Jump to content
Gryphon

Constant beslagen bril... help!

Recommended Posts

Ik presteer het dus om een ESS Crossbow bril, behandeld met FogTech (de best beoordeelde anti-fog druppels), te laten beslaan tijdens een koude dag in november. Dat is vrij klote, want met de elastieken van een facemask en headset over je pet, heb ik eigenlijk geen zin in nóg meer elastiek voor goggles. Nou helpt het iets als ik m'n pet achterstevoren op zet, waardoor de hitte minder blijft hangen; maar ik hoef maar 3 seconden een shemagh over m'n gezicht te trekken en ik kijk alweer door een natte ruit.

Ik zag de (mooie!) Swiss Eye Infantry bij Combatshop, die geadverteerd wordt als "with new 'ultimo antifog'-coating which does not fog up at all!" echter in de review van AirsoftDB klaagde men al direct dat de bril vooral erg gauw beslaat. Dergelijke beloftes hoef je dus ook niet meer te geloven. 

Ik overweeg nu serieus mesh goggles van Bitter End (als het goed genoeg is

...) maar wilde toch even checken waar jullie bij zweren. En dan bedoel ik vooral de airsofters die al wél door de bossen hebben gerend ;)

Ik ken amper brillen die niet beslaan, allemaal hebben ze er tot op bepaalde hoogte last van, van goedkoop tot duur. Ik gebruik nu de Siwsseye Outbreak in zowel oranje als smoke glazen. Ik 'wapper' tijdens het spel (als het veilig is) met de bril, dan voorkom je aanslag. Maar zodra je een boonie of cap op je kop hebt, kan de warme lucht slecht weg en hoppa, daar ga je dan. Mesh of goggles probeer ik niet eens, te weinig zicht mijnsinziens ... Overigens gebruik ik geen druppels of doekjes, al heb ik het wel liggen. 

09se40212%20swiss%20eye%20outbreak%20ora

Thanks!

Bij mij is het bijna niet meer een kwestie van beslaan, maar eerder van "nat worden". Het is zó onhandig als je naar voren drukt, op vijandig terrein bent en geen reet meer ziet omdat je bril nat is :( Ik ben er behoorlijk klaar mee en wil het nu echt goed oplossen. Grote goggles met ingebouwde fan zie ik momenteel niet zo zitten; misschien zodra ik me een GoPro kan veroorloven en met een helm ga spelen.

De Smith Optics Boogie Regulator ziet er ook wel interessant uit; een lo-pro bril met verstelbaar ventilatierooster in de ruit zelf. Maar

is ook dit niet genoeg om fogging te voorkomen. Het blijft dus nog even zoeken, maar toch eerst die FogTech doekjes maar eens een kans geven voordat ik m'n ESS Crossbow afschrijf.

Joan en ik hebben onze brillen vandaag ook binnen gekregen en heb hem nog geen minuut op of beslaat ook gelijk, ben nu allerlei gaatjes en dingen aan het maken om te kijken of het helpt. (aan de boven en onder zijde, ik maak de bril niet letterlijk kapot)

Ja, vermoed dat het nog wel even gaat duren voordat ik dé oplossing heb gevonden, maar op het moment overweeg ik mesh goggles van Bitter End. Eerst nog even de doekjes van FogTech proberen op m'n ESS Crossbow. Daar had ik vorige keer wel baat bij.

Voor CQB (

) wil ik eigenlijk een paintball masker hebben. Bescherming rondom waardoor je veel meer risico durft te nemen wat het spel leuker maakt, lijkt me. Tussen het mondstuk en de visor (met dubbele ruit) zit een dikke laag foam, dus ik hóóp dat dat de hete adem een beetje naar buiten dwingt i.p.v. omhoog richting de visor.

careta_dye_i4_bl_5006027ddf574.png

@ Gryphon en de rest,

Ik las net op het forum van ACN (Airsoft Club Nederland) een artikel over een beslagen bril.

Hier word het vaak aangeraden om een beetje tandpasta in je bril te doen en dit net zo lang uit te smeren tot je geen tandpasta meer ziet. Hierna even afspoelen en laten drogen.  en hierna om de 2 a 3 skirms de bril insmeren met scheerschuim en weer schoonmaken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en als iemand het (al) heeft geprobeerd graag laten weten of het werkt.

Greetz...

Bron: Airsoft Club Nederland

Omdat Juïn gaat starten met een paintball masker heb ik me ook nog even ingelezen en kwam deze review tegen. Het beste masker (hoewel dat altijd subjectief is, natuurlijk) is ook nog eens spotgoedkoop:  de Proto Switch € 34 bij GoPaintball.nl. Wel even meteen even een themal lens bij aanschaffen à € 29; deze dubbele glazen schijnen hét wapen te zijn tegen fogging.

http://www.youtube.com/watch?v=bh4TsshRVqU

Overigens heeft WileyX ook een low-profile goggle met "dubbelglas" zagen we op de Tactical & Adventure Fair. Kan het model online alleen nergens vinden :/

Wil mensen dit toch even meegeven.

Ikzelf heb de eerste 2 skirms ook ontzettend last van een beslaande bril gehad!

Puur op de gok heb ik voor €4,50 een No fog cloth van ESS meebesteld bij airsoftshop.be.

Heb deze afgelopen zaterdag getest bij Balls & Arrows en moet zeggen, werkt echt top!

Geen enkel moment last gehad van Fog. Stainless heeft het ook op z'n goggles gedaan en ook hem heeft het geholpen!

