Jump to content
LittleBoeddha

Maple Leaf Barrel + Bucking + Nub "Issue"

Recommended Posts

Wellicht heeft die andere barrel toch net wat meer ruimte in de outer dan de prommy. Of misschien licht krom? Apart iig.

Gisteren getest de fps zit nu na 15 schoten tussen de 351 en 354 strak...

De bb's schiet ook beter.... dus wat jij zegt kan best iets beter airseal ofzo?

Maar goed je zou zeggen maple bucking en maple barrel zou goed moeten gaan...

Heb je trouwens de concave nub nog weer geprobeerd? Ik had namelijk beduidend betere resultaten in verschillende barrels met een Maple Leaf bucking + nub dan andere variaties. Dus ook de ML bucking met diverse flatnubs.

na lang wikken en wegen (er is veel te krijgen en de meningen zijn hier en daar wat verdeeld) wat te doen met mijn AEG (ICS par MK3 C) en hoe deze te upgraden, heb ik besloten om te gaan voor een maple leaf set up.

Deze set up bestaat uit:

Inner barrel, lengte 250mm, 6.03 (orginele is volgens de site van ICS 263mm). http://www.skirmshop.nl/nl/maple-leaf-maple-leaf-precision-barrels-603-aeg.html

Bucking, hier waren wat twijfels over de "degree" op verschillend fora spreekt (twist) men wat beter zou "moeten" zijn de 50 of de 60. Uiteindelijk ben ik gegaan voor de 50 

http://www.skirmshop.nl/nl/maple-leaf-macarone-flathop-bucking-50.html

en de concaved nub http://www.skirmshop.nl/nl/maple-leaf-nub-tensioner.html

hoewel ik deze onderdelen besteld had kreeg ik tot mijn verbazing andere  producten binnen.

Zo kreeg ik in plaats van de macarone 50 bucking een monster 50 bucking en een flat hop nub ipv een concaved nub (beide maple leaf).

Zelf ben ik de beroerdste niet, want als het werkt en het werkt goed hoor je mij niet klagen.

Heb deze meteen in mijn replica gestoken en had een FPS van 350/355 met een standaard m120 veer.

Range-wise heb ik deze nog niet goed kunnen testen, maar met een range van 20m (garage en tuin) zat alles vrij mooi gegroepeerd. Wat wel in de lijn van verwachting ligt...uiteraard...

Komende zaterdag (27-08-2016) ga ik mijn nieuwe set up testen bij Fort Barchon (BE) en zal mijn bevindingen terugkoppelen!

Cheers!

Er zijn niet echt verschillende meningen hoor over het aantal graden, zou iig niet mogen :P. Zachter is meer grip op de BB, maar kan harder slijten. Al had skirmshop tot voor kort de 50 graden variant niet, maar 60 als laagste (deze was wel te krijgen bij bv AirsoftGI).

Heeft de bucking wel een kleirtje? Dus niet zwart? Want volgens mij staat er geen macarone op de verpakking maar alleen Monster AST. De nub, is deze gebogen of echt vlak, want ik kan me niet herinneren eerder een platte nub van ML gezien te hebben.

Heeft de bucking wel een kleirtje? Dus niet zwart? Want volgens mij staat er geen macarone op de verpakking maar alleen Monster AST. De nub, is deze gebogen of echt vlak, want ik kan me niet herinneren eerder een platte nub van ML gezien te hebben.

De bucking heeft een mint-groen kleurtje op de verpakking staat Maple Leaf Monster AEG . De nub is gewoon recht (plat), welke mooi in de window van de barrel past. 

De bucking heeft een mint-groen kleurtje op de verpakking staat Maple Leaf Monster AEG . De nub heeft zover ik kon zien een soort van driehoekje, welke mooi in de window van de barrel past. 

Jup op de verpakking staat geen macarone maar monster inderdaad, maar de mint groene is wel de correcte bucking. Als je een zwart klein priegeltje hebt gekregen dat aan een kant een mooie bolling heeft voor de hop up arm en aan de andere kant een lichte holling waar je een bb in zou kunnen leggen of die dus mooi om de bucking heen valt dan heb je de juiste dingen binnen gekregen :).

Jup op de verpakking staat geen macarone maar monster inderdaad, maar de mint groene is wel de correcte bucking. Als je een zwart klein priegeltje hebt gekregen dat aan een kant een mooie bolling heeft voor de hop up arm en aan de andere kant een lichte holling waar je een bb in zou kunnen leggen of die dus mooi om de bucking heen valt dan heb je de juiste dingen binnen gekregen :).

de nub is gewoon plat

Afgelopen zaterdag mijn nieuwe set up kunnen testen, hier mijn bevindingen.

Waar ik eerst een mooi gegroepeerd groepje bb's had op +/- 40m is dit nu +/- 55m geworden, dit met 0.25gr bb's. De bb's vliegen strak in een mooie lijn met aan het eind nog een beetje hop.

De set up reageert extreem bij het afstellen van de hop up unit, dus het heeft wel wat tijd gekost om dit te bereiken, misschien zit er nog ietsje meer in dus dat ga ik later testen.

hierbij ook nog wat foto's,

waar ik eerder vermelde dat de nub plat was, blijkt tijdens het spelen dat de nub zich gevormd heeft tot een concaved nub.

De macarone bucking is een driehoekje de ook enigszins concaved is.

14184279_1197822730259287_5968776417558014199311_1197822533592640_2023617913726314102425_1197823393592554_4557455524406114141568_1197823550259205_2825925239558114184379_1197823226925904_25996801317378

14199216_1197840510257509_29107729912657

Al met al ben ik tevreden met deze set, echter ter vergelijking heb ik ook nog een prometheus 6.03 260mm besteld. Dit om te kijken of duurder €90 tov €35 echt uit maakt.

WTF 90 euro voor een prommy 260 mm barrel????? Dan heb je toch wel echt dik teveel betaald. Ik denk niet dat je veel verschil zal zien tussen de maple leaf en prometheus barrel. De finish van de prometheus zal echt wel beter zijn dan de maple leaf, maar of dit daadwerkelijk genoeg is om een adequaat verschil te creëren in de grouping van je bb's zal redelijk ter discussie kunnen worden gesteld, omdat je ook nog andere dingen in twijfel kan stellen zoals je FPS die waarschijnlijk niet elke keer exact hetzelfde zal zijn en ook invloed heeft op je grouping. Daarnaast PDI > Prometheus, omdat de PDI 6.05 barrel een betere finish heeft dan de prommy barrels, prefereer ik hun zeker omdat de prijzen vrij gelijk zijn.

Om maar positief te eindigen, wel fijn dat alles nu goed werkt en 55 meter is niet verkeerd :).

Ik heb zelfs voor mijn PDI geen 90€ betaald, de retailer was blij met je? ;)

PDI moet je gewoon op hun eigen website halen inderdaad dan ben je zelf met alle invoerrechten niet meer kwijt als in een winkel. Denk ook waarschijnlijk dat je ook zoiets hebt gedaan XD en dan ben je nooit 90 euro kwijt zelf niet voor de hele lange varianten.

Ok .... dit weekend met mijn set de velden op geweest en in 1 woord ... perfect!

Schiet nu 60 meter kaarsrecht met G&G .33 BB's. Ook mijn groupings zijn prima.

Nu alles dus lekker ingeschoten is werkt het als een trein en heb ik een volle dag zonder enig probleempje kunnen spelen. Volgens mij is dat de eerste keer sinds ik airsoft :)