Jump to content
Hysteria

Magazijn vraagje voor M4

Recommended Posts

Zoals de titel al zegt een vraag over M4 magazijnen. op Unit13 staat dit over de verschillende magazijnen.

-Een High Cap magazijn geeft u de mogelijkheid enkele honderden BB's te kunnen laden.

Vaak meer dan 120rnds. Deze gebruiken een handmatige opspanveer om de BB's de kamer in te duwen, vanuit het interne BB compartiment.

-Een Mid Cap magazijn geeft u de mogelijkheid enkele tientallen tot honderd BB's te kunnen laden.

Dit is voor spelers die wel realisme willen, maar niet gebonden willen zijn aan een lage magazijn capaciteit.

Meestal zitten deze magazijnen tussen 60 en 120rnds. Deze gebruiken een veer om de BB's de kamer in te duwen.

-Een Low Cap magazijn geeft u de mogelijkheid enkele tientallen BB's te kunnen laden,

dit voor een realistischere speelbeleving. Vaak heeft deze het realistische hoeveelheid van het

wapen waar het op is gebaseerd (meestal tussen 30 en 50 rnds) Deze gebruiken een veer om de BB's de kamer in te duwen.

Nou is mijn vraag: is het zo met een Mid cap magazijn dat je niet meer de tandwiel aan de onderkant te hoeven draaien?

En zou iemand mij kunnen uitleggen hoe dit ongeveer werk / een topic / website hier over plaatsen want ik kan het niet vinden...

Mocht deze vraag al gesteld zijn of in de verkeerde plek gepost zijn mij excuus daarvoor.

Een midcap maakt geen gebruik van een wieltje nee, in principe is het heel simpel er zit aan de bovenkant van het magazijn een gat waar de bbs door heen worden gedrukt. In het magazijn zelf zit een baan waar de bbs doorheen gaan, afhankelijk van het magazijn en de lengte van deze baan kunnen er meer of minder bbs in het magazijn. Aan de andere kant van de bbs zit een follower en een veer die terugdrukken op de bbs. Zolang je de pin die de bbs tegenhoudt niet wegdrukt blijven de bbs zitten net zoals op een high cap maar als je hem dus in een replica stopt laat het de bbs gaan. Heel erg uitgelegd in jip en janneke taal XD. Met een midcap kan je dus bijna alle bbs verschieten in het magazijn zonder ergens aan te draaien, alleen de laatste 2-4 blijven in je hop up unit en vallen eruit als je mags wisselt, met uitzondering van enkele mags die wel letterlijk alle bbs in een midcap kan feeden zoals de G&G mid caps.

Even ter toevoeging aangezien ik niet helemaal weet wat je zoekt.

Er zijn ook hicap Flash magazijnen met een touwtje. Hier trek je ~5x aan en het merendeel van je magazijn gaat gewoon leeg zonder bij te winden. Afhankelijk van merk moet je soms vlak voor het einde of tussendoor nog een keer trekken.

Allereerst bedankt voor de reacties zoals altijd!

Persoonlijk zoek ik een Midcap die op de Specna Arms M4 past zou fijn zijn dat het magazijn alle BB's eruit schiet, maar mochten er een paar uitvallen bij het wisselen zou ik niet echt een probleem vinden. Het gaat erbij mij om dat het gewoon goed past (niet rammelt) en eventueel als de mogelijkheid er is geen kunststof.

Groetjes,

Midcaps blijven moeilijk net als het niet rammelen. Ik heb verschillende Specna Arms gezien met wat verschil in magwell. Het ene magazijn zit er strak in en de ander wat losser. Ik heb echter bijna alleen maar ervaringen met PMAG en kunstof magazijnen, dus metaal kan ik je niet mee helpen (al is er wel een E&L M4 Midcap onderweg, dus wellicht later deze week nog)

Kunststof:

- Specna Arms Midcaps (kunststof en mogelijk oude variant) -> Feeding issues en zitten erg los

- G&G -> Feeding issues

- Airsoft Systems -> max 85 BBs, voor sommigen wat te weinig, maar zitten erg mooi

- Evike BAMF -> zitten losjes in 2 van mijn eigen Specnas, maar goed in een recente SAEC Specna

- Skirmshop PMAG -> zitten en feeden goed

- Modify XTC -> Zitten in de mijne goed, feeden goed en als ze te strak zitten eenvoudig bij de schuren