Jump to content
SuicidalGoat

CAA M4 Carbine (FPS Test & Semi/Auto niet helemaal lekker)

Recommended Posts

Dag allemaal,

Ben onlangs gestart met Airsoft, en heb het een en ander besteld. Waaronder mijn CAA M4 Carbine. (Klik voor pagina van wapen) Prima wapen, maar heb er wel een klein probleempje mee.

Er zit een Semi en Auto op, toch wanneer ik em op semi zet, schiet die automatisch. Heel raar, weet ook niet hoe ik dit moet oplossen. Kan de batterij hier iets mee te maken hebben? Op dit moment zit er een 11.1v in. (Klik voor pagina van batterij)

Ook vind ik het raar dat wanneer ik een schot in mijn FPS Tester schiet, deze maar uitkomt op 160 - 180. Terwijl het wapen eigenlijk ~400 zou moeten zijn. Ook geeft deze aan dat ik op ~0.30 J schiet, terwijl dit 1 zou moeten zijn.

Tips? Oplossingen? Heeeel erg welkom, ik heb namelijk geeeen idee.

Wat Rebel al zegt, 11.1 in een stock replica is niet heel erg aan te raden. Aangezien je het net aangeschaft hebt is het misschien niet onverstandig gewoon weer terug naar de winkel te gaan. Voor hetzelfde geld gaat het niet goed door de 11.1V. Hoe dan ook moet de gearbox er uit en open om te zien waar het probleem verder ligt.

Heb em van safarasoftair.com en zie et eerlijk niet zo zitten om die terug te sturen naar italie... Ook moet ik eerlijk zeggen dat ik et niet durf uit elkaar te halen, voor angst dat ik em niet meer zoals het hoort/goed is terug te krijgen in vorige staat.

Heb zojuist wel de goeie batterij erbij besteld wat ze bij het geweer aanraden. Deze zal wss a.s week binnenkomen. (Van Unit13). Ik hoop dat dat eigenlijk veel oplost, hopelijk is dan het FPS probleem ook weg? Of  moet dat een andere oorzaak hebben?

Misschien heb je de hop-up te strak afgesteld (deze moet volledig open voor een test), of heb je de mags geladen met zwaardere BB's dan de ingestelde .20 BB's in de chrono?

En waarom het niet verstandig is om in een stock replica een 11.1V te stoppen is omdat deze vaak veel (véél) te sterk is voor de standaard motor, tandwielen en plastic onderdelen die gebruikt worden om de kostprijs van die dingen laag te houden. Zou zonde zijn als je na anderhalf uur skirmen je hele gearbox kapot geschoten hebt... Een 7.4V is vaak geen probleem, mocht je bij LiPo willen blijven (geen slecht idee).

Dag allemaal,

Ben onlangs gestart met Airsoft, en heb het een en ander besteld. Waaronder mijn CAA M4 Carbine. (Klik voor pagina van wapen) Prima wapen, maar heb er wel een klein probleempje mee.

Spreek voortaan over een replica of AA (airsoft aparaat)  ;) 

Ook vind ik het raar dat wanneer ik een schot in mijn FPS Tester schiet, deze maar uitkomt op 160 - 180. Terwijl het wapen eigenlijk ~400 zou moeten zijn. 

Ook geeft deze aan dat ik op ~0.30 J schiet, terwijl dit 1 zou moeten zijn.

Energie (Joule)  is snelheid X massa , op 400 fps zal je (afhankelijk van het BB gewicht) wel ergens rond de 1joule (of meer) zitten 

Waneer je fps zoals nu , omlaag gaat zal dus ook de energie (Joule) inzakken.

1 Joule is 328 FPS op een .20 gram bb, 400 FPS is ongeveer 1.5 joule op een .20, 1.2 joule oftewel 360 FPS op een .20 is de max FPS die je in NL mag voor een full auto replica.  Ik acht de kans klein dat je FPS zal verbeteren met een 7.4V Lipo. Daarnaast kan je beter gewoon lipo's halen bij hobbyking, zijn een stuk goedkoper. Je lage FPS is eerder een probleem met je air seal, wat een makkelijke probleem kan zijn om op te lossen of heel uitgebreid en lang.