Jump to content
madmonkey

Verschillende bucking/nub/barrel tests

Recommended Posts

Ja maar als ge zo'n dp moet instellen om niet ondervolumed te zijn dan gaat u efficiency ook de deur uit denk ik niet? En joule creept dat niet hard op zo'n settings?

Nee, efficiëntie is zelfs beter bij een F1. Omdat het een ander type solenoid en poppet is, zijn de dwell times anders. Joule creep zal wel ongeveer hetzelfde zijn denk ik.

Een fusion engine heeft een bepaalde minimale dwell nodig om de poppet open te laten gaan, anders heb je deadshots. En met de stock poppet ben je dan echt serieus overvolumed. Een lightning banjo en poppet shim zorgen er voor dat uw poppet sneller kan sluiten en doe uw DP naar beneden gaan. 

Een low flow poppet zorgt dat de lucht er minder snel door loopt en haalt uw DP ook naar beneden.

Met een gouden poppet en lighting banjo moet mijn DP minimaal op 10 zetten of ik ben onder volumed. Met de zwarte en rode ben ik altijd overvolumed. Zelfs op een orga.

Met de gouden poppet moet ik wel 100psi hebben voordat ik genoeg FPS heb, dus ben er nog niet helemaal uit wat m'n favoriete poppet wordt. De andere poppets kan ik op 70-80psi maken wat de boel weer efficienter maakt.

En eerlijk gezegd zie ik weinig verschil in semi. Pas op full auto zie je dat de groupings echt beter worden met een lage DP.

Ohja, de bbs waarmee ik getest heb zijn 0.30g en 0.33g. Met 0.40g bbs zullen de resultaten weer anders zijn, maar die zijn veel te duur om op burst/full auto te gebruiken :P