelf maken, denk ik. Ik moet er niet aan denken om 2 weken lang bloeduitstortingen in m'n gezicht te hebben of een tand kwijt te raken omdat ik een recreatief spelletje airsoft graag zo realistisch mogelijk maak voor mezelf. Met CQB reageren mensen soms zo jumpy dat je zomaar een BB van 4 meter afstand in je gezicht ontvangt... no thanks. Bovendien is een DYE masker erg klein, dus nog zat ruimte om op je voorhoofd, kaak of hals geraakt te worden. Alleen het "representatieve" gedeelte van je gezicht blijft netjes behouden :)

De grootste minpunten van een DYE zijn wat mij betreft dat je minder makkelijk door je scope kijkt en dat het eten/drinken in het veld een stuk lastiger maakt. Als ik met m'n DYE speel kijk ik haast niet meer door m'n scope en eten/drinken doe ik alleen nog in de spawn met m'n rug naar het veld toe. Niet ideaal, maar dat-ie nooit beslaat én je tanden heel blijven is toch wel erg fijn hoor.

Ik denk er nu zelf over om een neck gaiter met geïntegreerde mesh mouth guard te ontwerpen en te gaan laten produceren in China. Dat zoiets nog niet bestaat vind ik echt absurd.