Jump to content
tan1415

Welke tactical gloves?

Recommended Posts

Volgens mij heb ik beide, maar de eerste vind ik persoonlijk fijner zitten. De eerste zijn hele goede mechanix wannabes.

Same here, prima dingen.

Enige minpunt is dat bij één paar op de top van de vingertop een naad loopt. Maar voor dat geld hoor je mij niet zeuren.

Ik zelf gebruik echte mechanix en dan de "vent covert", deze bezitten over de hele palm en rug van je hand kleine ventilatie gaatjes waardoor deze in de zomer bijna nooit warm worden en in de winter heb ik desondanks ook geen koude handen. Daarnaast zijn deze niet te dik waardoor je eigenlijk elke beweging nog prima kan doen, maar dik genoeg dat je bb hits niet als pijnlijk ervaart. Ze zijn niet zo goedkoop als op aliexpress, maar 25 euro is nou ook weer niet heel duur te noemen.

Ik ben fan van Mechanix Originals. De handpalmzijde is dun genoeg om contact met je replica goed aan te voelen en op de vingers prima contact te maken met bijvoorbeeld de trekker.

Dit weekend heb ik ermee geklommen op een redelijk stijle helling met scherpe stenen en rotsen, tussen doornen en stevig hoog gras wat nog weleens wil snijden. De handschoenen hebben mijn vingers van de nodige blessures beschermd.

Handschoenen zijn niet echt een must (ligt een beetje aan je speelstijl en load-out inspiratie), maar als je ze nodig hebt voor bescherming, koop dan een paar goede.