Jump to content

Photo

HPA, wie/wat en hoe?

• Please log in to reply
71 replies to this topic

Robske79

Robske79

Dedicated Member

• Members
  • PipPipPipPip
  • 875 posts
  • Bingelrade
Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met de aeg versie van mancraft. Ik ben aan het kijken voor een dmr setup op hpa. Aangezien deze alleen semi auto heeft en puur mechanisch is leek het mij wel interessant.
Wat ook standaard is bij mancraft is dat ook de nozzle naar voren staat. Closed bolt dus. Hoor nou opeens dat dat veel beter werkt.

Ik neig op het moment heel erg om een set te kopen bestaande uit de hpa engine en stock van mancraft. Enige wat ik dan nog moet hebben is een regulator en 2x 13ci fles.
Zijn er onderbouwde negatieve dingen aan de mancraft set? Oh ja voor de mensen die het willen weten ik heb geen 2 sec delay nodig.

robske79.jpg

Rebelattack

Rebelattack

Dedicated Member

• Members
  • PipPipPipPip
  • 554 posts

Ik heb er nooit echt iets over gehoord. Het ziet er wel leuk uit, maar ik vraag me dan af of een drop in niet makkelijker is, slechts 2 selector plates nodig eentje voor <360 FPS met full auto optie en een selector plate met single only voor de <450 FPS. Zeker als je toch geen 2 sec delay nodig hebt dan is dit net zo makkelijk. Ik snap echter ook wel de charme van de SDIK, closed bolt is blijkbaar een stuk prettiger en ook is de prijs een stuk aantrekkelijker, daarnaast nozzles wisselen is blijkbaar gewoon een goeie AEG nozzle vinden en die erop plaatsen en de onderdelen die niet worden geleverd zitten toch al standaard in de AEG waar je het in plaatst, je bent alleen gelimiteerd to semi only. 

Mij lijkt het afstellen van de FPS met een FCU makkelijker en ik vind een full auto of 3-round burst optie niet heel verkeerd dus ik zal deze niet als eerste systeem aanschaffen, maar mogelijk is het wel een leuk en goedkoper alternatief voor een 2de replica.

• Robske79 likes this

HugLife

HugLife

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 284 posts

Nou heb ik onlangs mijn TM hi-capa 5.1 weer een stuk verder geupgrade met een Airsoft master piece/Gunsmith bros slide, en nog meer interne upgrades.

Aangezien ik op indoor velden of CQB tereinen een pistol primary speler ben wil ik binnenkort wat magazijnen gaan HPA tappen.

Nou is mijn vraag: als ik een 2ehands duikfles weet te scoren zonder keurmerk, wat gaat het mij kosten om daar weer een keurmerk op te krijgen en wat kost het nou ongeveer om een duikfles te vullen, en hoelang doe je daar mee? (bijv. een 10L fles)

huglife.jpg

Rebelattack

Rebelattack

Dedicated Member

• Members
  • PipPipPipPip
  • 554 posts

En toen deed wolverine zijn slag terug met ook een true closed bolt system voor AEG's: https://www.youtube....h?v=tDpQHU--aIs.

Desondanks vraag ik me af of ik toch niet liever voor een gen 2 ga want een closed bolt betekent  dat het een gelimiteerd air volume heeft, dit zou wel weer moeten resulteren in dat de closed bolt system vanwege het fixed air volume minder misbruik kan maken van joule creep omdat je FPS afhankelijk is van je druk.

Hier een goeie comparison: https://www.youtube....h?v=iTiBZSJEjW0.

broodro0ster

broodro0ster

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 82 posts

En toen deed wolverine zijn slag terug met ook een true closed bolt system voor AEG's: https://www.youtube....h?v=tDpQHU--aIs.

Desondanks vraag ik me af of ik toch niet liever voor een gen 2 ga want een closed bolt betekent  dat het een gelimiteerd air volume heeft, dit zou wel weer moeten resulteren in dat de closed bolt system vanwege het fixed air volume minder misbruik kan maken van joule creep omdat je FPS afhankelijk is van je druk.

Hier een goeie comparison: https://www.youtube....h?v=iTiBZSJEjW0.

Ben benieuwd wat ie zal kosten.

Als hij 450euro zal kosten, dan ben je beter af door 50euro bij te leggen en een fusion engine in huis te halen. Met dual solenoid heb je eindeloos veel opties en tuning mogelijkheden.

Rebelattack

Rebelattack

Dedicated Member

• Members
  • PipPipPipPip
  • 554 posts

Ben benieuwd wat ie zal kosten.