Ik kan het dus alleen maar aanraden, en al helemaal voor €4,50!

Ik heb ook de ESS crosbow met meegeleverde antifog, na een jaar gebruik ben ik er toch achter hoe je zorgt dat ze de gehele dag niet beslaan:

De bril met antifog insmeren met je vingers, daarna met een doekje de bril helemaal schoonpoetsen dat er geen antifog meer op lijkt te zitten. Daarna zonder al te veel vieze vingerafdrukken de bril opzetten en dan t belangrijkste advies:

-De bril en dna vooral de crossbow moet je niet te ver tegen je hoofd aanzetten, er moet gewoon iets ruimte tussen zitten zodat hij kan luchten. een klein beetje ruimte zal ook niet je bescherming beinvloeden, zeker als je de neckstrapdinges gebruikt :)

Ik had voor mijn eerste skirm een setje Revision exoshield aangeschaft. De reviews waren lovend.. Ik had beter een setje Bosh ruitenwissers kunnen aanschaffen. Man man man wat is dat mega irritant. Uit frustratie de rubbers eraf getrokken maar ook dat hielp niet. Uiteindelijk maar een bril geleend van de organstatie van Paintballworld Arnhem. Verbazingwekkend fogde die niet! Ik weet helaas het merk en type niet. Ik heb nu een nieuw setje Lancer Tactical CA-223G Vented Airsoft Goggle voor €30 via Ebay aangeschaft. Ook hier zijn de reviews positief.

31RG0EF-NPL._SY355_.jpg

Als dit niet werkt ga ik mesh goggles aanschaffen!

Ik wil nog eens de Zulu van Valken uitproberen.

Die bril werkt op het paintball principe,een dubbele lens.

Ik heb hem op de airsoft markt ff in de handen gehad,er wasem op geblazen en die condens verdween direct weer.

Dus ik hoop dat het wanneer je hem op hebt en rent,ook zo zal zijn.

Ik heb afgelopen zondag in Arnhem ook zo'n ellende gehad met m'n bril, echt te vervelend. De bril die ik gebruikte was een Lancer van Swiss Eye. Heb ook nog een paintball masker geprobeerd, maar ook dat was niets. En het is niet zozeer het beslaan van de bril, maar het nat worden, condensvorming. Needless to say dat je zo amper een lekker potje kunt spelen.

Ik heb daar ook met meerder jongens gesproken en na veel googlen heb ik de Turbofan Goggles van ESS besteld op Ebay. Het is een rib uit m'n lijf, maar ik ga er vooralsnog vanuit dat het de beste en verstandigste investering in mijn Airsoft hobby zal zijn. 

ProfileTurboFan(220).png

Mee eens daarom staat er ook juiste ventilatie. Het continu verversen van de lucht die er tussen zit. Zodat het vocht wat in de lucht zit plus het verdampte vocht van je gezicht wordt afgevoerd voor dat het can condenseren tegen je lens. Dit bereik je alleen maar dmv een fan.

Sommige brillen hebben een film waardoor de lens niet of bijna niet beslaat. Een ander probleem wat je dan krijgt is druppelvorming aan de binnenzijde van je goggles. Ook irritant.

Mede namens Garmon hierboven en de lovende reviews ben ik nu ook aan de ESS Turbo fan en voor de dingen in huis (waar mijn andere bril beslaat) blijft ie mooi helder. Ik moet hem nog testen in het veld, maar verwacht er zeer tevreden over te zijn!

Garmon, iemand waarschuwde wel voor het bijgeluid van de motor voor als je filmpjes maakt met een helmet cam. Net als jij dus... ik heb er echter nog nooit iets van vernomen bij jouw filmpjes, hoe zijn jouw bevindingen hiermee?

Mede namens Garmon hierboven en de lovende reviews ben ik nu ook aan de ESS Turbo fan en voor de dingen in huis (waar mijn andere bril beslaat) blijft ie mooi helder. Ik moet hem nog testen in het veld, maar verwacht er zeer tevreden over te zijn!

Garmon, iemand waarschuwde wel voor het bijgeluid van de motor voor als je filmpjes maakt met een helmet cam. Net als jij dus... ik heb er echter nog nooit iets van vernomen bij jouw filmpjes, hoe zijn jouw bevindingen hiermee?

De fan is nauwlijks hoorbaar op stand 1 in de video. (Dit is ook de standaard fan snelheid.)

Als ik de fan op "turbo" zet dan is hij wel goed te horen ja. 

Zal zodra ik EINDELIJK mijn NABV betaling heb mogen doen (wacht al 2 weken op een automatisch incasso) en ik mijn AA heb kunnen kopen .. Een review doen van de 2 brillen die wij hebben aangeschaft. Ben er met 1 gaan hardlopen en daar had ik totaal geen fogging. Maar .. ik zal een goed review (met filmpje) maken over de goggles. Ben zowiezo met een site bezig waar enkel door gebruikers geposte test reviews betreffende airsoft op kunnen worden geplaatst. Ik mis nogal wat echte gebruikers reviews... Iedereen pakt wel een doosje uit maar een echte field test zie je (veel te) weinig.

To be continued :)

Bij mijn eerste skirm ook veel last van fog op mijn Swiss Eye Raptor,
daarna een oud foefje gehanteerd wat ik voorheen ook met m'n duikbril deed, klein druppeltje Dreft er in, met een klein beetje water en de glazen even wassen..

laatste keren niets geen last meer..