Als hij 450euro zal kosten, dan ben je beter af door 50euro bij te leggen en een fusion engine in huis te halen. Met dual solenoid heb je eindeloos veel opties en tuning mogelijkheden.

Ik ga er niet vanuit dat hij meer zal worden dan de Gen2's maar inderdaad als hij tegen die prijs aanlicht is het zonde, kan je nog beter zelfs een mancraft V2 kit halen heb je dan wel geen full auto meer maar kost ook maar 200 euro.

broodro0ster

broodro0ster

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 82 posts

Ik ga er niet vanuit dat hij meer zal worden dan de Gen2's maar inderdaad als hij tegen die prijs aanlicht is het zonde, kan je nog beter zelfs een mancraft V2 kit halen heb je dan wel geen full auto meer maar kost ook maar 200 euro.

Van de Reaper gaan ze ook een semi only versie uitbrengen zonder FCU. Die zal ook goedkoper zijn, maar nog steeds meer als 200euro.

Ik gok inderdaad dat de Reaper met FCU en Gen 2 met FCU in dezelfde prijsklasse gaan liggen, maar das dus 450euro... Enkel de Gen 2 spartan editie is te verkrijgen onder de 400euro, maar afstellen met de trigger voor de dwell vind ik eerlijk gezegd maar niks. Een instelbare FCU is zoveel handiger.

Rebelattack

Rebelattack

Dedicated Member

• Members
  • PipPipPipPip
  • 554 posts

Van de Reaper gaan ze ook een semi only versie uitbrengen zonder FCU. Die zal ook goedkoper zijn, maar nog steeds meer als 200euro.

Ik gok inderdaad dat de Reaper met FCU en Gen 2 met FCU in dezelfde prijsklasse gaan liggen, maar das dus 450euro... Enkel de Gen 2 spartan editie is te verkrijgen onder de 400euro, maar afstellen met de trigger voor de dwell vind ik eerlijk gezegd maar niks. Een instelbare FCU is zoveel handiger.

Yup had ik allemaal gezien, ik weet niet misschien is een fusion engine voor 500 euro ook niet verkeerd maar daar zit dan ook geen FCU bij of wel? Hoe werkt het daar dan bij? Ik vind het idee van een drop in toch ook wel fijn.

broodro0ster

broodro0ster

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 82 posts

Yup had ik allemaal gezien, ik weet niet misschien is een fusion engine voor 500 euro ook niet verkeerd maar daar zit dan ook geen FCU bij of wel? Hoe werkt het daar dan bij? Ik vind het idee van een drop in toch ook wel fijn.

Toch wel. Alles zit in de doos die je nodig hebt om te schieten behalve de lipo. De FCU is zelfs met een LCD schermpje. Zeer fijn om alles in te stellen :-) Dan kan je ook netjes de waardes van de instellingen noteren als je verschillende uppers hebt. 

ForShizzle

ForShizzle

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 81 posts
Is er iemand die erg handig is met het uitlijnen van een hpa setup? Ik krijg mijn VFC HK416 met wolverine Spartan maar niet zuiver. Ik heb er nu al zoveel geld in gestoken dat ik het een beetje zat begin te worden. Ik heb meerdere hopups (3x), buckings en barrels (origineel, madbull en orga) geprobeerd, maar bb's blijven alle kanten op schieten. Het kan bijna niet anders dan dat het aan de uitlijning ligt, maar dat krijg ik niet voor elkaar 😖 Is er iemand of ken je iemand in Noord-Holland die het voor elkaar kan krijgen? Thanks!

forshizzle.jpg

Longshot

Longshot

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 311 posts

Is er iemand die erg handig is met het uitlijnen van een hpa setup? Ik krijg mijn VFC HK416 met wolverine Spartan maar niet zuiver. Ik heb er nu al zoveel geld in gestoken dat ik het een beetje zat begin te worden. Ik heb meerdere hopups (3x), buckings en barrels (origineel, madbull en orga) geprobeerd, maar bb's blijven alle kanten op schieten. Het kan bijna niet anders dan dat het aan de uitlijning ligt, maar dat krijg ik niet voor elkaar 😖 Is er iemand of ken je iemand in Noord-Holland die het voor elkaar kan krijgen? Thanks!

misschien dat je de hulp van Bas kan vragen van Airsoftwinkel in Zaandam? Die heeft als het goed is wel ervaring met dit...

Humans gott nothing on us.....

ze_dWARf

ze_dWARf

Dedicated Member

• Members
  • PipPipPipPip
  • 510 posts
  • België
https://youtu.be/wBjVFhkR-NA

One step at a time.
Krystar SPR/CQBR

Daytona SCAR-L